logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zarządzanie drukiem – dominujące trendy w 2018

  PR 21.02.2018, przeczytano 1578 razy

Branża IT przechodzi dynamiczny proces przemiany, a zarządzanie drukiem nie jest w tym przypadku wyjątkiem. Nabywcy urządzeń wielofunkcyjnych do biur są bardziej świadomi potrzeb, a co za tym idzie, wymagający – rzadziej skupiają się na specyfikacji technicznej maszyn. Parametry takie jak taktowanie procesora, pamięć RAM, czy wielkość dysku twardego przestają być głównym kryterium wyboru.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zarzadzanie-drukiem-%E2%80%93-dominujace-trendy-w-2018,35530,artykul.html

W dziedzinie zarządzania drukiem dominują trzy trendy, które odegrają istotną rolę w 2018 i kolejnych latach: 

Integracja z chmurą

Według eksperta z firmy Konica Minolta klienci coraz częściej interesują się kwestią integracji urządzeń wielofunkcyjnych z chmurą.

– Prowadzenie dokumentacji papierowej w firmach to nadal bardzo powszechne zjawisko, ale zmienia się rola samego urządzenia – nie jest to już tylko maszyna do druku, ale punkt wejścia i wyjścia dla obiegu dokumentów w organizacji. Ta zmiana wymusza konieczność integrowania urządzeń wielofunkcyjnych z systemami do zarządzania obiegiem dokumentów. Motywacją do przeprowadzenia takich zmian jest między innymi kwestia bezpieczeństwa – szczególnie w perspektywie wchodzącego w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) – mówi Michał Sterniński, Product Development Manager z firmy Konica Minolta Business Solutions Polska.

Według badania przeprowadzonego przez AIIM 75% ankietowanych twierdzi, że dane przechowywane w chmurze będą bardziej lub przynajmniej tak samo bezpieczne, jak na ich własnych serwerach. Jak podaje PwC, w 2017 roku aż 48% usług IT świadczyli zewnętrzni dostawcy w ramach rozwiązań chmurowych. Do 2026 roku ta liczba może wzrosnąć nawet do 73%.

Druk mobilny

Firmy coraz częściej umożliwiają pracę zdalną, rośnie również liczba urządzeń przenośnych wykorzystywanych na co dzień przez pracowników – dlatego przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenia rozwiązań z zakresu druku mobilnego. W przypadku pracy zdalnej zlecenie wydruku najczęściej odbywa się w chmurze i jest zarządzane z poziomu centralnego systemu. Możliwe jest wówczas zdefiniowanie konkretnej osoby, która będzie mogła odebrać dokumenty w firmie (np. asystentka, sekretarka lub osoba pracująca przy tym samym projekcie). Oprócz zadbania o kwestie przekazania wydruków odpowiedniej osobie istotne jest zapewnienie kompleksowego bezpieczeństwa przechowywania i przesyłania wszystkich danych (szyfrowanie klient do serwera, serwer do urządzenia) – przykładowo za pomocą rozwiązania VPN.

Wsparcie posprzedażowe i UX

Z dnia na dzień, większe znaczenie odgrywa obsługa posprzedażowa zarówno w zakresie serwisu, jak i codziennego użytkowania maszyn.

Źródło: Konica Minolta

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764