logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm

  PR 13.03.2018, przeczytano 494 razy
ilustracjastrzałka

Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. Czy biura prasowe firm spełniają te oczekiwania?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zle-prowadzona-komunikacja-zmniejsza-potencjal-sprzedazowy-firm,35775,artykul.html

- Różnice pomiędzy poszczególnymi biurami prasowymi są ogromne – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marcin Łukaszewski, dyrektor zarządzający Mojebankowanie.pl, twórca badania Instytucja Roku, w ramach którego analizowano ostatnio funkcjonowanie właśnie biur prasowych firm. Jak zatem powinno działać obecnie profesjonalne biuro prasowe?

Przede wszystkim musi ono zapewniać odbiorcom łatwy i szybki dostęp do rzetelnych newsów oraz treści kontentmarketingowych.

- W komunikacji liczą się kompetencje i tempo. Istotne jest, aby komunikaty pojawiały się na bieżąco. Co ważne dla mediów, wszystkie powinny znajdować się w jednym miejscu, tak aby nie było potrzeby przeszukiwania całej witryny firmy. Wysyłka powinna odbywać się z jednego adresu, który dziennikarz może dodać do listy zaufanych, aby uniknąć spamu – zauważa rozmówca.

Dzisiaj niezwykle ważną rolę odgrywają materiały audiowizualne. Dla wielu osób są one łatwiejsze w odbiorze, przystępniejsze od słowa pisanego. Aby uatrakcyjnić przekaz, warto więc dołączać do tekstów grafiki, zdjęcia czy wideo. Zwiększa to szanse, że trafi on do mediów i konsumentów.

- W tym roku dodatkowym wyzwaniem dla działów komunikacji firm będzie przystosowanie swoich serwisów do Google mobile-first index i rozporządzenia o ochronie danych osobowych. RODO wymusi postęp organizacyjny i technologiczny we wszystkich firmach, które prowadzą swoje interesy w Europie. I choć świadomość problemu jest nadal niska, to już teraz wiele firm przygotowuje swoje newsroomy do funkcjonowania w nowym otoczeniu prawnym – stwierdza Piotr Ślusarczyk, ekspert netPR.pl.

Źródło: Mojebankowanie.pl, infoWire.pl

www.mojebankowanie.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2019
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lutym 2019 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. W tym miesiącu w zestawieniu po raz pierwszy pojawiło się Ministerstwo Finansów. Ogłoszenie społeczne dotyczące e-PIT według stawek cennikowych kosztowałoby ponad 5,5 mln zł.
Nowa ramówka Onetu: do bogatej oferty wideo dołącza audio
Onet mocnym akcentem rozpoczyna wiosnę. Nowa ramówka, z wyjątkowymi nowościami oraz docenianymi przez widzów programami, umacnia pozycję wydawcy jako lidera na rynku wideo. Onet ogłasza także wejście w nowy segment i jako pierwsze medium w Polsce prezentuje ramówkę audio w Internecie, a w niej dziesięć autorskich podcastów.
Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za luty 2019 r.
W lutym użytkownicy YouTube przede wszystkim starali się pokonać mały głód. Pierwsze i czwarte miejsce zestawienia zajęły bowiem reklamy Danio, z udziałem sympatycznego stworka symbolizującego niewielki apetyt. Na drugiej pozycji zobaczymy wideo ING Banku Śląskiego z ciekawym ujęciem powodu, dla którego należy oszczędzać. Na podium znalazł się także film...
Facebook stoi przed dochodzeniem kryminalnym w sprawie partnerstwa w zakresie przetwarzania danych.
Lidl na czele rankingu marek w telewizji
W 2018 roku najaktywniejszą marką w telewizji był Lidl, który zaliczył spory, 21% wzrost zakupu GRP w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na trzech kolejnych pozycjach uplasowały się Plus, Orange oraz T-Mobile i to właśnie branża telekomunikacyjna wygenerowała największy, bo aż 44%, udział w zestawieniu TOP10 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764