logo
WIADOMOŚCI

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm

Mateusz Zawiślak  PR 13.03.2018, przeczytano 282 razy
ilustracjastrzałka

Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. Czy biura prasowe firm spełniają te oczekiwania?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zle-prowadzona-komunikacja-zmniejsza-potencjal-sprzedazowy-firm,35775,artykul.html

- Różnice pomiędzy poszczególnymi biurami prasowymi są ogromne – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marcin Łukaszewski, dyrektor zarządzający Mojebankowanie.pl, twórca badania Instytucja Roku, w ramach którego analizowano ostatnio funkcjonowanie właśnie biur prasowych firm. Jak zatem powinno działać obecnie profesjonalne biuro prasowe?

Przede wszystkim musi ono zapewniać odbiorcom łatwy i szybki dostęp do rzetelnych newsów oraz treści kontentmarketingowych.

- W komunikacji liczą się kompetencje i tempo. Istotne jest, aby komunikaty pojawiały się na bieżąco. Co ważne dla mediów, wszystkie powinny znajdować się w jednym miejscu, tak aby nie było potrzeby przeszukiwania całej witryny firmy. Wysyłka powinna odbywać się z jednego adresu, który dziennikarz może dodać do listy zaufanych, aby uniknąć spamu – zauważa rozmówca.

Dzisiaj niezwykle ważną rolę odgrywają materiały audiowizualne. Dla wielu osób są one łatwiejsze w odbiorze, przystępniejsze od słowa pisanego. Aby uatrakcyjnić przekaz, warto więc dołączać do tekstów grafiki, zdjęcia czy wideo. Zwiększa to szanse, że trafi on do mediów i konsumentów.

- W tym roku dodatkowym wyzwaniem dla działów komunikacji firm będzie przystosowanie swoich serwisów do Google mobile-first index i rozporządzenia o ochronie danych osobowych. RODO wymusi postęp organizacyjny i technologiczny we wszystkich firmach, które prowadzą swoje interesy w Europie. I choć świadomość problemu jest nadal niska, to już teraz wiele firm przygotowuje swoje newsroomy do funkcjonowania w nowym otoczeniu prawnym – stwierdza Piotr Ślusarczyk, ekspert netPR.pl.

Źródło: Mojebankowanie.pl, infoWire.pl

www.mojebankowanie.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Badanie: Wydatki reklamowe w maju. Przoduje handel
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w maju 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.
Taki sam czas na stronach WWW z nowymi technologiami dla pań i panów
Okazuje się, że w maju 2018 roku na stronach WWW związanymi z nowymi technologiami płeć piękna spędzała prawie tyle samo czasu co panowie. Sprawdź ciekawostki o polskich internautach, które przygotowała firma Gemius.
Klasyka rocka na wakacje w Rock Radiu
Już od najbliższego poniedziałku, 25 czerwca br. Rock Radio zagra klasykę rocka według wakacyjnej ramówki. Na antenie będzie można usłyszeć m.in. Piotra Kędzierskiego, Łukasza Ciechańskiego i Adama Wajraka, a w Studiu Letnim Rock Radia znani muzycy raz w tygodniu będą na żywo wybierać swoją ulubioną rockową klasyczną 10-tkę.
Współczesny konsument – przed tv z telefonem w ręku
Ponad 90 proc. polskich internautów w czasie bloków reklamowych w telewizji korzystało ze smartfona. Jedna trzecia przeglądała w tym czasie aplikacje społecznościowe, a co piąta osoba grała w gry. Co jeszcze wiemy o jakości kontaktu z reklamą na wielu ekranach? Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa przeprowadzoną dzięki pierwszemu na rynku polskim badaniu...
„Wyborcza na Początek Lata” – mnóstwo czytania na najdłuższe dni w roku
Już w najbliższą sobotę, 23 czerwca br. ukaże się wyjątkowy numer „Gazety Wyborczej”. Z okazji rozpoczynającego się lata będzie do niego dołączone specjalne wydanie „Magazynu Świątecznego” – „Wyborcza na Początek Lata”, a także przewodnik kulturalny „Co Jest Grane Latem” oraz, jak w każdą sobotę, nowy numer...
 
sobota 23.06.2018, 81 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone