logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Największy problem we współpracy z agencjami reklamowymi okiem marketerów

  PR 29.06.2021, przeczytano 2000 razy
ilustracjastrzałka

Realizacja efektywnej kampanii marketingowej wymaga od reklamodawców nie tylko sporych nakładów finansowych, ale także wiedzy na temat zachowań konsumentów, ich preferencji względem produktów i marek czy w końcu znajomości kanałów dotarcia, z których rzeczywiście korzystają potencjalni klienci. Dlatego w wielu firmach marketerzy na różnych etapach prowadzenia kampanii korzystają z usług agencji reklamowych. Tymczasem, według badania „Oczekiwania marketerów przy wyborze agencji reklamowej” zrealizowanego przez platformę brief4U.com wynika, że tylko 11 proc. ankietowanych ocenia zbieżność usług oferowanych przez agencje z ofertą przedstawianą przez nie na etapie przetargu jako wysoką – czyli powyżej 90 proc. Z kolei ponad 6 na 10 marketerów wskazało brak zrozumienia briefu marketingowego lub marki jako największy problem we współpracy z agencjami. Rozwiązaniem wielu z tych problemów może być digitalizacja i automatyzacja procesu wyboru podwykonawcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najwiekszy-problem-we-wspolpracy-z-agencjami-reklamowymi-okiem-marketerow,392075,artykul.html

Na co patrzy marketer przy wyborze agencji reklamowej?

Z badania „Oczekiwania marketerów przy wyborze agencji reklamowej” zrealizowanego przez brief4U.com na grupie ponad 120 polskich marketerów wynika, że doświadczenie i portfolio to kluczowe aspekty, na które zwracają uwagę specjaliści poszukujący agencji reklamowej. Ponad 80 proc. ankietowanych wskazało ten element jako najważniejszy. Na drugim miejscu znalazł się zakres świadczonych usług oraz kompetencje danej agencji (65 proc.), a na trzecim rekomendacja współpracowników (62,5 proc.).

- Nie jest dla nas zaskoczeniem fakt, że dla specjalistów z branży marketingowej liczy się przede wszystkim doświadczenie, kompetencje i zakres świadczonych usług, wykonywanych przez agencję reklamowe. To te elementy pozwalają ocenić czy dany podwykonawca sprosta naszym oczekiwaniom i czy ulokujemy nasz budżet reklamowy efektywnie i we właściwym miejscu. Co ciekawe, nie ma dla nas większego znaczenia lokalizacja agencji – tylko nieco ponad 9 proc. ankietowanych przyznało, że zwraca uwagę na ten czynnik. Poza tym nie przywiązujemy wagi również do tego, jaką strukturę ma dany podwykonawca – czy jest to agencja sieciowa czy niezależna – tylko 10 proc. ankietowanych uznało, że kieruje się tą informacją przy wyborze firmy – mówi Marcin Chyliński, brief4U.com.

ilustracjastrzałka

3 grzechy główne agencji reklamowych

Na jakie problemy najczęściej narzekają marketerzy, którzy podejmują współpracę z podwykonawcami? Ponad 6 na 10 uczestników badania brief4U.com wskazało, że agencje nie rozumieją zawartości briefu marketingowego lub też po prostu nie rozumieją marki.

- To w istocie poważny problem i spore zagrożenie dla powodzenia kampanii marketingowej, ponieważ już na samym początku opracowywania jej koncepcji, istnieje ryzyko błędnego określenia kluczowych  założeń. Zrozumienie briefu marketingowego i przełożenie go na “ideę kreatywną” to istota konceptu komunikacji marketingowej. Kwestia problemu związanego z briefem marketingowym często leży po stronie samego marketera, który nie do końca wie, w jaki sposób opracować taki dokument prawidłowo. Dobrze wypełniony brief marketingowy to umiejętna selekcja najważniejszych i najpotrzebniejszych informacji, które tworzą spójną, logiczną całość i są potrzebne do skutecznej realizacji działań agencji marketingowej. Aby wesprzeć marketera podczas przygotowywania briefu, na naszej platformie przygotowaliśmy narzędzia wspierające marketera na tym etapie, które mają za zadanie sprofesjonalizować i podnieść jakość tego niezwykle ważnego dokumentu  – mówi Marcin Chyliński, brief4U.com.

ilustracjastrzałka

Brak efektów i opóźnienia

Źle przeprowadzony proces przetargowy, wyłonienie agencji, która nie posiada kompetencji do zrealizowania danej kampanii lub po prostu błędy na etapie briefu marketingowego powodują, że marketerzy nie widzą efektów prowadzonych działań lub są one  niewielkie. Na ten problem wskazała blisko połowa specjalistów, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez brief4U.com. Do braku efektów należy też dodać problem z terminowością w branży marketingowej, 4 na 10 marketerów jest zdania, że agencje reklamowe mają problem z dotrzymywaniem terminów zawartych w umowach.

