logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Effie 2018: Ikea. Ta kuchnia sprawdza się w życiu

   19.04.2019, przeczytano 4112 razy

Czy można osiągnąć spektakularny wzrost sprzedaży bez etykiety "Nowość!" - nie zmieniając niczego w ofercie, nie wprowadzając nowych produktów? Jurorzy Effie Awards wskazali taki przykład. Kampania kuchni IKEA doprowadziła do imponujących wzrostów sprzedaży wyłącznie dzięki nowemu pomysłowi na opowieść o istniejących od dawna w ofercie produktach. Zobaczcie jak tego dokonano...


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-ikea.-ta-kuchnia-sprawdza-sie-w-zyciu,382181,artykul.html

Podsumowanie kampanii

Zakup kuchni wymaga dużych środków, planowania i wielu wizyt w sklepie, mnożąc okazje do innych zakupów. Branża zabiega o kupujących kuchnię promocjami, a od 2017 r. również wizerunkową, emocjonalną komunikacją, co było domeną i monopolem IKEA. Potrzebowaliśmy zauważalnej zmiany komunikacji, która pozostając emocjonalna, uwypukli przewagę kuchni IKEA: trwałość, na którą dajemy 25 lat gwarancji. Postawiliśmy na przedefiniowanie trwałości według IKEA: “trwałość kuchni sprawdza ilość i jakość zdarzeń”. Pokazaliśmy wielowymiarowe testy, życiowe dowody odporności na wyszukane “tortury”, przypominając o gwarancji 25 lat. Postrzegana jakość kuchni IKEA znacznie wzrosła, powodując niebotyczny wzrost sprzedaży.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

IKEA. TA KUCHNIA SPRAWDZA SIĘ W ŻYCIU – KATEGORIA RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY

Laudacje odczytała Natalia Załęcka, Dyrektor Zarządzająca Obszaru Marketingu i Digital, Getin Noble Bank

To nagroda, która jest dowodem na to, że komunikacja ma kluczowy wpływ na sukces biznesowy firmy. Marka pokazała, że bez zmian w produkcie i ofercie, tylko za pomocą czystej koncepcji na komunikację, można uzyskać niebotyczne wzrosty w sprzedaży i poprawić postrzeganie wszystkich swoich produktów. To majstersztyk pracy marketingowej: odkurzenie cechy, którą posiadamy od lat i opowiedzenie o niej w autentyczny sposób, czyli na realnych przykładach, z którymi klienci łatwo będą mogli się utożsamić. To nagroda za poddanie swojego produktu niewybrednym torturom na wizji. Po prostu za pokazanie jak prawdziwe życie wygląda od kuchni.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gifts Journal Flesz – czerwiec 2021
Kolejny miesiąc za nami, a to oznacza że czas na kolejne wydanie Gifts Journal Flesza. Co można znaleźć w czerwcowym wydaniu Flesza:
Targi Remaextra we wrześniu – Gifts Journal Flesz – maj 2021
We Fleszu magazynu Gifts Journal prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w majowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - kwiecień 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w kwietniowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - marzec 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w marcowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz – grudzień 2020
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764