Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę pojęcia okazały się tutaj kluczem do sukcesu. Dzięki technologii nawet sieciowe giganty mogą dziś budować te relacje równie skuteczne jak małe, lokalne przedsiębiorstwa. Tak właśnie zrobiła Ikea...
Podsumowanie kampanii
Transformacja danowa organizacji to temat, o których dużo się mówi, ale rzadko wdraża w życie. To zgłoszenie to przykład przejścia od słów do czynów. Uznaliśmy, że to właśnie dane CRM są kluczowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej IKEA na zmieniającym się rynku. Co więcej, wykorzystaliśmy je nie tylko do optymalizacji działań marketingowych ale „wszerz” struktury organizacji – wpływając na decyzje podejmowane przez wiele działów.
IKEA Family – transformacja danowa firmy
Laudacje odczytał Tomasz Lisewski, Global Head of Brand, Communications & Digital and Marketing, Philips
Wieloletni lider rynku z tradycyjnym, świetnie sprawdzającym się modelem biznesowym, który stanął przed poważnym challenge’m: jak wrócić na ścieżkę wzrostu pomimo stabilnego rynku? Jak przejść od masowej komunikacji do sumy indywidualnych relacji? Poradzili sobie z tym wyzwaniem w prawdziwie marketingowy sposób. Wykorzystali istniejącą bazę klientów, przeprowadzili cyfrową analizę ich potrzeb i dopasowali do nich istniejącą ofertę. Dokonali transformacji całej firmy z product-push and consumer-pull, z transakcyjnego podejścia na personalizację i budowę relacji z klientami. Dzięki tym działaniom nadali nowe znaczenie hasła Do-it-yourself oraz pokazali, jak dział marketingu może mieć wpływ na transformację całej firmy.
ikea.pl
ikeafamily.eu
ikeafamily.eu
ikeafamily.eu
mailing
- Więcej informacji: http://effie.pl
Źródło: SKM SAR