logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zdrowie i uroda: Zderzenie reklamy sprzed 100 lat z reklamą współczesną

   07.05.2012, przeczytano 1866 razy
ilustracjastrzałka

Na tegorocznej Nocy Muzeów Warszawska Szkoła Reklamy przedstawi kolejną wystawę przygotowaną przez Polskie Muzeum Reklamy. Głównymi wątkami ekspozycji będą „wieczne” zdrowie i „nieprzemijająca” uroda, widziane przez pryzmat reklam z początku XX wieku w zestawieniu z reklamami współczesnymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zdrowie-i-uroda%3A-zderzenie-reklamy-sprzed-100-lat-z-reklama-wspolczesna,15455,artykul.html

Na to jak jesteśmy postrzegani wpływa w głównej mierze wygląd zewnętrzny. Choć może nie być to sprawiedliwe, przede wszystkim po wyglądzie oceniamy człowieka: jego zdrowie, „jakość genów”, styl życia, charakter, doświadczenie życiowe, pozycję społeczną, a nawet w jakimś stopniu inteligencję. Atrakcyjny wizerunek zwiększa prawdopodobieństwo społecznej akceptacji, pomaga odnieść sukces. Dlatego też od zawsze przywiązujemy wagę do tego jak wyglądamy: spoglądamy w lustro, stajemy na wadze, sprawdzamy czy nie pojawiły się zmarszczki, cellulit, czy fryzura jest w porządku, czy ubiór jest dobrze dobrany itd. Każdy z nas chce ostatecznie zrobić wrażenie pięknego, młodego, zdrowego - na ile się tylko da.

Z czasem zmieniają się sposoby dbania o higienę, urodę i zdrowie, a także kanony piękna. Środki i specyfiki mające sprawić, że będziemy piękniejsi, starają się za tymi zmianami nadążyć, a coraz częściej nawet je wyprzedzić. Wystawa „Zdrowie i uroda. Zderzenie reklamy sprzed 100 lat z reklamą współczesną” daje okazję zauważenia i analizy różnic w podejściu i sposobach dążenia do perfekcji naszych prababć i nas samych. Warto zapoznać się z reklamami bielizny korygującej, środków na odchudzanie czy przeczyszczenie, popularnych na początku XX wieku, i odnieść je do współczesności. Atrakcyjne może być porównanie starych ogłoszeń prasowych 2 prezentujących zalety pasa miesięcznego ze współczesnymi reklamami podpasek. Pozwoli nam to, być może, w niebanalny sposób uświadomić sobie, jak przez ostatnich 100 lat zmienił się świat…

Na wystawę wybrano reklamy, które były publikowane w warszawskich dziennikach i czasopismach w latach 1900-1914, a więc jeszcze przed I wojną światową na ziemiach polskich. Kryteriami ich wyboru, stanowiącymi zarazem podział tematyczny ekspozycji, są: (1) wysokie walory estetyczne i atrakcyjność wizualna, (2) kunszt językowy, (3) ciekawe rozwiązania formalne służące przyciągnięciu uwagi i wzbudzeniu zainteresowania czytelnika, (4) otwartość w poruszaniu tematów wstydliwych, (5) prezentacja produktów i usług dziwnych lub dziś już nieistniejących. W tym układzie prace dawnych mistrzów reklamy nie były jeszcze nigdzie prezentowane.

Reklamy początku XX wieku zostaną zestawione z pokazem multimedialnym starannie dobranych współczesnych reklam prasowych branży kosmetycznej i farmaceutycznej. Zabieg ten jest próbą skontrastowania „dwóch światów”, które dzieli 100 lat, poprzez uwydatnienie różnic między produktami, sposobami ich używania, przekazywania o nich informacji oraz argumentów zachęcających do ich zakupu. Wystawa ma jednak także na celu uświadomienie, jak głęboko tkwią w naszej zbiorowej podświadomości stare hasła i slogany, strach i obawy oraz fobie związane z „wiecznym” zdrowiem i „nieprzemijającą” urodą. I jak sprytnie dawni i dzisiejsi mistrzowie reklamy to wykorzystują.

Czas trwania i godziny otwarcia ekspozycji: 19 maja 2012, godziny: 20:00 – 04:00
Kuratorzy: Anita Kot, Sławomir Wojtkowski
Wykopiowania, powiększenia, retusze: Andrzej Zuwalski
Prezentacja multimedialna: Cezary Szulc
Zbiory: Polskie Muzeum Reklamy i Warszawska Szkoła Reklamy
Wstęp wolny!

Źródło: Warszawska Szkoła Reklamy

www.szkolareklamy.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Herbapol współpracuje z naturą w dżemowej kampanii
Wystartowała kampania telewizyjna, w której firma Herbapol-Lublin promuje swoje produkty dżemowe. To jednocześnie pierwsza odsłona nowej platformy komunikacji pod hasłem „Herbapol. We współpracy z naturą”. Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie...
Epson i EKM Global integrują Epson Remote Services
Firma Epson nawiązała współpracę z EKM Global, aby zintegrować Epson Remote Services (ERS) i uprościć zdalne zarządzanie drukiem oraz flotą urządzeń. ERS to darmowy, oparty na chmurze system monitorowania i zarządzania urządzeniami Epson, który umożliwia zaawansowaną diagnostykę zdalną. Dzięki otwartemu API Epson, powstało kompleksowe narzędzie do zarządzania flotą dla...
Ostrołęka - finał trasy świątecznej ciężarówki Coca-Cola
Ostrołęka zdobyła serca głosujących w aplikacji Coca-Cola i tym samym dołączyła do miast, które jeszcze w tym roku odwiedzi świąteczna ciężarówka Coca-Cola. Będzie to finalny przystanek tegorocznej trasy, do którego ciężarówka uda się dzień po wydarzeniu w Toruniu. Marka zachęca również do dzielenia się życzliwością oraz korzystania z...
Dentsu szacuje wzrost wydatków na reklamę w Polsce i na świecie
Global Ad Spend Forecasts - prognozy grupy dentsu dot. globalnych wydatków reklamowych na 2025 rok przewidują wzrost o 5,9%, dzięki algorytmicznym strategiom, które zmieniają inwestycje w media. W Polsce przewidywany jest wzrost wydatków reklamowych o 6,7%, największy wzrost prognozowany jest dla wydatków w digital – 10%.
Kampania programatyczna DOOH marki Cupra Terramar
Marka motoryzacyjna CUPRA dla modelu Terramar realizuje pierwszą kampanię programatyczną na platformie DV360 w galeriach handlowych na nośnikach Digital Indoor oraz w przestrzeni miejskiej – na Digital Cityscreen. To pierwsza kampania komercyjna, która wykorzystuje format Digital Cityscreen po integracji z globalną platformą programatyczną Broadsign.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764