Czy można osiągnąć spektakularny wzrost sprzedaży bez etykiety "Nowość!" - nie zmieniając niczego w ofercie, nie wprowadzając nowych produktów? Jurorzy Effie Awards wskazali taki przykład. Kampania kuchni IKEA doprowadziła do imponujących wzrostów sprzedaży wyłącznie dzięki nowemu pomysłowi na opowieść o istniejących od dawna w ofercie produktach. Zobaczcie jak tego dokonano...
Podsumowanie kampanii
Zakup kuchni wymaga dużych środków, planowania i wielu wizyt w sklepie, mnożąc okazje do innych zakupów. Branża zabiega o kupujących kuchnię promocjami, a od 2017 r. również wizerunkową, emocjonalną komunikacją, co było domeną i monopolem IKEA. Potrzebowaliśmy zauważalnej zmiany komunikacji, która pozostając emocjonalna, uwypukli przewagę kuchni IKEA: trwałość, na którą dajemy 25 lat gwarancji. Postawiliśmy na przedefiniowanie trwałości według IKEA: “trwałość kuchni sprawdza ilość i jakość zdarzeń”. Pokazaliśmy wielowymiarowe testy, życiowe dowody odporności na wyszukane “tortury”, przypominając o gwarancji 25 lat. Postrzegana jakość kuchni IKEA znacznie wzrosła, powodując niebotyczny wzrost sprzedaży.
IKEA. TA KUCHNIA SPRAWDZA SIĘ W ŻYCIU – KATEGORIA RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY
Laudacje odczytała Natalia Załęcka, Dyrektor Zarządzająca Obszaru Marketingu i Digital, Getin Noble Bank
To nagroda, która jest dowodem na to, że komunikacja ma kluczowy wpływ na sukces biznesowy firmy. Marka pokazała, że bez zmian w produkcie i ofercie, tylko za pomocą czystej koncepcji na komunikację, można uzyskać niebotyczne wzrosty w sprzedaży i poprawić postrzeganie wszystkich swoich produktów. To majstersztyk pracy marketingowej: odkurzenie cechy, którą posiadamy od lat i opowiedzenie o niej w autentyczny sposób, czyli na realnych przykładach, z którymi klienci łatwo będą mogli się utożsamić. To nagroda za poddanie swojego produktu niewybrednym torturom na wizji. Po prostu za pokazanie jak prawdziwe życie wygląda od kuchni.
- Więcej informacji: http://effie.pl
Źródło: SKM SAR