logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: #Zdalnyagent i Otodom.Live wesprą branżę nieruchomości

  PR 19.06.2020, przeczytano 419 razy

W marcu cała branża stanęła przed zadaniem bez precedensu – jak dalej sprzedawać i wynajmować mieszkania, gdy nie można ich fizycznie pokazać. Pomimo stopniowego odmrażania gospodarki oraz życia społecznego, nie ma pewności, jak będzie wyglądał rynek za miesiąc, kwartał, pół roku, gdy większość Polaków zetknie się z recesją i trudną sytuacją finansową. Dlatego Otodom już na początku pandemii zainicjował misję ratunkową dla branży, startując z programem #ZdalnyAgent i cyklem Otodom.Live. Cel? Niedopuszczenie do załamania rynku i wsparcie partnerów biznesowych w trudnym okresie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zdalnyagent-i-otodom.live-wespra-branze-nieruchomosci,387471,artykul.html

Cele projektu

Cykl bezpłatnych spotkań live, najświeższe statystyki oraz badania rynkowe, stały kontakt z partnerami na grupie zamkniętej na Facebooku, darmowe wypożyczanie kamer Ricoh Theta V do wirtualnej prezentacji mieszkań na sprzedaż lub wynajem – oto odpowiedź na pandemię najpopularniejszego serwisu ogłoszeń nieruchomości w Polsce.

– Projekt powstał bardzo szybko, w odpowiedzi na równie błyskawiczne skutki pandemii, która niemal z dnia na dzień uniemożliwiła zwyczajne funkcjonowanie rynku nieruchomości. Wiedzieliśmy, że rabaty na wystawianie ogłoszeń nieruchomości to tylko kropla w morzu potrzeb, a nasze działania muszą objąć o wiele szerszy zakres wsparcia. Postanowiliśmy zadziałać doraźnie, zaczynając od rabatów,  i długoterminowo, stąd pomysł na wypożyczanie kamer do wirtualnych spacerów, porady ekspertów i dostarczanie aktualnych informacji wszystkim, którzy bacznie śledzą ten sektor – wyjaśnia Dorota Dwornik, Marketing Communication Specialist w Otodom.

Opis projektu: od wyzwania do działania

Program #ZdalnyAgent skierowany jest do pośredników i deweloperów, natomiast cykl Otodom.Live do klientów końcowych, czyli nabywców i wynajmujących. Live’y poruszają kwestie związane z rynkiem nieruchomości. Od marca do tej pory (koniec maja) przeprowadzono ich blisko 27. Początkowo z wysoką intensywnością, nawet 5 razy w tygodniu. Obecnie wypracowano stały harmonogram. Wszystkie są transmitowane na Facebooku - w każdy wtorek o godz. 10:00 na stronie Otodom na Facebooku, a w każdy czwartek o 10:00 tylko na zamkniętej grupie na Facebooku Akademia Rozwoju Agenta, dedykowanej pośrednikom, z tematyką bardziej dostosowaną do ich potrzeb.

Gośćmi Jarosława Krawczyka z Otodom, byli dotychczas między innymi: Filip Springer (reportażysta), dr Michał Kisiel (Bankier.pl), Paweł Komar (Notus Finanse), Marta Żysko-Pałuba (psycholog), Marta Rybicka (IQS), Aleksandra Przegalińska (VR i nowe technologie), prof. nadzw. dr hab. Waldemar Rogowski (BIK) i praktycy rynkowi - czołowi pośrednicy i deweloperzy. Łącznie blisko 40 ekspertów. Podczas spotkań zarówno pośrednicy, jak i klienci, zadają pytania oraz biorą czynny udział w dyskusji. Filmy udostępnione po transmisji odtworzono już blisko 707 000 razy, średnio 26 185 na 1 video.

Ponowne wykorzystanie treści z live’a na inne kanały

Cykl bezpłatnych webinarów to nie wszystko. W ramach nadrzędnego projektu wsparcia strategicznego dla agentów nieruchomości, Otodom uzupełnia wiedzę projektem #ZdalnyAgent, który jest bezpośrednią odpowiedzią na problemy, z którymi mierzą się klienci biznesowi serwisu. Na Akademii Rozwoju Agenta (zamknięta grupa dla pośredników na Facebooku), eksperci odpowiadają na pytania agentów dotyczące kwestii prawnych, RODO, podpisów elektronicznych itp., a wiedza rozbudowywana jest również na blogu.

