logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zasady eko-pakowania Raja

  PR 22.09.2022, przeczytano 137 razy

Zachowanie równowagi między ekonomią a ekologią to dziś jedno z największych wyzwań stojących przed każdą firmą. Postępujące zmiany klimatu i rosnąca świadomość społeczeństwa wymuszają na biznesie udoskonalenie strategii rozwojowych i podjęcie realnych działań. Są jednak firmy, które troskę o środowisko mają w swoim DNA, a wdrażanie etycznych i zrównoważonych praktyk nie jest dla nich wyłącznie trendem, a filarem działalności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zasady-eko-pakowania-raja,397315,artykul.html

Na potrzeby współczesnego świata odpowiada także RAJA. Grupa promuje 5 zasad eko-pakowania, które służą zoptymalizowaniu zużycia opakowań i zmniejszeniu ich wpływu na środowisko. Podstawy odpowiedzialności ekologicznej według RAJA to:

  1. Redukcja — ograniczenie wagi i objętości opakowań do minimum niezbędnego dla zapewnienia właściwej ochrony produktu;
  2. Ponowne użycie — projektowanie opakowań w taki sposób, aby było możliwe ich ponowne użycie;
  3. Zamiana — zastępowanie opakowań, które nie nadają się do recyklingu lub mają negatywny wpływ na środowisko, alternatywnymi i przyjaznymi ekologicznie materiałami;
  4. Odnowa — stosowanie opakowań na bazie surowców biologicznych, pozyskiwanych w zrównoważony sposób i wytwarzanych z odnawialnych materiałów naturalnych;
  5. Recykling — dążenie do zwiększenia liczby opakowań nadających się do ponownego przetworzenia, jak i użycia.

W RAJA ekologia i ekonomią idą w parze

Jakościowe produkty i ochrona środowiska to jedne z kluczowych elementów strategii Grupy RAJA, która specjalizuje się w dystrybucji opakowań i od początków działalności wprowadza na rynek europejski liczne innowacje oraz rozwiązania łączące ekologię z biznesem. Grupa wierzy, że wspólne działania mogą znacząco wpłynąć na poprawę sytuacji na świecie, dlatego podejmuje znaczące kroki mające na celu ciągłą optymalizację wszystkich procesów. Głównym celem jest zaangażowanie w ekologiczną transformację w sposób aktywny i odpowiedzialny, m.in. poprzez wprowadzanie do oferty opakowań wymagających mniejszej ilości materiału lub wyprodukowanych z wykorzystaniem surowców pochodzących z odzysku, które same mogą zostać poddane recyklingowi lub ponownie wykorzystane. Już w roku 1954 w portfolio produktowym znaleźć można było tekturę falistą wielokrotnego użytku, a w kolejnym latach eko-pozycji tylko przybywało. W 1993 opracowany został katalog, który w całości poświęcony został ekologicznym artykułom. Obecnie wszystkie te produkty powstają z papieru pochodzącego z lasów zarządzanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju (FSC, PEFC). Dzięki zastosowaniu aktywnego i zrównoważonego podejścia RAJA w 2016 r. otrzymała certyfikat ISO 14001, dla swojego systemu zarządzania środowiskowego.

– Naszą główną rolą, jako dystrybutora, jest dostarczenie klientowi opakowań i akcesoriów, które odpowiednio zabezpieczą oferowany przez niego produkt. Wiemy jednak, że wysoka jakość i troska o planetę mogą – a nawet powinny – iść w parze. Nieustannie rozszerzamy naszą ekologiczną ofertę, aby zaoferować więcej alternatywnych rozwiązań. Wiemy, że konsumentom może być trudno odnaleźć się w rynkowych nowościach, dlatego wprowadziliśmy system znakowania, który pozwala na natychmiastową identyfikację eko-artykułów – komentuje Jarosław Kamiński, prezes polskiego oddziału grupy RAJA. - Kolejnym z naszych priorytetów jest ograniczenie emisji CO2 w związku z dostawami. Jak do tego dążymy? Przede wszystkim poprzez skrócenie łańcucha dostaw. 97 proc. naszych dostawców stanowią firmy europejskie. W Europie jest też wytwarzanych aż 86 proc. oferowanych przez nas produktów – dodaje. To jednak nie wszystko. Grupa RAJA wymaga od swoich dostawców usług logistycznych poczynienia wszelkich niezbędnych inwestycji mających na celu odnowienie lub dostosowanie parku maszynowego do najnowszych standardów ekologicznych.

