Agencja FFCreation w ramach działań non-profit rozpoczęła współpracę z SOS Wioski Dziecięce - organizacją pożytku publicznego, noszącą pomoc osieroconym i opuszczonym dzieciom.
FFCreation przygotowała kampanię reklamową w nowych mediach poświęconą świątecznej akcji SOS Wioski Dziecięce, poprzez którą organizacja zamierza zebrać 1500 regularnych darczyńców wspierających fundację.
W ramach kampanii FFCreation stworzyła brandmate - interaktywną postać żyjącą na pulpicie komputera. Dzięki FFCreation narodziła się Amelka. Amelkę można zaprosić do siebie wchodząc na stronę: www.wioskisos.org/amelka.html.
Postać pojawia się codziennie na pulpicie osoby, która ja zainstalowała, w ciągu 7 dni zaprasza do różnych zabaw np. do budowy domu, gry w baloniki, a ostatniego dnia tygodnia rysuje obrazek, przedstawiający wioski dziecięce i prosi o wsparcie akcji. Przygotowując projekt komunikacji dla SOS Wioski Dziecięce agencja kierowała się celem jaki przyświeca kampanii: uświadomieniu użytkownikom konieczności stałych działań, a nie jednorazowej pomocy. Amelka symbolizuje dzieci w potrzebie. Regularny, prosty kontakt z brandmate na pulpicie to dowód jak mało trzeba aby pomóc dzieciom.
Także do wirtualnego świata Second Life FFCreation zaprosiła Amelkę. Awatar o nazwie……..przypomina Brandmate. Amelka nawiązuje kontakty z polskimi użytkownikami gry, prosi ich o zabawę, o zaopiekowanie się nią i na koniec – o odwiedzenie dedykowanej strony internetowej.
Ponadto w ramach kampanii FFCreation stworzyła serwis internetowy: www.wioskisos.org/ oraz standardowe kreacje reklamowe.
Z layoutu strony bije nadzieja, przejrzysty, minimalistyczny design nawiązuje do kreacji agencji BBDO, odpowiedzialnej za kampanię offline. Przygotowane projekty w Internecie i inne niestandardowe działania to całkowicie odrębny, autorski projekt FF Creation.
Pierwsza SOS Wioska Dziecięca została założona w Austrii w 1949 r. W Polsce Wioski SOS istnieją od 1984 roku. Obecnie prowadzone są 4 Wioski SOS, które opiekują się 440 dziećmi.
Źródło: FF Creation