Jako autorytet w branży, Otodom nieustająco obserwuje rynek, rozmawia z ekspertami, analizuje, zleca badania i gromadzi statystyki. – Regularnie dzielimy się statystykami oraz wynikami badań, które zlecamy i przeprowadzamy. Treści te trafiają także na nasze konta na LinkedInie, Facebooku, Twitterze czy Instagramie – zachęca Jarosław Krawczyk. Wszystko po to, by dostarczać wiedzę, studzić emocje, ułatwiać użytkownikom dokonywanie właściwych wyborów, a branży – prowadzenie biznesu.

– Przy wsparciu dotrelations postawiliśmy na sprawdzone narzędzia komunikacji, które odpowiadają na obecne potrzeby, docierając do szerokiego grona odbiorców. Nie poprzestajemy na formie live’ów i artykułów. Baza wiedzy pogłębiana jest o inne kanały, takie jak Youtube czy kanały streamingowe do podcastów. Zróżnicowana forma pozwala czerpać wiedzę niezależnie od czasu i miejsca, w którym jesteśmy i wpływać na nowoczesny wizerunek pośrednika nieruchomości, który prężnie działa online. Taki wachlarz narzędzi świetnie wpisuje się w ideę #zostańwdomu – mówi Jarosław Krawczyk.

– Dzięki temu, że jesteśmy blisko rynku i naszych partnerów biznesowych, wiemy, jak im pomóc. Pomaga nam w tym Rada Doradcza Klientów Otodom, w której skład wchodzi 12 przedstawicieli biur z różnych regionów Polski. Bardzo stawiamy na relacje, dialog i symbiozę w biznesie. I, choć dość patetycznie to brzmi, wiemy, że razem można więcej. Tym więc się kierujemy, tworząc jeden organizm z uczestnikiem rynku nieruchomości – podsumowuje Dorota Dwornik.

Informacje podstawowe

  • Nazwa projektu: #ZdalnyAgent i Otodom.Live
  • Grupa docelowa: agenci i biura nieruchomości
  • Marketer: Otodom
  • Agencja: dotrelations
  • Czas trwania projektu: od 26.03.2020

Wyniki

  • zasięg postów dot. cyklu na kanale Otodom: łącznie 807 174
  • ilość komentarzy pod postami dot. cyklu (grupa zamknięta i otodom): łącznie 1158
  • ilość reakcji pod postami dot. cyklu (grupa zamknięta i otodom): łącznie 2608
  • filmy udostępnione po transmisji, odtworzono już blisko 707 000 razy

Źródło: Otodom

www.otodom.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel
Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta transakcja w internecie dokonywana będzie w tym roku z pomocą asystentów głosowych.[1] Z inteligentnych algorytmów korzystają także sklepy: wirtualny asystent w czasie rzeczywistym...
Eye-tracking – jak reklamy zaburzają odbiór przestrzeni polskich miast?
Najnowsze technologie i współczesna wiedza pomagają architektom bardzo precyzyjnie projektować przestrzeń miejską. Nowoczesne rozwiązania opracowane przez firmę Designbotic już w najbliższej przyszłości mogą sprawić, że komfort i przyjemność wynikająca z przebywania w miastach ulegną znacznej poprawie. Wszystko dzięki wykorzystaniu techniki o nazwie eye-tracking,...
Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?
Koronawirus zmusił niemal co drugą markę (48 proc.) w Polsce do zmiany wydatków na SEM, a jedną trzecią do przetasowania budżetów na social media[1]. To nie jedyne działania marketingowe, które uległy transformacji wskutek pandemii. Wideo, lokowanie produktu, content marketing czy influencer marketing – wiele firm zmniejszyło intensywność aktywności tego...
Customer Experience i projektowanie doświadczeń klienta w czasie pandemii
Jeszcze do niedawna Customer Experience był dość bezpiecznym i pozytywnym elementem budowania relacji z klientem w przestrzeni publicznej. Firmy skupiały się głównie na pielęgnowaniu wrażeń klientów, poprzez projektowanie pozytywnej architektury doświadczeń konsumenckich i budowanie dobrego połączenia na linii marka-klient, na każdym etapie sprzedaży i obsługi....
Od kryzysu do sukcesu w 8 godzin
Błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi. Marka Amica wykorzystała w najnowszej kreacji promującej pralki parowe motyw noszenia chusty, ukazany jako idealny sposób na wykonywanie obowiązków domowych z dzieckiem. Zabieg okazał się jednak niefortunny, ponieważ na zdjęciu przedstawiono nieprawidłowy sposób chustowania niemowlaka. Nie uszło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764