logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zielona blokada HP

   23.11.2004, przeczytano 1066 razy

Holenderski oddział organizacji „Greenpeace” w piątek rano zablokował wejście do siedziby firmy HP w Utrechcie, budując przed biurowcem mur z ponad tysiąca starych komputerów HP. Protest jest związany z faktem, że HP nie zaprzestało stosować w swoich produktach jako środka uniepalniającego toksycznej substancji Tetrabromobisfenol-A (TBBA).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zielona-blokada-hp,2490,artykul.html

Wiele koncernów, m.in. Samsung, Puma i H&M, całkowicie wyeliminowało ze swoich produktów niebezpieczne materiały. Tymczasem jak twierdzi „Greenpeace”, choć na rynku dostępnych jest wiele innych substancji blokujących palność materiałów, HP nadal stosuje silnie toksyczne TBBA. Co ciekawe, w przypadku pożaru TBBA wydziela nieco mniej trujących gazów niż inne chemikalia, ale argument ten nie przekonuje ekologów z „Greenpeace”.

Jak wyjaśnili „zieloni”, blokada holenderskiej siedziby HP nastąpiła po zerwaniu negocjacji na temat ograniczenia użycia TBBA.

Źródło informacji: The Register

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764