Listopadowy ranking otwiera spot Polskiej Fundacji Narodowej, w którym o setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości opowiedział Mel Gibson. Drugie miejsce zajął sympatyczny Święty Mikołaj o głosie, jakim może poszczycić się jedna z najlepszych polskich piosenkarek. Podium zamyka reklama pralko-suszarki i… wody mineralnej. Na czwartym miejscu znalazło się wystąpienie Roksany Węgiel, która wpadła z wizytą do Studia Tymbark. Piąta pozycja przypadła Pawłowi Domagale i jego piosence z bardzo nietypowym tekstem.
Listopad, nie tylko na YouTube, upłynął pod znakiem setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji Polska Fundacja Narodowa przygotowała spot Świętujmy sto lat odzyskania niepodległości przez Polskę. To właśnie opowieść o tym niezwykłym wydarzeniu w narracji Mela Gibsona zajęła pierwsze miejsce rankingu.
Na drugiej pozycji znalazło się nowe wykonanie piosenki Coraz bliżej Święta, w której jako rozśpiewany Święty Mikołaj wystąpiła Katarzyna Nosowska. Reklama stanowi część kampanii Coca-Coli zachęcającej do wsparcia Szlachetnej Paczki. Podium zamyka wyczekiwany powrót duetu marek Haier i Vytautas, tym razem z wideo Haier Duo Dry i Vytautas: Najlepsze z najlepszych.
Czwarte miejsce należy do Studia Tymbark, do którego zaproszono wyjątkowego gościa, Czy Roksana wygra Eurowizję? *trening*. Tym razem Zuzia i Jaś mieli okazję porozmawiać i nawet zaśpiewać razem ze zwyciężczynią Eurowizji Junior, reprezentantką Polski, Roksaną Węgiel. Do zestawienia zakwalifikowała się także reklama ING Banku Śląskiego Ewa feat. Paweł Domagała dla firmy Huba | Dobry Głos Dla Firm | ING Bank Śląski. Za reklamą stoi inicjatywa banku, który zachęca internautów do wyrażania swoich opinii dotyczących różnych firm. W wideo możemy oglądać wariację muzyczną Pawła Domagały na temat opinii Ewy, klientki marki torebek Huba.
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
- Globalną listę najchętniej oglądanych reklam na YouTube można znaleźć TUTAJ.
Źródło: YouTube