logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zarzuty wobec drukarek atramentowych EPSON wycofane

   28.07.2003, przeczytano 700 razy

Przedstawiamy komunikat otrzymany z firmy Mmd Public Relations Poland, będący reakcją na zamieszczone przez nas informacje o bojkocie kartridży firmy EPSON. Dostarczony nam materiał nie zawiera wprawdzie informacji ne ten temat, ale domyślamy się, że został nadesłany w imieniu producenta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zarzuty-wobec-drukarek-atramentowych-epson-wycofane,1754,artykul.html

Holenderska Federacja Konsumentów nie odradza już konsumentom zakupu drukarek atramentowych firmy EPSON. Będące przedmiotem gorących debat pozostałości atramentu we wkładach do drukarek nie są przejawem złych praktyk ze strony firmy. Zalecenie, aby nie kupować drukarek firmy EPSON, nie ma więc uzasadnienia. Federacja Konsumentów wyraziła ubolewanie z powodu swojej wcześniejszej negatywnej opinii oraz z powodu faktu, iż na rynku powstał niewłaściwy wizerunek firmy EPSON, a sama firma poniosła z tego tytułu straty. Taki jest efekt dyskusji, jaka odbyła się w tym tygodniu pomiędzy firmą EPSON a Federacją Konsumentów.

Przeprowadzając testy wkładów atramentowych, Federacja Konsumentów stwierdziła, że w drukarkach wszystkich marek pozostaje atrament w chwili, gdy pojawia się ostrzeżenie o konieczności wymiany wkładu. Drukarki atramentowe firmy EPSON odmawiają nawet wtedy dalszej pracy. W trakcie rozmów z Federacją Konsumentów EPSON wykazał, że to, co było uznawane za technologiczną niedogodność dla klientów, jest w istocie objawem postępu technicznego. Pozostająca we wkładach pewna ilość atramentu gwarantuje stałą jakość wydruków i jednocześnie chroni głowicę drukującą. W trakcie rozmów EPSON w przekonujący sposób uzasadnił potrzebę istnienia takiego marginesu bezpieczeństwa. W efekcie Federacja Konsumentów nie będzie już oskarżać producenta drukarek o stosowanie "podstępnych chwytów". Federacja Konsumentów nie będzie już apelować o powstrzymanie się od zakupu drukarek EPSON i poinformuje o tym fakcie instytucje o podobnym charakterze w innych krajach.

W trakcie rozmów poruszano również kwestię roli chipa we wkładach do drukarek. Wbrew temu, co wcześniej twierdziła Federacja Konsumentów, zadaniem chipa nie jest blokowanie drukowania, a jedynie przechowywanie informacji o ilości atramentu pozostałego we wkładzie. Od chwili wprowadzenia na rynek pierwszej drukarki atramentowej EPSON, to właśnie oprogramowanie drukarki decyduje o tym, kiedy uznać wkład za pusty i wstrzymać drukowanie.

Podczas dyskusji EPSON poinformował również, że odpowiednie informacje dla konsumentów - uznawane za ważne przez obie strony - dostępne są w Internecie na stronie www.epson.nl/consument.

Źródło: Mmd Public Relations Poland

Nasza informacja o bojkocie:
http://www.signs.pl/article.php?sid=1729

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764