logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zdrowy Stół Auchan - projekt społeczno-edukacyjny

  PR 23.01.2023, przeczytano 198 razy

Zdrowy Stół Auchan to wielowymiarowy projekt łączący promocję zdrowej żywności oraz kuchni polskiej i francuskiej, budowanie więzi społecznych, pomoc potrzebującym, edukację a także możliwość nabywania przez uczestników nowych kompetencji. Inicjatorem akcji była Fundacja TERAZ WY, środki na jej realizację przyznała Fundacja Auchan. Działania w ramach projektu zrealizowane zostały we wrześniu i październiku 2022 r. w dwóch sklepach sieci - Auchan Bydgoszcz Kruszwicka i Auchan Bydgoszcz Fordon. Ambasadorem przedsięwzięcia został Michał Szpakowski, mistrz świata w wioślarstwie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zdrowy-stol-auchan---projekt-spoleczno-edukacyjny,398738,artykul.html

Zdrowy Stół Auchan to projekt obejmujący osiem spotkań, podczas których uczestnicy mogli wziąć udział w różnych aktywnościach.

Przy wspólnych stołach zasiadały osoby potrzebujące - uchodźcy, osoby dotknięte kryzysem bezdomności, osoby z niepełnosprawnościami, młodzież z ośrodka socjoterapeutycznego, dzieci i młodzież ze spektrum autyzmu oraz seniorzy. Poczęstunek dla uczestników Zdrowego Stołu oraz wolontariuszy przygotowały na bazie produktów ze sklepów Auchan panie z Koła Gospodyń Wiejskich Wieszki. Łącznie wydano 800 posiłków.

- Projekt Zdrowy Stół Auchan potwierdza stałe zaangażowanie firmy w działania na rzecz dobrej, zdrowej i lokalnej żywności oraz osób potrzebujących. Działania w ramach projektu pokazują również zapotrzebowanie społeczne na tego typu akcje. Cieszą nas bardzo opinie uczestników, którzy podkreślają  możliwość otrzymania darmowego ciepłego posiłku, ale przede wszystkim atmosferę życzliwości. Dla wolontariuszy i uczestników projekt jest z pewnością wartościowym doświadczeniem, możliwością zdobycia nowych umiejętności, a także dobrą zabawą. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych pracowników, którzy po raz kolejny, włączyli się w działania w ramach wolontariatu pracowniczego – mówi Inga Szaniawska, koordynator CSR w Auchan Retail Polska.

Podczas każdego ze spotkań, na specjalnie zorganizowanym Stanowisku Szefa Kuchni Auchan pracownicy oraz wolontariusze przyrządzali proste i zdrowe potrawy kuchni polskiej i francuskiej. Do degustacji zapraszani byli klienci sklepów. W tym czasie przygotowano blisko 10 tys. porcji degustacyjnych.

Na potrzeby projektu Zdrowy Stół Auchan powstała książka o tym samym tytule, zawierająca przepisy opracowane przez panie z Koła Gospodyń Wiejskich Wieszki. Ilustracje do niej wykonali młodzi artyści z Polski i Ukrainy, co stanowiło szansę na zdobycie nowych umiejętności i podniesienie poczucia własnej wartości. Książka wydana w nakładzie 5 tys. dostępna była bezpłatnie podczas eventów. Przygotowana została także w formie e-booka, który dostępny jest TUTAJ[PDF].

- Głównym założeniem projektu była pomoc potrzebującym, integracja oraz promocja zdrowej żywności. Tworząc projekt podeszliśmy niestandardowo do tematu wydawania posiłków i postanowiliśmy dać osobom potrzebującym niezapomniane chwile we wspaniałej atmosferze, której towarzyszyły tańce i muzyka na żywo. Wydając książkę, której autorami są dzieci i ich rodzice, daliśmy szansę wielu osobom na tak wielki sukces. Projekt Zdrowy Stół Auchan jest pierwszym i jedynym takim projektem w Europie, który swoją skalą i różnorodnością działań dał tyle szczęścia i pozytywnych wspomnień. Osoby, które brały udział w projekcie nadal miło go wspominają i pytają o kolejne edycje. Każdy, kto ogląda film z realizacji projektu jest pod wrażeniem, z czego jesteśmy bardzo dumni – mówi Martyna Ditbrener, prezes zarządu Fundacji TERAZ WY.

Dzieci i młodzieży mogły wziąć udział w warsztatach kulinarnych i plastycznych, pokazach mody, a także przeprowadzić wywiady. Aktywności te pozwalają na rozwój rozwój różnych kompetencji, m.in. aktorsko - reporterskich.  Klienci sklepów mogli  również wziąć udział w licznych konkursach, m.in. na rodzinne zdjęcie przy posiłku, czy podczas wspólnego gotowania. Nagrodą dla zwycięzców były kosze ze zdrowymi produktami Auchan.

Zdrowy Stół Auchan to kolejny projekt finansowany przez Fundację Auchan, wspierający dostęp do dobrej, zdrowej i lokalnej żywności. Jego sukces był możliwy dzięki ogromnemu zaangażowaniu pracowników Auchan Bydgoszcz  w ramach wolontariatu pracowniczego.

Źródło: Auchan Polska Sp. z o.o.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ambasada Ukrainy przygotowała kampanię „Dziękuję Ci, Polsko!”
Ambasada Ukrainy w Rzeczypospolitej Polskiej oraz Komunikacyjne Media Centrum przy Ambasadzie Ukrainy w RP przygotowali kampanię komunikacyjną „Dziękuję Ci, Polsko!” ("Thank You, Poland!"). Jej celem jest podkreślenie wdzięczności Ukraińców wobec Polaków za ogromną pomoc w łagodzeniu skutków pełnoskalowej wojny, wywołanej przez Rosje, w której do dzisiaj cierpi naród...
Bartłomiej Stańczak liderem teamu ING w Mediahub
Bartłomiej Stańczak jako media communication director dołączył do domu mediowego Mediahub. Został liderem zespołu kompleksowo pracującego dla ING Banku Śląskiego SA, kluczowego klienta agencji.
Żabka Jush w nowej kampanii przekonuje, że czasami lepiej nie mieć czasu na zakupy
Kampania „Czasami lepiej nie mieć czasu na zakupy” jest kontynuacją zeszłorocznej komunikacji „No i super, że nie macie czasu na zakupy”. To odpowiedź Żabki Jush na sytuacje spotykające każdego z nas, kiedy wizyta w sklepie jest niemożliwa z różnych względów. To właśnie wtedy możemy zdecydować się na szybkie zakupy online....
Panasonic prezentuje nową generację monitorów klasy premium
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na profesjonalne monitory klasy premium, Panasonic Connect Europe zaprezentował najnowszą generację monitorów LCD 4K UHD – serię SQ2H, które pozwalają na pracę w trudnych warunkach oświetleniowych. Niezawodne monitory dostępne są w siedmiu rozmiarach ekranu - od 43 do 98 cali - i idealnie nadają się do sal konferencyjnych...
Leaseplan świętuje 60 lat obecności na świecie globalną kampanią
LeasePlan, wiodąca firma świadcząca usługi Car-as-a-Service z 1,9 mln pojazdów zarządzanych w blisko 30 krajach, obchodzi sześć dekad świadczenia usług wynajmu długoterminowego samochodów. Z okazji urodzin firma przygotowała globalną kampanię „60 years of matchmaking” oraz wyjątkową ofertę urodzinową dla małych i średnich firm.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764