logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zdjęcia o największej dobrej energii w Świeć się z Energą wybrane

  PR 01.02.2022, przeczytano 997 razy
ilustracjastrzałka
Moja Ulubiona Szopka - Irena Chudziuk, Becejły, podlaskie

Świeć się z Energą to nie tylko emocjonujący plebiscyt miast, ale również doroczny konkurs dla miłośników fotografowania świąt i świetlistych dekoracji. W tegorocznej edycji zabawy uczestnicy przesłali ponad 3200 zdjęć, pokazujących piękno Polski i naszych domów w tym wyjątkowym okresie. Dla autorów najciekawszych prac przygotowano atrakcyjne nagrody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zdjecia-o-najwiekszej-dobrej-energii-w-swiec-sie-z-energa-wybrane,394621,artykul.html

Znakiem rozpoznawczym konkursu fotograficznego Świeć się z Energą jest zatrzymana w kadrach świąteczna aura, uchwycona w tysiącach miejsc w całej Polsce. Nadsyłane na konkurs zdjęcia co roku przepełnione są dobrą energią emanującą z świetlistych dekoracji miejscowości, w których mieszkamy lub z ciepłem rodzinnych domów w okresie świąt Bożego Narodzenia. Wielu fotografów próbuje się też wyróżnić eksperymentując światłem, oryginalnie kadrując lub inscenizując kreatywne scenki. Nie inaczej było i w tym roku – do 13. edycji konkursu zgłoszono aż ponad 3200 prac. W internetowym głosowaniu swoich zwycięzców wskazali internauci (oddano aż 680 000 głosów), jednak prace tradycyjnie oceniało też jury pod przewodnictwem Lidii Popiel, fotografki i ambasadorki akcji Świeć się z Energą. Autorzy zdjęć rywalizowali w pięciu kategoriach tematycznych: Moje Miasto, Mój Dom, Moi Bliscy, Moja Iluminacja i Moja Szopka.

– Światła to tradycja, która mocno naznaczyła wyjątkowy, grudniowy czas świąt wiele dni przed, jak i po uroczystościach. To symbol najbardziej pozytywnych emocji związanych z rodziną, przyjaciółmi, miejscem, w którym żyjemy. Co roku prace nadsyłane na konkurs Świeć się z Energą zdumiewają osobistym zaangażowaniem tysięcy uczestników. W obrazach widać zachwyt i radość. Te szczere uczucia sprawiają, że prace jury są nadzwyczaj trudne. Chciałoby się, żeby zwycięzcami byli wszyscy. I, po trosze, tak jest. Bo samo wysłanie na konkurs zdjęcia, które często jest kawałkiem rodzinnego życia, sprawą osobistą, prawie intymną chwilą, to już małe zwycięstwo – mówi Lidia Popiel, przewodnicząca jury konkursu, fotografka, wykładowczyni w Warszawskiej Szkole Filmowej. – Nagroda główna tym razem trafiła do Radosława Dybały, który w symboliczny sposób podkreślił bliskość pary osób, nie używając tradycyjnych, świątecznych iluminacji. Śnieg, oświetlony dom w oddali, ciepłe swetry ze świątecznym motywem i chroniący, świetlisty krąg opowiadają ciekawą, nieoczywistą historię, która również daje szansę na interpretację. Symetryczność kompozycji i dynamiczna ogniskowa dużo mówią o zmyśle obserwacji i zaangażowaniu Autora w proces twórczy. Gratuluję takiego podejścia i nagrody! – dodaje.

Uczestnicy 13. edycji udowodnili, że nie ograniczają ich wymogi technologiczne czy sprzętowe. I chociaż większość zdjęć została wykonana zwykłym smartfonem, to z udało się na nich uchwycić niezwykłe i urzekające momenty towarzyszące najpiękniejszym zimowym świętom.

Nagrodami w konkursie są karty podarunkowe do sklepu z asortymentem RTV AGD. Zwycięzca otrzyma tytuł zdobywcy Grand Prix oraz voucher o wartości 3000 zł, pięciu zdobywców 1. miejsc w poszczególnych kategoriach kupony o wartości 1000 zł, a pozostali laureaci bony o wartości 500 zł.

Laureaci konkursu fotograficznego 13. edycji Świeć się z Energą

ilustracjastrzałka

Grand Prix: Jarosław Dybała, Świętochłowice, śląskie

ilustracjastrzałka

Moje Miasto: Artur Georgiew, Lublin, lubelskie

ilustracjastrzałka

Mój Dom: Piotr Fecko, Męcina, małopolskie

ilustracjastrzałka

Moi Bliscy: Mariusz Wierzchowski, Suwałki, podlaskie

ilustracjastrzałka

Moja Iluminacja: Jacek Jaskólski, Gdańsk, pomorskie

W rywalizacji o nagrody publiczności, podczas głosowania internetowego, internauci wybrali swoich laureatów. Do autorów 48 najpopularniejszych zdjęć trafią także wartościowe karty podarunkowe na zakup sprzętu RTV AGD.

Organizatorzy i partnerzy akcji

Inicjatorem i sponsorem głównym akcji jest Energa z Grupy ORLEN. Organizatorem 13. edycji Świeć się z Energą jest Polska Press Grupa wraz z siecią swoich dzienników regionalnych, tygodników lokalnych oraz serwisów naszemiasto.pl. Dostawcą instalacji fotowoltaicznej dla zdobywcy 1. miejsca w Plebiscycie Miast jest Energa Obrót, zaś 16 lamp UV-C dla laureatów wojewódzkich konkursu udostępni spółka Energa Oświetlenie.

Źródło: Energa

www.energa.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
Jasnowidze - 5. edycja konkursu dla ilustratorów
Każda książka to osobny świat. Zależy nam na tym, by książkowe światy, do których trafiają dzieci, były jak najlepsze: piękne, intrygujące i pod każdym względem warte tego, by je odkrywać. Wierzymy, że warto szukać takich światów – i wspierać twórców, którzy chcą i potrafią powoływać je do życia. Dlatego...
Złoto dla Polek i OneMulti w IPRA Golden Awards 2024
„To złoto dla nas jako agencji OneMulti, ale przede wszystkim dla Polek, które gremialnie wzięły udział w wyborach parlamentarnych 15 października 2023 roku. Jestem zatem podwójnie dumna i szczęśliwa. Zwyciężyła prospołeczna i proobywatelska postawa naszych rodaczek. Pokazaliśmy również strategiczne znaczenie komunikacji i public relations w...
VML z nominacjami w konkursie KTR
Znamy nominacje KTR dla najbardziej kreatywnych kampanii w Polsce. W tym gronie znalazło się osiem kampanii realizowanych przez VML, które uzyskały 12 nominacji w siedmiu kategoriach. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764