logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zatrzymanie opakowań produktów Gellwe na podstawie wyroku sądu

  PR 28.05.2021, przeczytano 1022 razy
ilustracjastrzałka

Skutkiem czynów nieuczciwej konkurencji FoodCare Sp. z o.o. względem Dr. Oetker Polska Sp. z o.o., Sąd Okręgowy w Katowicach zakazał wprowadzania do obrotu następujących produktów marki Gellwe: Proszek do pieczenia, Cukier Wanilinowy, Żelatyna, Soda Oczyszczona, Babeczki z kawałkami czekolady, Babeczki czekoladowe, Babka o smaku cytrynowym, Ciasto Czekoladowe XXL.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zatrzymanie-opakowan-produktow-gellwe-na-podstawie-wyroku-sadu,391658,artykul.html

Firma Dr. Oetker Polska Sp. z o.o. wystąpiła do Sądu Okręgowego w Katowicach z wnioskiem o zabezpieczenie jej roszczeń wobec FoodCare Sp. z o.o. dotyczących opakowań ww. produktów marki Gellwe. Roszczenia wynikają z faktu popełnienia przez FoodCare Sp. z o.o. czynów nieuczciwej konkurencji, stanowiących naruszenie chronionych prawem interesów Dr. Oetker Polska Sp. z o.o. Właściciel marki Gellwe wykorzystał bowiem na opakowaniach swoich produktów utrwalony wizerunek dobrze znanych i wprowadzonych wcześniej na rynek  opakowań produktów marki Dr. Oetker.

Postanowieniem Sądu Okręgowego w Katowicach, XXIV Wydział Własności Intelektualnej, z dnia 30.04.2021 r. Dr. Oetker Polska sp. z o.o. uzyskała zabezpieczenie roszczeń wobec FoodCare Sp. z o.o. (sygn. akt XXIV GWo 13/21). Zabezpieczenie dotyczy ww. produktów dostępnych w sprzedaży pod marką Gellwe i polega na:

  • zakazaniu FoodCare Sp. z o.o., na czas trwania procesu, używania w obrocie gospodarczym dla wyżej wymienionych produktów opakowań w jakiejkolwiek formie i o jakiejkolwiek gramaturze o wyglądzie jak przedstawiony powyżej;
  • zajęciu wskazanych opakowań produktów marki Gellwe znajdujących się w przedsiębiorstwie Foodcare Sp. z o.o. lub jakiejkolwiek innej lokalizacji, co do której ustali się fakt ich składowania;   
  • zagrożeniu nakazaniem zapłaty kary 10.000 PLN za każdy przypadek naruszenia przez FoodCare Sp. z o.o. powyższego zakazu poprzez dalsze używanie tych opakowań w obrocie gospodarczym.

Dr. Oetker Polska Sp. z o.o. podkreśla, że przed złożeniem wniosku o zabezpieczenie roszczeń podjęła starania, aby polubownie rozwiązać spór. W tym celu prowadzono rozmowy z FoodCare Sp. z o.o. Jednak nie przyniosły one oczekiwanego rezultatu. Wobec powyższego, Dr. Oetker Polska Sp. z o.o. była zmuszona dochodzić ochrony na drodze sądowej.

Postanowienie Sądu Okręgowego w Katowicach z dnia 30.04.2021r. (sygn. akt XXIV GWo 13/21) nie jest prawomocne. FoodCare Sp. z o.o. może wnieść zażalenie na to postanowienie. Jednak jest ono już wykonalne, a FoodCare Sp. z o.o. ma obowiązek stosować się do jego treści.

Źródło: Dr. Oetker Polska

www.oetker.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764