logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zdrowa Apka: Carrefour uczy dzieci prawidłowego odżywienia

  PR 15.10.2018, przeczytano 261 razy
ilustracjastrzałka

W ramach programu „ABC Zdrowego Żywienia” przygotowana została aplikacja „Zdrowa Apka”, która utrwala prawidłowe nawyki żywieniowe. Ponadto, eksperci ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego stworzyli podręcznik metodyczny dla nauczycieli w oparciu o tematykę przeprowadzonych warsztatów. Wszystkie materiały dostępne są bezpłatnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zdrowa-apka%3A-carrefour-uczy-dzieci-prawidlowego-odzywienia,379746,artykul.html

„Zdrowa Apka” to gra edukacyjna dla dzieci, która ma na celu w atrakcyjny i lubiany przez dzieci sposób przekazać wiedzę na temat właściwości odżywczych produktów. Bohater gry ma za zadanie przebiec jak najdłuższy dystans oraz zbierać produkty oznaczone jako zdrowe (np. wybrane warzywa i owoce), które dodają mu energii i unikać produktów niezdrowych, jak np. hot-dog, które zmniejszają ilość posiadanej energii bohatera, przez co gra może się skończyć szybciej. Aplikacja zawiera również encyklopedię żywności z grafikami i opisami wszystkich zdrowych oraz niezdrowych produktów występujących w grze. W ten sposób Carrefour po raz kolejny przyczynia się do propagowania wiedzy na temat zdrowej diety i właściwych nawyków żywieniowych wśród dzieci w wieku szkolnym. Gra jest bezpłatna i dostępna w formie aplikacji mobilnej w sklepach Google Play i App Store.

obrazek

Fundacja Carrefour sfinansowała także opracowanie pakietu edukacyjnego złożonego z podręcznika metodycznego dla nauczycieli oraz zeszytu ćwiczeń dla uczniów. Materiały zawierają propozycję zajęć edukacyjnych, dzięki którym dzieci w przystępny sposób otrzymają informacje na temat zasad prawidłowego żywienia, właściwego wyboru produktów spożywczych oraz ich znaczenia dla zdrowia, w tym prawidłowego wzrostu i rozwoju. Proponowane scenariusze zajęć lekcyjnych do wykorzystania przez nauczycieli oraz edukatorów, zostały przygotowane przez wykładowców Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie, na co dzień zajmujących się problematyką żywienia oraz produkcji i oceny żywności. Materiały dostosowane do percepcji dzieci klas wczesnoszkolnych stanowią wiarygodne źródło informacji o zasadach zdrowego stylu życia, w tym sposobu żywienia. Podręcznik metodyczny to przydatne dla nauczycieli narzędzie, które dostarcza informacji i inspiracji oraz wiele gotowych pomysłów na lekcje oraz propozycji tematów do dyskusji z uczniami. Zeszyt ćwiczeń z kolei, w prosty i zrozumiały dla dzieci sposób wprowadza je w zagadnienia zdrowego żywienia. Zawiera on propozycje dodatkowych zadań w postaci krzyżówek, rebusów czy też poleceń do wykonania przez dzieci w domu wspólnie z rodzeństwem, rodzicami lub opiekunami. Podręcznik oraz zeszyty ćwiczeń dostępne są w wersji elektronicznej na stronie www.abczywienia.pl w zakładce „Materiały”.

Carrefour Polska aktywnie dba o edukację żywieniową. Od ponad 3 lat realizuje ogólnopolski program badawczo-edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia” i upowszechnia zasady prawidłowego odżywiania wśród dzieci i ich rodzin. Aby skutecznie odpowiadać na rzeczywiste potrzeby społeczne, 3. edycja ABC Zdrowego Żywienia skierowana jest w większości do uczniów z małych miejscowości, którzy często mają ograniczony dostęp do wartościowych programów edukacyjnych. Za koordynację programu odpowiedzialny jest Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW oraz ponad 70 ekspertów z zakresu żywności i żywienia człowieka, z 7 polskich uczelni.

Dotychczas zorganizowano ponad 600 zajęć i warsztatów kulinarnych, a także przygotowano profesjonalne materiały edukacyjne dla szkół i uczniów, które po zajęciach dzieci mogą zabrać do domu i dzięki temu dzielić się wiedzą ze swoimi rodzinami. Zrealizowano także ogólnopolskie badanie „Dlaczego edukacja żywieniowa dzieci w Polsce jest potrzebna?”.

Całkowite finansowanie programu zapewniła Fundacja Carrefour, która przeznaczyła na ten cel łączny grant w wysokości 579 505 euro. Celem programu, realizowanego od 2015 r., jest podniesienie świadomości żywieniowej wśród Polaków. Do tej pory odbyły się jego trzy edycje, w których łącznie udział wzięło 3595 uczestników z 37 miejscowości. Honorowy patronat nad projektem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Zdrowia.

Źródło: Carrefour Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Imagine Nation - Partner CxO Summit & Gala Partner Awards 2019
15 kwietnia br. w Hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi, odbyła się konferencja oraz gala wręczenia nagród Partner CxO Summit & Partner Awards 2019. Wśród uczestników znaleźli się klienci i partnerzy oraz przedstawiciele firm należących do rodziny Dell Technologies. Za kompleksową realizację wszystkich działań trzeci rok z rzędu odpowiadała agencja Imagine Nation.
Mikrofony Saramonic w ofercie Foxfoto
W ofercie Foxfoto pojawiły się mikrofony dedykowane do smartfonów i tabletów z dwoma różnymi złączami: Saramonic SmartMic+ UC - z wejściem USB-C i Saramonic SmartMic+ Di z wejściem Lightning oraz teleskopowa tyczka przeznaczona dla mikrofonów typu shotgun Saramonic Magic BoomPole.
Portal Alior Banku Zafirmowani.pl najciekawszą bankową innowacją
Alior Bank zwyciężył w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Został doceniony za portal Zafirmowani.pl – nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Portal zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Najciekawsza innowacja dla banku. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Maciej Surdyk, wiceprezes...
Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019
Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.
Niezwykła kampania autorstwa Grey Group
Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764