logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ZFPR wprowadza Kodeks Dobrych Praktyk Public Affairs

  PR 09.09.2024, przeczytano 545 razy
ilustracjastrzałka

Związek Firm Public Relations (ZFPR) opublikował Kodeks Dobrych Praktyk Public Affairs – pierwszą w Polsce samoregulację w obszarze rzecznictwa interesów. Jego celem jest wyznaczenie i promocja najwyższych standardów w szczególnej sferze dialogu pomiędzy społeczeństwem obywatelskim, biznesem a administracją publiczną i politykami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zfpr-wprowadza-kodeks-dobrych-praktyk-public-affairs,405599,artykul.html

Wobec rosnącej potrzeby dialogu pomiędzy przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego, w tym przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi czy grupami obywateli, a decydentami i twórcami polityk publicznych, ZFPR dostrzegł potrzebę wykreowania ram postępowania, które będą uznane i stosowane przez uczestników tych relacji oraz ich profesjonalnych doradców. Celem opublikowanego Kodeksu jest promocja najwyższych standardów etycznych wśród osób zawodowo zajmujących się Public Affairs, a przyjęte w nim zasady wykraczają poza formalne regulacje ustawowe.

– Sektor public affairs w Polsce rozwija się dynamicznie. Coraz więcej organizacji dostrzega potrzebę tworzenia stanowisk dedykowanych do zarządzania relacjami z interesariuszami, a agencje PR odpowiadają na ten trend, wzmacniając swoje kompetencje w tym obszarze. Jako ZFPR postawiliśmy sobie za cel promowanie najwyższych standardów dla tej branży, jednocześnie dążąc do tego, aby działania public affairs i aktywności lobbingowe były postrzegane jako profesjonalne i integralne elementy strategii biznesowych – mówi Iga Wilczyńska-Zygadlewicz, wiceprezeska ZFPR i Head of Public Affairs w Grayling Poland.

Termin „public affairs” opisuje długofalowy dialog oraz szeroki zakres działań analitycznych, i doradczych, których celem jest zwiększenie zrozumienia przez decydentów (przedstawicieli administracji i polityków) celów, aspiracji i aktywności społeczeństwa obywatelskiego, w tym przedsiębiorców, organizacji pozarządowych czy niezrzeszonych grup obywateli. Wiele firm, skupionych w ZFPR, angażuje się w ten wymagający obszar doradztwa, wspierając dialog z administracją publiczną czy formalnie lobbując za określonymi rozwiązaniami prawnymi.

Aktywności te są najczęściej podejmowane na rzecz klientów agencji - polskich i międzynarodowych firm, organizacji branżowych, ale także organizacji pozarządowych. Praca specjalistów ds. public affairs przyczynia się do rozwoju procesu demokratycznego, tworząc platformę konsultacji i współpracy pomiędzy społeczeństwem obywatelskim, światem biznesu a decydentami.

– Kodeks Dobrych Praktyk PA, w swoich kluczowych punktach reguluje obszary, które wymagają uwagi w relacjach z decydentami. Poza zobowiązaniem do niezbędnej transparentności, doprecyzowuje m.in. kwestie konfliktów interesów. Zobowiązuje specjalistów PA do powstrzymania się od doradztwa na rzecz podmiotów objętych sankcjami oraz organizacji, wspieranych przez państwa wrogie wobec Polski, UE czy NATO. To wynik dynamiki w geopolitycznej rzeczywistości wokół nas, pokazujący odpowiedzialne podejście branży PA do prowadzenia sensytywnego dialogu – mówi Piotr Talarek, przewodniczący grupy roboczej ds. public affairs w ZFPR i Managing Partner w StrategyWise Consulting.

Kodeks Dobrych Praktyk Public Affairs to kolejna po Kodeksie Etyki PR oraz Kodeksie Dobrych Praktyk PR inicjatywa samoregulacyjna, która ma szansę na powszechną implementację zarówno przez agencje zrzeszone w ZFPR, jak i specjalistów spoza tej organizacji.

Źródło: Związek Firm Public Relations

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Saatchi & Saatchi z urodzinową kampanią OBI
Ruszyła ogólnopolska kampania urodzinowa OBI pod hasłem „27. urodziny OBI”. Za strategię oraz koncepcję kreatywną odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się agencja Zenith, a za działania w obszarze Paid Social odpowiada Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Drink with Pride - antydyskryminacyjna kampania Waterdrop
Z okazji Miesiąca Dumy marka Waterdrop już po raz kolejny prezentuje limitowaną kolekcję stworzoną z myślą o celebracji różnorodności i wsparciu społeczności LGBTQIA+. Tegoroczna edycja kampanii „Drink with Pride” obejmuje szklaną butelkę Rainbow oraz Celebration Box. Waterdrop współpracuje z organizacjami Outright International oraz Queer Legal Futures,...
Becherovka odświeża oprawę wizualną z Hand Made
Becherovka stawia na nową oprawę graficzną w komunikacji na polskim rynku. Za opracowanie materiałów wspierających obecność marki odpowiada agencja Hand Made.
L’Oréal promuje refille
Grupa L'Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do...
PayPo i Sinsay łączą siły w muralowej kampanii
PayPo kontynuuje współpracę z marką Sinsay - jednym z najszybciej rozwijających się brandów w Europie, który dziś w swoim asortymencie ma już nie tylko odzież, ale też bogaty wachlarz dodatków, w tym m.in. elementy wyposażenia wnętrz czy linię kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. W ramach kampanii realizowanej pod hasłem „Poczuj lato, poczuj swoją Aurę”, marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764