logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zarządzanie zespołem w niepewnych czasach

  PR 24.11.2022, przeczytano 220 razy

Niepewność sytuacja firmy i jej otoczenia biznesowego stanowi największe wyzwanie dla managerów działów marketingu. Wpływa to na różne elementy zarządzania, w tym na rekrutację – powoduje odwlekanie poszukiwania nowych marketerów, nawet jeśli są oni w firmie niezbędni. A to tylko niektóre problemy, na które zwrócili uwagę uczestnicy badania przeprowadzonego przez Tribe47.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zarzadzanie-zespolem-w-niepewnych-czasach,398109,artykul.html

Zarządzający zespołami muszą się mierzyć z różnymi trudnościami. Część z nich jest powszechna i występuje niezależnie od branży, inne natomiast są specyficzne dla konkretnych typów działalności. Tribe47 przeprowadził badanie ankietowe, które wskazuje z czym najczęściej muszą się borykać liderzy działów marketingu.

Zarządzanie w niepewnych czasach

Jak pokazuje przeprowadzone badanie, zarządzający zespołami marketingowymi za największe wyzwania uznają czynniki zewnętrzne. Blisko 67 proc. badanych wskazało, że problemem dla nich jest zmienność sytuacji firmy i otoczenia biznesowego. A prawie 40 proc. zmagać się musi z presją przełożonych, którzy mają zbyt wygórowane oczekiwania wobec wyników.

ilustracjastrzałka

Jednak oprócz skutecznej realizacji zakładanych celów, managerowie muszą wykazywać się także umiejętnościami miękkimi i być uważnymi na potrzeby zespołu, np. motywować pracowników i dbać o ich rozwój. Chociaż zarządzanie zespołem stanowi wyzwanie, wszyscy ankietowani dobrze oceniają swoje umiejętności managerskie.

– Nie jest dla mnie zaskoczeniem, że liderzy zespołów marketingowych wskazali niepewną sytuację firmy jako największe wyzwanie. Brak poczucia stabilności, który na pewno odbija się nie tylko na nich samych, ale też na podległych im pracownikach, nigdy nie wpływa korzystnie na pracę i jej efektywność – komentuje wyniki ankiety Ewa Wysocka, CEO Tribe47. – Często jest to też kamień stanowiący początek lawiny kolejnych problemów – dodaje.

Wskazywany przez managerów brak poczucia stabilności wpływa niekorzystnie nie tylko na zarządzanie dostępnymi pracownikami. Często jest też powodem przedłużających się braków kadrowych w zespole. Aż 20 proc. liderów odwlekało rekrutację, choć zdawali sobie sprawę, że nowy pracownik jest im niezbędny. A jedną z przyczyn takiego postępowania był właśnie brak budżetu na kolejny etat.

Wyzwanie: rekrutacja

Zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu jest obecnie niemal tak duże, jak na pracowników w branży IT. Nie dziwi więc, że niemal dwie trzecie zarządzających zespołami marketingowymi przeprowadzało w ciągu ostatniego roku rekrutację. Zazwyczaj nie był to proces nadmiernie długi – zamykał się w ciągu miesiąca. Jednak 40 proc. ankietowanych managerów musiało poświęcić na pozyskanie nowego pracownika aż trzy miesiące.

– Długi czas trwania procesu rekrutacyjnego jest niewątpliwie bardzo dużym wyzwaniem dla pracy zespołu. Braki kadrowe nie tylko utrudniają realizację zadań, brak pracownika o adekwatnych kompetencjach może wręcz uniemożliwić ich wykonanie – zauważa Ewa Wysocka. – W takich podbramkowych sytuacjach, choć nie tylko, dobrym rozwiązaniem może być współpraca z agencją zewnętrzną, która dysponuje odpowiednimi specjalistami.

Czas poświęcony rekrutacji to dla 33 proc. badanych jedno z głównych wyzwań w całym tym procesie. Podobny odsetek wskazał na brak kandydatów. Jednak znacznie więcej zarządzających uznało, że problemem jest brak odpowiednich kwalifikacji lub doświadczenia aplikujących – prawie 67 proc. Niewiele mniej, bo ponad 58 proc., wskazało na ich zbyt wysokie, zdaniem rekrutujących, wymagania finansowe.

ilustracjastrzałka

Materiał został przygotowany w oparciu o analizy własne Tribe47. Dane pochodzą z raportu: Wyzwania marketera.

Źródło: Tribe47

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764