logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ZFPR wprowadza Kodeks Dobrych Praktyk Public Affairs

  PR 09.09.2024, przeczytano 297 razy
ilustracjastrzałka

Związek Firm Public Relations (ZFPR) opublikował Kodeks Dobrych Praktyk Public Affairs – pierwszą w Polsce samoregulację w obszarze rzecznictwa interesów. Jego celem jest wyznaczenie i promocja najwyższych standardów w szczególnej sferze dialogu pomiędzy społeczeństwem obywatelskim, biznesem a administracją publiczną i politykami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zfpr-wprowadza-kodeks-dobrych-praktyk-public-affairs,405599,artykul.html

Wobec rosnącej potrzeby dialogu pomiędzy przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego, w tym przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi czy grupami obywateli, a decydentami i twórcami polityk publicznych, ZFPR dostrzegł potrzebę wykreowania ram postępowania, które będą uznane i stosowane przez uczestników tych relacji oraz ich profesjonalnych doradców. Celem opublikowanego Kodeksu jest promocja najwyższych standardów etycznych wśród osób zawodowo zajmujących się Public Affairs, a przyjęte w nim zasady wykraczają poza formalne regulacje ustawowe.

– Sektor public affairs w Polsce rozwija się dynamicznie. Coraz więcej organizacji dostrzega potrzebę tworzenia stanowisk dedykowanych do zarządzania relacjami z interesariuszami, a agencje PR odpowiadają na ten trend, wzmacniając swoje kompetencje w tym obszarze. Jako ZFPR postawiliśmy sobie za cel promowanie najwyższych standardów dla tej branży, jednocześnie dążąc do tego, aby działania public affairs i aktywności lobbingowe były postrzegane jako profesjonalne i integralne elementy strategii biznesowych – mówi Iga Wilczyńska-Zygadlewicz, wiceprezeska ZFPR i Head of Public Affairs w Grayling Poland.

Termin „public affairs” opisuje długofalowy dialog oraz szeroki zakres działań analitycznych, i doradczych, których celem jest zwiększenie zrozumienia przez decydentów (przedstawicieli administracji i polityków) celów, aspiracji i aktywności społeczeństwa obywatelskiego, w tym przedsiębiorców, organizacji pozarządowych czy niezrzeszonych grup obywateli. Wiele firm, skupionych w ZFPR, angażuje się w ten wymagający obszar doradztwa, wspierając dialog z administracją publiczną czy formalnie lobbując za określonymi rozwiązaniami prawnymi.

Aktywności te są najczęściej podejmowane na rzecz klientów agencji - polskich i międzynarodowych firm, organizacji branżowych, ale także organizacji pozarządowych. Praca specjalistów ds. public affairs przyczynia się do rozwoju procesu demokratycznego, tworząc platformę konsultacji i współpracy pomiędzy społeczeństwem obywatelskim, światem biznesu a decydentami.

– Kodeks Dobrych Praktyk PA, w swoich kluczowych punktach reguluje obszary, które wymagają uwagi w relacjach z decydentami. Poza zobowiązaniem do niezbędnej transparentności, doprecyzowuje m.in. kwestie konfliktów interesów. Zobowiązuje specjalistów PA do powstrzymania się od doradztwa na rzecz podmiotów objętych sankcjami oraz organizacji, wspieranych przez państwa wrogie wobec Polski, UE czy NATO. To wynik dynamiki w geopolitycznej rzeczywistości wokół nas, pokazujący odpowiedzialne podejście branży PA do prowadzenia sensytywnego dialogu – mówi Piotr Talarek, przewodniczący grupy roboczej ds. public affairs w ZFPR i Managing Partner w StrategyWise Consulting.

Kodeks Dobrych Praktyk Public Affairs to kolejna po Kodeksie Etyki PR oraz Kodeksie Dobrych Praktyk PR inicjatywa samoregulacyjna, która ma szansę na powszechną implementację zarówno przez agencje zrzeszone w ZFPR, jak i specjalistów spoza tej organizacji.

Źródło: Związek Firm Public Relations

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Upominki świąteczne - propozycje marki Nobilia
Przed nami jeden z najbardziej wyczekiwanych momentów w roku – Boże Narodzenie. Z tej okazji marka Nobilia stworzyła wyjątkowe zestawy z myślą o nadchodzącym sezonie świątecznym. Każda z powstałych kompozycji jest unikatowa, zaprojektowana w ścisłej współpracy z prestiżowymi markami, często niszowymi i cenionymi za swoje rzemieślnicze podejście oraz...
Murale z Matą w kampanii EA Sports FC 25
Dwa murale z Matą, ambasadorem EA SPORTS FC 25 w Polsce, zostały właśnie ukończone. Pierwszy powstał w Warszawie przy Rondzie ONZ, a drugi w Ostrowie Lubelskim przy boisku LKS Tajfun Ostrów Lubelski – klubu, którego Mata jest prezesem i piłkarzem. Murale powstały w ramach kampanii z okazji premiery EA SPORTS FC 25.
Radaway zachęca do samobadania pod prysznicem
Październik jest miesiącem świadomości raka piersi. Radaway, czołowy polski producent kabin prysznicowych, organizuje z tej okazji wyjątkową akcję edukacyjną. Współpraca z Federacją, wspierającą kobiety walczące z tą chorobą, ma na celu zwrócenie uwagi na profilaktykę nowotworową oraz zachęcenie do regularnego samobadania. Inicjatywa promuje nawyk kontrolowania...
Platige Image nagrodzone na gali The Best Annual Report 2023
Podczas prestiżowej Gali „The Best Annual Report 2023” Platige Image zostało wyróżnione dwoma nagrodami za raporty finansowe, co podkreśla zaangażowanie spółki w utrzymywanie najwyższych standardów w zakresie transparentności finansowej i komunikacji korporacyjnej.
Clarins Polska przedłuża kontrakt z Małgorzata Rozenek-Majdan
Polski dystrybutor marki Clarins kontynuuje współpracę z Małgorzatą Rozenek-Majdan w roli ambasadorki. Prezenterka będzie współtworzyć lokalną tożsamość marki, angażując się w szerokie działania promocyjne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764