logo
WIADOMOŚCI

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm

Mateusz Zawiślak  PR 13.03.2018, przeczytano 378 razy
ilustracjastrzałka

Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. Czy biura prasowe firm spełniają te oczekiwania?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zle-prowadzona-komunikacja-zmniejsza-potencjal-sprzedazowy-firm,35775,artykul.html

- Różnice pomiędzy poszczególnymi biurami prasowymi są ogromne – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marcin Łukaszewski, dyrektor zarządzający Mojebankowanie.pl, twórca badania Instytucja Roku, w ramach którego analizowano ostatnio funkcjonowanie właśnie biur prasowych firm. Jak zatem powinno działać obecnie profesjonalne biuro prasowe?

Przede wszystkim musi ono zapewniać odbiorcom łatwy i szybki dostęp do rzetelnych newsów oraz treści kontentmarketingowych.

- W komunikacji liczą się kompetencje i tempo. Istotne jest, aby komunikaty pojawiały się na bieżąco. Co ważne dla mediów, wszystkie powinny znajdować się w jednym miejscu, tak aby nie było potrzeby przeszukiwania całej witryny firmy. Wysyłka powinna odbywać się z jednego adresu, który dziennikarz może dodać do listy zaufanych, aby uniknąć spamu – zauważa rozmówca.

Dzisiaj niezwykle ważną rolę odgrywają materiały audiowizualne. Dla wielu osób są one łatwiejsze w odbiorze, przystępniejsze od słowa pisanego. Aby uatrakcyjnić przekaz, warto więc dołączać do tekstów grafiki, zdjęcia czy wideo. Zwiększa to szanse, że trafi on do mediów i konsumentów.

- W tym roku dodatkowym wyzwaniem dla działów komunikacji firm będzie przystosowanie swoich serwisów do Google mobile-first index i rozporządzenia o ochronie danych osobowych. RODO wymusi postęp organizacyjny i technologiczny we wszystkich firmach, które prowadzą swoje interesy w Europie. I choć świadomość problemu jest nadal niska, to już teraz wiele firm przygotowuje swoje newsroomy do funkcjonowania w nowym otoczeniu prawnym – stwierdza Piotr Ślusarczyk, ekspert netPR.pl.

Źródło: Mojebankowanie.pl, infoWire.pl

www.mojebankowanie.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Kanały FilmBox od dziś są dostępne w tzw. oknie otwartym w ofercie UPC Polska, największego operatora kablowego w kraju.
Badanie: Ranking cytowań sierpień 2018
Z opracowania wynika, że liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (207), za nią: Rzeczpospolita (137)  oraz Dziennik Gazeta Prawna (90). Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazły się Polska The Times (25), na drugim – Głos Wielkopolski (8), a na trzecim – Dziennik Bałtycki (6)....
Yahoo rozlicza się z 47 milionów dolarów po akatku hakerskim
Wszyscy pamiętamy – wywołujący masową histerię – historyczny już atak na Yahoo. Pod koniec 2017 r. portal internetowy ostatecznie potwierdził, że po rzekomo sponsorowanym przez państwo ataku, wszystkie konta użytkowników zostały naruszone. Ucierpiało 3 miliardy użytkowników. Dla uzmysłowienia sobie tej liczby dodajmy, że w 1959 r. cała...
Kanały kulinarne w systemie rozrywki pokładowej Emirates
Ruszyły autorskie kanały Emirates o posiłkach (Food Channel) i winie (Wine Channel), na których przewoźnik przedstawia kulisy tworzenia pokładowego menu i współpracy z międzynarodowymi partnerami.
Już tylko kilka miejsc pozostało na odrębnej ścieżce kształcenia Dziennikarstwo i Public Relations dla tych, którzy chcą kształcić się pod kątem multimedialnego dziennikarstwa połączonego z nowoczesnym marketingiem. Jedyną uczelnią, która oferuje taką specjalizację jest Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone