O działaniach Fundacji WOŚP mówi się w Polsce dużo, choć ze względów politycznych nie zawsze dobrze. Sytuacja taka stanowi dodatkowe wyzwanie marketingowe. Rozumieją to również firmy decydujące się na wizerunkowe powiązanie własnej marki z przedsięwzięciem będącym obiektem negatywnej kampanii. Jak poradzono sobie z tym wszystkim od strony komunikacyjnej?
Podsumowanie kampanii
Fundacja WOŚP znalazła nowy sposób na realizowanie swoich statutowych celów. Po raz pierwszy organizacja NGO, bazująca na dobrowolnych datkach daje w zamian mierzalne korzyści swoim partnerom biznesowym. Można powiedzieć, że WOŚP dla swoich partnerów jest czymś w rodzaju outsourcingowego CSRu. Dzięki projektom realizowanym z największymi markami w kraju co roku bijemy kolejne rekordy dobroczynności. Marki z którymi współpracujemy realizują z nami kluczowe wyzwania marketingowe, budując świadomość i pozytywny wizerunek. Wszystko to w słusznej sprawie ratowania życia i zdrowia dzieci.
WOŚP - Fundacja WOŚP gra z partnerami.
Laudacje odczytał Tomasz Lisewski, Global Head of Brand, Communications & Digital and Marketing, Philips
Niezależne od wielkiej sympatii dla projektu, który nauczył Polaków bezinteresownej pomocy oraz niezależnie od uznania i podziwu dla dotychczasowych dokonań, jakie przez lata udało im się zbudować, wykonali świetną robotę marketingową, której nie widzi przeciętny uczestnik ich akcji. Jak sobie poradzić z komunikacją przy rosnącej presji części opinii publicznej z jednej strony, a cyfrową transformacją z drugiej? Poradzili sobie wyjątkowo dobrze: nie tylko przeprowadzili transformację działań marketingowych oraz swojego modelu biznesowego z B2C na B2B2C, ale uwiarygodnili ją rozpoczynając współpracę z nowoczesnymi brandami, jak Play i mBank. Przenieśli się do sfery cyfrowej budując bliskie relacje z bazą klientów partnerów zaangażowanych w projekt w innowacyjny sposób jak np. z portalem iWolontariusz. Potrafili również wykorzystać zaangażowanie marketingowe marek, ich pomysły i potrzeby, łącząc z własnymi. Wszystko to przełożyło się na rekordowe wyniki i to docenili jurorzy.
Źródło: SKM SAR