– Polscy marketerzy mają zazwyczaj dobre doświadczenia z agencjami reklamowymi, ale tylko 15 proc. ocenia je jako bardzo dobre. Aż 35 proc. ankietowanych uznała, że poziom współpracy jest średni. Kryterium dotrzymywania terminów, a także uzyskiwanych efektów ma zapewne kluczowy wpływ na ocenę współpracy z agencją, która, jak widzimy nie jest zbyt wysoka – mówi Marcin Chyliński.

Wybór agencji reklamowej - branża potrzebuje digitalizacji i automatyzacji

Automatyzacja procesów przetargowych może przynieść i wiele korzyści – pozwala przede wszystkim zdjąć z marketerów ciężar rutynowych i często żmudnych działań, zaoszczędzić czas, a także mieć szersze spojrzenie na możliwości, jakie oferuje rynek. Ponad 60 proc. spośród przebadanych marketerów przyznało, że w całym procesie przetargowym i na etapie wyboru agencji reklamowej chętnie skorzystałoby z narzędzi, które zautomatyzują cały proces ofertowy i sprawią, że będzie on bardziej przejrzysty, sprawniejszy i prostszy. Dlaczego?

- Oszczędność czasu to kluczowy czynnik, na który bardzo często wskazywali marketerzy w naszym badaniu. Blisko 55 proc. ankietowanych oczekuje od rozwiązań technologicznych, że pozwolą one skrócić czas poświęcony na poszukiwanie agencji, przygotowanie briefu  oraz przeprowadzenie procesu przetargowego. I teraz jest to już możliwe. Dzięki platformie brief4U.com możemy sprawnie przygotować profesjonalny brief marketingowy, wybrać agencję najlepiej dopasowaną pod kątem naszego projektu, a następnie przekazać na barki nowoczesnej technologii żmudną administrację związaną z wysyłką briefu i zbieraniem ofert. Co więcej, inteligentne algorytmy dostępne na platformie pomogą również marketerom ocenić i następnie porównać nadesłane oferty oraz wyłonić tę najlepszą. To pozwala znacznie skrócić czas, jaki poświęcamy nie tylko na wybór właściwej agencji reklamowej, ale również na cały proces przetargowy oraz w znacznym stopniu profesjonalizuje i systematyzuje komunikację na linii marketer-agencja reklamowa – komentuje Marcin Chyliński.

ilustracjastrzałka

Kompletna wiedza na temat agencji w jednym miejscu?

Blisko 7 na 10 specjalistów z branży marketingowej, którzy wzięli udział w badaniu brief4U.com wskazało, że najbardziej zależy im na kompletnej wiedzy na temat agencji reklamowych w jednym miejscu, np. na platformie online. Poszukują agregatów firm, treści i informacji, które pozwolą zrealizować cel nie szukając zbyt daleko i nie wychodząc poza dany serwis. Chcą mieć przede wszystkim szybki dostęp do danych na temat profilu działalności podmiotu, doświadczenia na rynku i oferowanych kompetencji, portfolio klientów i realizowanych przez nich kampanii oraz faktycznych ocen, jakie agencjom wystawili inni marketerzy współpracujący z nimi w przeszłości.

- Dla specjalistów marketingu procesy przetargowe i ofertowanie agencji to chleb powszedni i wiedzą jak trudno jest znaleźć tę, która będzie posiadała odpowiednie zasoby i kompetencje, by efektywnie zrealizować kampanię w ramach dostępnego budżet. Oprócz polegania na opinii osób z branży czy własnemu doświadczeniu, warto po prostu skorzystać z dostępnych narzędzi, tworzonych właśnie po to, by uprościć proces wyboru podwykonawcy. Na platformie brief4U.com zarejestrowanych jest już ponad 500 agencji reklamowych, które są w pełni sprofilowane, więc łatwo można sprawdzić w jakich obszarach marketingowych się specjalizują, w jakich branżach się poruszają, ilu posiadają pracowników czy w ramach jakich budżetów marketingowych realizują projekty. Zachęcamy marketerów do tego, żeby spojrzeli szerzej na polski rynek usług reklamowych i nie ograniczali się tylko do pojedynczych rekomendacji, jakie otrzymują od współpracowników, gdyż na rynku komunikacji marketingowej aktualna wiedza na temat potencjalnych partnerów biznesowych oraz ich rzeczywistych kompetencji jest kluczowa i może znacznie podnieść efektywność działań i poziom zwrotu z inwestycji w markę – podsumowuje Marcin Chyliński, brief4U.com.

ilustracjastrzałka

Źródło: brief4U.com

www.brief4u.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764