Polski fintech ZEN ogłosił swój oficjalny debiut na rynku. Oferta ZEN dla konsumentów, oprócz rachunku wielowalutowego z kartą Mastercard, obejmuje m.in. automatyczne przedłużenie o rok gwarancji producenta, atrakcyjny cashback i brak prowizji za przewalutowanie. Przedsiębiorcy korzystają natomiast z braku chargebacków, zaś płatności od klientów spływają do nich natychmiast po zapłacie – to rzadko spotykane rozwiązanie zdecydowanie ułatwia zadbać o płynność finansową. Oferta ZEN jest dostępna za pośrednictwem aplikacji mobilnej i serwisu transakcyjnego online, w przejrzystym modelu abonamentowym, z bezpłatnym miesięcznym okresem próbnym. Firma wprowadza swoją ofertę jednocześnie w 32 krajach Europy1, zapewniając na początek obsługę w dwóch językach: polskim i angielskim.
Kampania na start
Filozofia ZEN nawiązuje do kultury Dalekiego Wschodu, której istotnymi cechami są harmonia oraz spokój ducha. Ten dalekowschodni minimalizm jest widoczny również w identyfikacji wizualnej marki, w tym w nawiązującym do symbolu ensō logotypie oraz w czarno-białej kolorystyce, która obowiązuje również w aplikacji dla klientów. Założeniem tej prostoty jest pomoc klientom we wprowadzeniu porządku w zarządzaniu ich pieniędzmi i transakcjami zakupowymi.
Za wizualną stronę ZEN odpowiada zespół fintechu przy wsparciu agencji kreatywnej Isobar, która przygotowała również działania mediowe. Kampania reklamowa oparta na koncepcji chaosu, z którego wyłania się uporządkowany i czysty w formie ZEN, rozpoczyna się wraz z premierą nowej aplikacji. Swoim zasięgiem obejmie ona głównie działania w internecie, który jest naturalnym środowiskiem potencjalnych użytkowników nowej marki.
Działania promocyjne w sieci dopełnione zostaną kampanią wśród influencerów, przygotowaną i koordynowaną przez Fantasyexpo. Agencja zaangażowała znanych twórców treści on-line na kilkunastu rynkach europejskich. Każdy z nich miał szansę przetestować aplikację ZEN i wyrazić swoją opinię w mediach społecznościowych.
ZEN dzięki prostocie i cyfrowym technologiom
- ZEN to akronim ‘zero effort non-bank’, a jednocześnie nawiązanie do stanu, w którym nasz klient może mieć poczucie spokoju, bezpieczeństwa i kontroli nad swoimi pieniędzmi oraz transakcjami zakupowymi. Stworzyliśmy pakiet rozwiązań, który obejmuje niedostępne nigdzie indziej korzyści oraz kompleksową ochronę, a to wszystko z zapewnieniem niskich kosztów i doskonałego doświadczenia użytkownika. Wierzę, że z taką propozycją możemy śmiało konkurować, nie tylko w Polsce, ale też na rynkach europejskich – mówi Dawid Rożek, założyciel ZEN.
Partnerem strategicznym ZEN jest Mastercard. Firma współpracuje z fintechem nie tylko w obszarze płatności, ale także zapewnia kompleksowe wsparcie, obejmujące technologiczny i biznesowy know-how, wsparcie ekspertów w zakresie rozwoju produktu i marketingu, jak również dostęp do partnerów Mastercard w Polsce i za granicą.
- Nasza współpraca z ZEN jest świetnym przykładem holistycznego podejścia Mastercard do fintechów. Jesteśmy z ZEN od samego początku, pomagając rozwijać produkt oraz opracować strategię wejścia na rynek. Ze swojej strony oferujemy technologię, know-how, doświadczenie i globalną skalę działania, zaś ZEN kreatywność i zwinność charakterystyczną dla fintechów. Cieszymy się, że jesteśmy dla ZEN partnerem pierwszego wyboru, ponieważ wierzymy, że kompleksowa współpraca między dużymi firmami a start-upami ma wielki potencjał tworzenia innowacji w obszarze cyfrowych płatności, zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Źródło: ZEN