logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zimowe spotkanie poligrafów w Bukowinie - podsumowanie

   27.01.2008, przeczytano 1500 razy
ilustracjastrzałka

Ponad sześćdziesiąt osób reprezentujących firmy poligraficzne z całej Polski wzięło udział w 9. Konferencji Poligraficznej, zorganizowanej w dniach 9-12 stycznia w Bukowinie Tatrzańskiej przez Szczecińską Agencję Edukacyjną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zimowe-spotkanie-poligrafow-w-bukowinie---podsumowanie,6694,artykul.html

Tematykę spotkania, merytorycznie wspieranego przez Polską Izby Druku, zdominowała technologia cyfrowa, zaś jego najważniejszą atrakcją pozamerytoryczną były 4. zawody poligrafów w narciarstwie alpejskim o puchar firmy Michael Huber Polska. Sponsorami głównymi konferencji były firmy Duplo Polska i Konica Minolta Business Solutions Polska, wspierającymi – Agfa Graphics Sp. z o.o. i Fujifilm Sericol Polska. Partnerem konferencji był portal PrintinPoland.com, zaś patronat medialny nad spotkaniem objął miesięcznik „Świat Druku”.

Organizowane przez Szczecińską Agencję Edukacyjną spotkania, zarówno letnie na Mazurach (wcześniej przez wiele lat odbywające się w Kołobrzegu), jak i zimowe w Bukowinie Tatrzańskiej, wpisały się już na stałe do kalendarza krajowych imprez branżowych dla poligrafów. W przypadku zimowej Konferencji Poligraficznej można wręcz stwierdzić, że jest to impreza otwierająca sezon. Podobnie było w tym roku – zaledwie tydzień po sylwestrowych szaleństwach ponad sześćdziesiąt osób, reprezentujących przede wszystkim dostawców i zakłady poligraficzne, przybyło do Bukowiny.

Dwadzieścia dwie osoby spośród uczestników konferencji wzięły udział w zawodach narciarskich Bukowina Huber Cup 2008. W tym roku po raz pierwszy odbyły się one w dwóch osobnych kategoriach: kobiet i mężczyzn. W pierwszej z nich triumfowała Beata Mazur z SG Equipment Leasing Polska, drugie miejsce zajęła Jolanta Ziemniak-Ronke z redakcji „Świata Druku”, trzecie – Alicja Niedbalska z firmy Fototype. W kategorii mężczyzn zwyciężył Bartłomiej Skowroński z firmy Fujifilm Sericol Polska, zaś kolejne miejsca na podium zajęli Janusz Kozak z Deutsche Leasing Polska i Tomasz Gajkowski z Duplo Polska. Uroczyste wręczenie nagród – okazałych pucharów – odbyło się podczas wieczoru wieńczącego konferencję. Zwycięzcy otrzymali je z rąk Ewy Rajnsz i Roberta Kuczery z firmy Michael Huber Polska.

Jeśli chodzi o merytoryczną stronę konferencji, w tym roku jej uczestnicy mieli okazję wysłuchać kilkunastu referatów, zarówno programowych, jak i przygotowanych przez dostawców. Spotkanie rozpoczął Jerzy Kaczmarek, dyrektor targów Poligrafia, organizowanych przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, który zapoznał uczestników z informacjami na temat kolejnej edycji tej najważniejszej imprezy wystawienniczej dla branży poligraficznej w Polsce. Zapowiedział m.in. nowe inicjatywy towarzyszące targom Poligrafia 2009 (np. matchmaking, czyli organizacja wcześniej umówionych spotkań między zainteresowanymi firmami), wspomniał też o wydarzeniach i przestrzeniach specjalnych, które odbędą się po raz kolejny, m.in. Miasteczku Drukarń Polskich, Salonie Druku Cyfrowego i Wielkoformatowego czy Poligonie Poligraficznym.

Jako kolejny wystąpił Jacek Hamerliński, konsultant branżowy i partner handlowy portugalskiej firmy Sistrade, który przedstawił zalety związane z wdrażaniem systemów zarządzania firmą MIS/ERP w przedsiębiorstwach poligraficznych. Prelekcja objęła m.in. najważniejsze funkcje oraz cechy właściwie zaprojektowanego systemu informatycznego, przykładowy model systemu MIS/ERP oraz informacje o już zrealizowanych w Polsce instalacjach tego typu rozwiązań (obecnie jest ich ok. 30).
Przemysław Kida, właściciel firmy Profikolor, przygotował wystąpienie obrazujące rynek poligraficzny jako system naczyń połączonych, który z jednej strony wpływa na rozwój nowych technologii, z drugiej – czerpie z nich pełnymi garściami. Prelegent wymienił przykłady, gdy nowe technologie w znaczący sposób wpływają na zmiany rynkowe, i odwrotnie – gdy rynek zmusza do zmian technologicznych (tu jako przykład podano rynek reklamowy). Wiele miejsca w swoim referacie Przemysław Kida poświęcił technologiom cyfrowym, których wpływ na zmiany rynkowe jest w ostatnich latach największy.