Myślimy i działamy globalnie

Grupa, we współpracy ze swoimi dostawcami, wybrała 10 przyjaznych środowisku produktów. Kupując je, klienci wspierają Fundację RAJA-Danièle Marcovici, która prężnie działa na rzecz zwiększania świadomości ekologicznej, współpracując z 6 organizacjami charytatywnymi w ramach akcji „Kobiety i Środowisko”. Nazwa jest nieprzypadkowa, ponieważ wybrane projekty podkreślają rolę kobiet w ochronie środowiska i walce ze zmianami klimatu. Grupa wykorzystuje trwający właśnie (20-26 września 2022 r.) Europejski Tydzień Zrównoważonego Rozwoju, aby przypominać swoim kontrahentom o tej inicjatywie i zachęcać ich do działań na rzecz planety.

– Wiemy, że postępujące zmiany klimatu to już nie przewidywania, a fakt, z którym musimy się zmierzyć. To dlatego nie poprzestajemy na słowach, a podejmujemy realne działania. Nasze decyzje biznesowe od zawsze są ściśle związane z troską o planetę. Nieustannie dostarczamy naszym klientom nowe rozwiązania, które są zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Przede wszystkim dążymy do zastąpienia standardowych opakowań ekologicznymi alternatywami, w dużym stopniu otrzymanymi z recyklingu. W efekcie już ponad 55 proc. sprzedaży firmy RAJA w naszym kraju przypada na produkty eko-odpowiedzialne – mówi Jarosław Kamiński.

Źródło: Rajapack Sp. z o.o.

www.rajapack.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dan Cake daje czas na „Schlebianie na śniadanie”
Marka Dan Cake startuje z kolejną aktywacją konsumencką. Aby wziąć udział w konkursie i wygrać cenne nagrody, należy zakupić promocyjne opakowanie Chleba Tostowego pszennego, pełnoziarnistego lub maślanego i stworzyć tekst pochlebstwa, którym można uraczyć bliską osobę. Dan Cake nagrodzi najbardziej kreatywne komplementy atrakcyjnymi sprzętami kuchennymi i voucherami...
Labo Print rozwija segment Expo i wydaje nowy Katalog
Kilka dni temu firma Labo Print, czyli międzynarodowy dostawca rozwiązań reklamowych, jak sami o sobie piszą, opublikował w sieci swój nowy katalog produktów. Sytuacja jest o tyle ciekawa, że nie dotyczy on ani druku wieloformatowego, ani etykiet, kubków reklamowych czy nawet reklamy przestrzennej, czyli segmentów produkcji, z których firma jest...
Nowy sklep internetowy Trotec
Sklep internetowy shop.troteclaser.com to platforma, która usprawnia proces zakupowy materiałów grawerskich. Na stronie można zamawiać wysokiej jakości materiały do cięcia, znakowania i grawerowania oraz produkty do personalizacji. Oferta obejmuje wyjątkowo szeroką gamę kolorów i różnorodne wykończenia laminatów grawerskich oraz pleksi, a także...
Jak to możliwe, że urządzenie rozpoznaje twarz człowieka czy jego mowę? Skąd wiadomo, jak zoptymalizować układ i długość świateł na skrzyżowaniach? Jakie mechanizmy sprawiają, że reklamy dopadają nas wszędzie? Czy rola sztucznej inteligencji w reklamie ograniczy się tylko do jej optymalizacji i podnoszenia efektywności osiąganych wyników? A może AI mogłaby stać...
Ruszyła rejestracja na Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku Promo Show
Wraz z początkiem października ruszyła możliwość rejestracji na targi Promo Show – Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764