logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zbiór Dobrych Praktyk w obszarze Viewability Grupy Roboczej IAB Polska

  PR 31.08.2020, przeczytano 362 razy
ilustracja

Czym jest Viewability? Jak rozumie ją rynek? Jak mierzyć i rozliczać kampanie reklamowe w kontekście widoczności reklam? Jakie są najczęstsze powody niewidoczności reklam? Dlaczego pomiar Viewability jest tak problematyczny? Na te i inne pytania odpowiada publikacja „Dobre Praktyki w obszarze Viewability” stworzona przez Grupę Roboczą Viewability IAB Polska. Wydawnictwo jest częścią programu poprawy jakości reklamy cyfrowej IAB Polska, który swoją premierę będzie miał na najbliższej konferencji FORUM IAB.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zbior-dobrych-praktyk-w-obszarze-viewability-grupy-roboczej-iab-polska,388258,artykul.html

Globalnie znaczenie wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych stale rośnie. Istnieją różne metody, jednak jedną z ważniejszych cech kwalifikujących dostarczanie reklam jest pomiar widoczności (Viewability). W praktyce widoczność reklam kampanii online jest mierzona równolegle przez agencje mediowe, reklamodawców i wydawców.

W październiku 2017 roku IAB Polska wprowadziło Standard Viewability. Standardem przyjętym przez IAB został Media Rating Council (MRC), który uznaje wyświetlenie za widzialne, jeżeli co najmniej 50% pikseli pozostawało w widocznym obszarze okna przeglądarki przez minimum 1 sekundę w przypadku reklamy graficznej lub przez 2 sekundy w przypadku reklamy wideo. Wprowadzenie tych norm przełożyło się na znaczącą poprawę w zakresie jakości dostarczanej powierzchni reklamowej.

– Po blisko 3 latach obowiązywania Standardu IAB w obszarze Viewability zdecydowaliśmy się wprowadzić na rynek Zbiór Dobrych Praktyk Viewability. Dążeniem Grupy Roboczej było dostarczenie możliwie jak najbardziej skondensowanej wiedzy, aby kontynuować edukację rynku reklamy internetowej w zakresie pomiaru widoczności reklam. Premiera publikacji zbiegła się z trwającą pandemią, która w olbrzymi sposób wpłynęła na zwiększenie ruchu w internecie, a w konsekwencji wymusiła zintensyfikowanie procesu weryfikacji jakości produktu reklamowego dostarczanego marketerom. W Zbiorze Dobrych Praktyk Viewability zderzamy się nie tylko z obowiązującymi praktykami rynkowymi, ale również z wyzwaniami przed którymi stoi rynek w zakresie pomiaru, analizy i sprawozdawczości. Przedstawione przez nas wytyczne mają służyć jako zalecane działania w oparciu o aktualny stan wiedzy. – tłumaczy Hubert Świtalski, Country Manager Poland firmy Meetrics, Szef Grupy Roboczej IAB Viewability.

Zbiór Dobrych Praktyk Viewability jest również odpowiedzią na potrzebę wytycznych dotyczących porównywalności wyników pomiaru, jak i minimalizacji wszelkich odchyleń między różnymi systemami pomiarowymi i dostawcami, poprzez zastosowanie jednolitych procesów, wartości pomiarowych i sprawozdawczości. Wytyczne te mają służyć jako zalecenia działania w oparciu o aktualny stan wiedzy. Nie jest wykluczone, że w trakcie dalszego rozwoju technologii będą opracowywane dodatkowe standardy i procesy certyfikujące.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy numer magazynu Upstream
Właśnie ukazał się nowy numer magazynu „UPstream” – firmowego pisma Nowego Stylu, adresowanego do architektów, projektantów wnętrz oraz wszystkich osób poszukujących ciekawych treści związanych z designem, wyposażaniem biur i przestrzeni użyteczności publicznej. Numer pełen jest wnikliwej wiedzy i inspiracji.
IAB: Dobre Praktyki w obszarze Brand Safety
Działająca w ramach IAB Polska Grupa Robocza Brand Safety stworzyła publikację „Dobre Praktyki w obszarze Brand Safety”, będącą zbiorem aktualnej wiedzy i rekomendacji z tego obszaru dla różnych podmiotów branży reklamowej.
Poradnik Newspoint „Jak odnosić korzyści z social media?”
Newspoint przygotował poradnik o zaletach obecności marki w social media. „Jak odnosić korzyści z social media” to zbiór pomysłów na rozwój biznesu, dla każdego marketera i specjalisty ds. social media, jakie dają spotkania z użytkownikami najpopularniejszych w Polsce platform społecznościowych. E-book został wzbogacony praktycznymi poradami TOP ekspertów branżowych.
Pierwszy w Polsce podręcznik Tiktoka już dostępny
TikTok to zdecydowanie najszybciej rozwijający się portal społecznościowy, którego liczba użytkowników przekroczyła już 2 miliardy! Jest to najczęściej pobierana aplikacja na świecie, a jej popularność wciąż rośnie. Jednocześnie TikTok cechuje się bardzo dużym zaangażowaniem użytkowników. Według raportu IndaHash, 94% użytkowników spędza w...
Poligraficzny „OOH news” z pozytywnym branżowym przesłaniem
Na biurkach drukarń i agencji reklamowych pojawiło się właśnie nowe wydanie "OOH news". To drukowany przegląd branżowych nowości, poradników i case study z rynku druku i poligrafii. W numerze także garść informacji o targach branżowych - w tym oczywiście o wrześniowych FestiwalDruku.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764