Technologia cyfrowa, zwłaszcza druk cyfrowy, stała się lajtmotiwem tegorocznej konferencji w Bukowinie, przewijając się w wielu wystąpieniach przygotowanych przez dostawców. Adam Bieniewski z firmy Konica Minolta Business Solutions Polska przedstawił np. zastosowanie Internetu w druku cyfrowym, m.in. w zakresie personalizacji prac. Tomasz Gajkowski i Jacek Szcześniak z Duplo Polska zaprezentowali ofertę firmy w zakresie urządzeń do obróbki końcowej, także współpracujących z maszynami cyfrowymi (tzw. cyfrowa obróbka po druku). W ramach prezentacji firmy wystąpił też przedstawiciel Black Red White, producenta mebli, w którego drukarni od pewnego czasu pracuje system do produkcji broszur Duplo 5000, wspomagając produkcję instrukcji montażu. Mariusz Geras z firmy Kodak Polska przedstawił Kodak Unified Workflow – pakiet rozwiązań stworzonych przez Kodak Graphic Communications Group z myślą o firmach poligraficznych, obejmujący m.in. systemy workflow, systemy CtP, inkjetowe i elektrofotograficzne maszyny cyfrowe oraz płyty cyfrowe do technik offsetowej i fleksograficznej. Adam Miroński z firmy Océ Poland zaprezentował z kolei ofertę firmy Océ w zakresie opartych na technologii Océ Copy Press małoformatowych maszyn cyfrowych, zarówno czarno-białych jak i kolorowych. Druk cyfrowy jako komplementarną metodę innych technik drukowania przedstawił Robert Kuczera z firmy Michael Huber Polska. O oprogramowaniu Prestige przeznaczonym do zastosowań cyfrowych mówił Marek Borecki z firmy Olprint. Z kolei Jan Brzozowski i Patryk Sienkiewicz z firmy Papyrus wystąpili z referatem na temat własności i wad papierów do cyfrowego drukowania książek oraz rodzajów, własności, zastosowań i trendów na polskim rynku w zakresie mediów do druku cyfrowego. Uzupełnieniem prezentacji firm były wystąpienia Beaty Mazur, która przedstawiła ofertę SG Equipment Leasing Polska dla branży poligraficznej, i Witolda Kiwaka z Ferag Polska, który przekazał garść informacji na temat nowej w pełni automatycznej wiązarki SSP-C56, znajdującej zastosowanie m.in. w firmach z branży poligraficznej.

Osobny blok, poświęcony nieuczciwej konkurencji w działalności poligraficznej, przedstawiła Agnieszka Malczewska z krakowskiej kancelarii prawniczej Bukowski i Wspólnicy, znana także ze wcześniejszych spotkań organizowanych przez Szczecińską Agencję Edukacyjną.

Podsumowując tegoroczną Konferencję Poligraficzną w Bukowinie szef firmy Waldemar Światły powiedział: Dziękujemy serdecznie wszystkim uczestnikom naszego spotkania i cieszymy się z dużo większej niż w roku ubiegłym frekwencji w zawodach narciarskich Bukowina Huber Cup. Duży wpływ na to miała z pewnością pogoda, która tym razem nie spłatała nam figla. Mamy nadzieję, że podobnie będzie w roku następnym, kiedy to będziemy obchodzić dwa jubileusze – 10. rocznicę naszej zimowej konferencji i 5. zawody o puchar Michael Huber Polska. Nieco wcześniej zaś, bo na początku września, zapraszamy do udziału w kolejnej letniej Konferencji Poligraficznej, organizowanej przez naszą firmę w Wilkasach k. Giżycka. Tu z kolei liczymy na frekwencję amatorów żeglarstwa, zainteresowanych udziałem w 4. edycji regat poligraficznych Ferag Sailing Cup o puchar firmy Ferag Polska. Do zobaczenia na Mazurach!

Źródło: Szczecińska Agencja Edukacyjna

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sun Chemical o zrównoważonym rozwoju w poligrafii
„Od kołyski po grób…. zrozumienie celów zrównoważonego rozwoju opartych na nauce, które będą definiować naszą branżę w przyszłości. Analiza Cyklu Życia na poziomie pojedynczego produktu (Ślad Węglowy Produktu)” – to tytuł prelekcji Colina Smitha, European Product Manager w europejskim oddziale firmy Sun Chemical podczas tegorocznej edycji Konferencji Fleksografów....
Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764