logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Effie 2018: Drwittt - Na co dzień na zdrowie

  PR 17.03.2019, przeczytano 495 razy

Ekrany naszych telewizorów okupowane są od rana do wieczora reklamami leków OTC i suplementów diety. Jak przebić się przez ten gąszcz z komunikatem odwołujacym się do argumentów o korzyściach zdrowotnych, reklamując produkt niedostępny w aptece i nie wymagający konsultacji z lekarzem lub farmaceutą? Czy możliwe jest takie wypozycjonowanie marki, aby zdystansować się zarówno od kategorii parafarmaceutyków jak i standardowych napojów bezalkoholowych? Po 11 latach przerwy marka DrWitt podjęła próbę, wracając do mediów z kampanią nagrodzoną podczas XIX edycji Effie Awards.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-drwittt---na-co-dzien-na-zdrowie,381672,artykul.html

Podstawowym wyzwaniem dla DrWitt było odwrócenie negatywnych wyników sprzedaży po przejęciu marki przez Maspex, a co za tym idzie – powrót marki po 11 latach nieobecności w mediach. Dodatkowym pretekstem do startu kampanii była również zmiana litrowych opakowań DrWitt – ze szklanych na plastikowe. Jednym z głównych celów kampanii było stworzenie wyrazistego pozycjonowania marki, którego zadaniem było uzasadnienie ceny i uwiarygodnienie zdrowotnych benefitów produktów. Aby tego dokonać, kreacje bezpośrednio nawiązywały do charakterystycznego formatu reklam suplementów diety i leków OTC. To wszystko skutecznie wpisało markę w popularny trend zdrowego stylu życia.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

DR WITT. NA CO DZIEŃ NA ZDROWIE. – KATEGORIA NAPOJE BEZALKOHOLOWE

Laudację odczytał Radek Miklaszewski, CEO Directors

Po 11 latach ciszy i restarcie - marka powstrzymała spadki sprzedaży i udowodniła, że może mieć swoje miejsce na rynku. Wykorzystała schemat iście z kategorii leków OTC - "problem - solution", który świetnie odnalazł się także w kategorii napojów bezalkoholowych. Odważne i wyraziste spozycjonowanie oraz komunikacja marki wykraczająca poza kategorię Soki Napoje Nektary okazały się genialnym posunięciem. Odróżniło to markę zarówno na rynku, jak i w portfolio grupy Maspex.

Więcej informacji: http://effie.pl

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Małgorzata Socha w spocie salonów Agata
Rusza kolejna odsłona spotów telewizyjnych firmy Agata z cyklu „Dla każdego coś” z Małgorzatą  Sochą w roli głównej. W najnowszej kreacji jak zawsze nie brakuje dużej dawki humoru i lekkości przekazu. Tym razem Ambasadorka przychodzi z pomocą klientowi, który staje przed wyborem odpowiednich mebli do kuchni.
Polaków irytują nietrafne oferty i nieprzemyślany marketing
Nadmierna liczba telefonów i e-maili, zalewanie niedopasowanymi treściami oraz różnice między ofertą online a offline – to według badań SAP najczęstsze zachowania marek, które irytują konsumentów i mogą ich zniechęcić do korzystania z produktów i usług danej firmy. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna stawiać pozytywne doświadczenia klientów w centrum uwagi....
Kurpiodobre! - JBB Bałdyga

Złote Effie 2018: Kurpiodobre! - JBB Bałdyga

Wyróżniaj się lub zgiń. Jak przetrwać w erze morderczej konkurencji? - radzili i pytali w tytule swojej słynnej książki Jack Trout i Steve Rivkin. Nie wiemy czy autorzy kampanii znają tę pozycję wydawniczą, ale zapewne doskonale znają tę radę: kampania JBB jest świetnym przykładem pokazującym jak znaleźć i wykorzystać wyróżniającą cechę marki, czyniąc z...
Huawei. Make it possible

Złote Effie 2018: Huawei. Make it possible

Dane zawarte w podsumowaniu kampanii pochodzą z 2017 roku i są już nieaktualne - od tego czasu chiński producent zwiększył jeszcze sprzedaż i udział w rynku. Co charakterystyczne - odbywa się to m.in. kosztem wyraźnego spadku sprzedaży smartfonów Apple, które swą pozycję rynkową zawdzięczają w dużej mierze działaniom wizerunkowym. To pokazuje siłę marketingu Huawei,...
Fundacja WOŚP gra z partnerami
O działaniach Fundacji WOŚP mówi się w Polsce dużo, choć ze względów politycznych nie zawsze dobrze. Sytuacja taka stanowi dodatkowe wyzwanie marketingowe. Rozumieją to również firmy decydujące się na wizerunkowe powiązanie własnej marki z przedsięwzięciem będącym obiektem negatywnej kampanii. Jak poradzono sobie z tym wszystkim od strony komunikacyjnej?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764