Jak czytamy na portalu Onet.pl, choć kontrowersyjny baner reklamowy na hotelu Forum znika, to fakt ten wywołany jest zakończeniem umowy na wynajem powierzchni, zaś sama identyfikacja z hasłem "Zimny Lech" będzie kontynuowana.
Mimo zapowiedzi zniknięcia baneru, w mediach wciąż pojawiają się głosy krytyczne wobec kampanii - ostatnim była daklaracja "Ja też do ust już piwa Lech nie wezmę" Jarosława Gowina w TVN24. Tymczasem cytowani przez Onet specjaliści od wizerunku mówią, że rezygnacja z hasła byłaby nieuzasadniona. Jednocześnie podkreślają oni, że poleganie na badaniach marketingowych było złym pomysłem - wystarczyłoby ich zdaniem zwykłe wyczucie. Badania konsumenckie, które nie wykazały ryzyka dla realizacji kampanii przygotowały agencja Grandes Kochonos i dom mediowy Starcom.
W dniu wczorajszym reklama została zdjęta, jednak wbrew pierwszym doniesieniom nie dlatego, że Kompania Piwowarska się ugięła - powierzchnia na Forum była wykupiona do końca lipca. Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej, przeprosił wszystkich urażonych hasłem, zapowiedział jednak, że kampania będzie kontynuowana.
Dobrym podsumowaniem sprawy jest wypowiedź Piotra Czarnowskiego z First PR: "To, co chcieli osiągnąć, osiągnęli z nawiązką. Teraz o Lechu mówi cała Polska. Choć cała sprawa nie jest warta uwagi. Zainteresowane są głównie media. Gdyby nie one, opinia publiczna pewnie nie przywiązywałaby takiej wagi do sprawy."
Czytaj więcej na Onet.pl
Źródło: Onet.pl