logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zaprojektuj toaletę publiczną w Tatrzańskim Parku Narodowym

  PR 11.10.2021, przeczytano 522 razy

Odbywający się od 23 lat konkurs KOŁO na projekt toalety publicznej organizowany przez GEBERIT, to dla młodych architektów okazja do sprawdzenia umiejętności, konfrontacji swojego sposobu myślenia z wizjami innych uczestników, a także szansa na wysoką nagrodę pieniężną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zaprojektuj-toalete-publiczna-w-tatrzanskim-parku-narodowym,393324,artykul.html

Wśród nagród również staż w znanym biurze projektowym, zaistnienie w mediach - i przede wszystkim - przepustka do kariery. Tegoroczna edycja wielkimi krokami zbliża się ku końcowi - termin przysyłania zgłoszeń mija 11 października.

Konkurs KOŁO „Projekt Łazienki 2021" wystartował pod koniec maja bieżącego roku. Zadaniem w tegorocznej edycji jest zaprojektowanie toalety publicznej dla Tatrzańskiego Parku Narodowego. To już ostatnia chwila na rejestrację na stronie konkursowej oraz wgranie projektu. Termin przysyłania zgłoszeń mija 11 października.

Prace zostaną ocenione przez znakomite jury, w którym zasiadają: dr hab. inż. arch. Ewa Kuryłowicz - kierowniczka Zakładu Projektowania i Teorii Architektury na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, wiceprezes w autorskiej pracowni architektury Kuryłowicz & Associates, sędziaSARP Warszawa, Robert Konieczny - architekt, założyciel pracowni KWK Promes, Magdalena Federowicz-Boule - prezes i dyrektor kreatywna pracowni Tremend, sekretarz Warszawskiego Oddziału SARP, sędzia SARP, prof. Jan Sikora - wykładowca na Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, założyciel pracowni projektowej Sikora Wnętrza, Przemo Łukasik - architekt, współzałożyciel pracowni Medousagroup, Aleksandra Kozłowska - laureatka konkursu „Projekt Łazienki 2018", obecnie związana z pracownią KWK Promes, Przemysław Powalacz - Prezes Zarządu Geberit sp. z o. o., Filip Zięba - zastępca dyrektora Tatrzańskiego Parku Narodowego, Ewa Holek-Krzysztof z Działu Komunikacji i Wydawnictw Tatrzańskiego Parku Narodowego, Agnieszka Grzegorczyk - przedstawicielka Gminy Kościelisko, Jan Karpiel-Bułecka senior - architekt, popularyzator folkloru góralskiego, Marcin Rząsa - artysta rzeźbiarz z Zakopanego. Łączna pula nagród wynosi 50 tys. złotych.

Projekt toalety publicznej to nie lada wyzwanie dla architektów. Tegoroczna lokalizacja - Dolina Chochołowska - to miejsce szczególne w Tatrach. Piękne, popularne wśród turystów, trudne ze względu na uwarunkowania własnościowe, cenne przyrodniczo i kulturowo. W niewielu dolinach w Tatrach spotkać można tak mocny nacisk na kulturę i tradycję górali jak tu. W niewielu też znajduje się tak wiele zabudowań. Stawianie na terenie Parku nowych budynków, zwłaszcza w głębi dolin, jest rzadkością. To podkreśla wyjątkowość tego Konkursu i projektu.

Z ankiety przeprowadzonej w związku z konkursem wśród turystów odwiedzających polskie góry wynika, że stan sanitarny na szlakach pozostawia wiele do życzenia. Każdy uczestnik konkursu powinien zapoznać się z Raportem, który powstał na bazie odpowiedzi respondentów - znajduje się w nimi wiele informacji na temat tego, czego brakuje w toaletach przy szlakach, co powinno się w nich znaleźć, co jest dla użytkowników szczególnie problematyczne itd. Pełny Raport jest dostępny TUTAJ.

  • Wszelkie informacje na temat konkursu - regulamin, mapy, wytyczne na temat projektu, harmonogram itp. znajdują się na stronie www.konkurskolo.pl.

Konkurs KOŁO „Projekt Łazienki 2021" organizowany przez firmę Geberit budzi ogromne zainteresowanie wśród początkujących architektów i studentów architektury, których zadaniem jest stworzenie projektu toalety publicznej. Partnerem tegorocznej edycji został Tatrzański Park Narodowy, który na miejsce projektu wybrał Dolinę Chochołowską.

Konkurs zwraca uwagę na deficyt toalet publicznych w Polsce oraz na często pozostawiające wiele do życzenia warunki panujące w ogólnodostępnych ubikacjach. Przez ponad dwadzieścia lat, dzięki organizatorowi, partnerom, a także autorom najciekawszych zgłoszeń powstały nowoczesne, funkcjonalne i estetyczne toalety w wielu miejscach w Polsce.

Laureatów 23. edycji wyłoni znakomite jury, w którego gronie zasiadają eksperci z branży projektowej. Pula nagród wynosi ponad 50 tys. złotych. Termin przesyłania zgłoszeń 11.10.2021.

Źródło: Geberit

Dodatkowe informacje:

Partnerzy: Tatrzański Park Narodowy, SARP, Instytut Wzornictwa Przemysłowego
Patroni medialni: Elle Decoration, Label Magazine, Architektura i Biznes, Architektura Murator, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, Bryła, Onet, Radio Kampus, F5, WhiteMAD, Sukces, Sztuka Architektury, Sztuka Wnętrza, Urządzamy.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764