logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Effie 2018: Greenpeace: Do ostatniego drzewa

   09.03.2019, przeczytano 536 razy
ilustracja

Co ma wspólnego Minecraft z wycinką Puszczy Białowieskiej? Dowiecie się z naszego kolejnego odcinka cyklu prezentującego kampanie nagrodzone podczas XIX edycji Effie Awards. Trzeba było 7 milionów wirtualnych drzew aby trafić do młodych ludzi i zaangażować ich w obronę przyrodniczego dziedzictwa w "realu". Zobaczcie jak to zrobiono.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-greenpeace%3A-do-ostatniego-drzewa,381571,artykul.html

Podsumowanie kampanii

Dzięki innowacyjnemu podejściu do definicji grupy docelowej i wyjątkowemu pomysłowi na strategię komunikacji udało się uzyskać przełom w sprawie ochrony jednego z najbardziej wartościowych miejsc naturalnych na świecie - Puszczy Białowieskiej. Kampania skutecznie zaangażowała i zaktywizowała młodych Polaków, udało się uzyskać ponad 20 000 petycji, a o Puszczy Białowieskiej i jej sytuacji dowiedział się niemal cały świat.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

GREENPEACE. DO OSTATNIEGO DRZEWA. – POSITIVE CHANGE: EDUKACJA SPOŁECZNA I PRO BONO

Laudację odczytała Inga Songin, Regional Marketing Director, DANONE CEN

20 tyś. podpisanych petycji na rzecz ochrony Puszczy Białowieskiej w kluczowym dla sprawy momencie. Petycji podpisanych poprzez młodych ludzi, którzy, wydawać by się mogło, nie interesują się takimi sprawami. A z prawnego punktu widzenia mają prawo decydować o „dziedzictwie” Narodowym. Zakochali młodych w Puszczy, poprzez stworzenie wiernej jej kopii (7mln drzew) w kultowej grze Minecraft. Puszczy tak pięknej, odzwierciedlonej w każdym szczególe, by młodzi chcieli o nią walczyć w świecie realnym. W dynamice gry, wycięto Puszczę, zostawiając jedno drzewo. A to, odnalezione przez słynnego gamera, oznaczało przywrócenie pierwotnej mapy.

Kampania: „Oby cyfrowa kopia Puszczy nie była jej ostatnią wersją” zaangażowała w sposób kreatywny młodych ludzi w akcję społeczną, zbudowała świadomość problemu; przełożyła się na konkretne działania wykorzystując nowe technologie, influencerów i zaawansowane narzędzia digitalowe.

Więcej informacji: http://effie.pl

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei. Make it possible

Złote Effie 2018: Huawei. Make it possible

Dane zawarte w podsumowaniu kampanii pochodzą z 2017 roku i są już nieaktualne - od tego czasu chiński producent zwiększył jeszcze sprzedaż i udział w rynku. Co charakterystyczne - odbywa się to m.in. kosztem wyraźnego spadku sprzedaży smartfonów Apple, które swą pozycję rynkową zawdzięczają w dużej mierze działaniom wizerunkowym. To pokazuje siłę marketingu Huawei,...
Fundacja WOŚP gra z partnerami
O działaniach Fundacji WOŚP mówi się w Polsce dużo, choć ze względów politycznych nie zawsze dobrze. Sytuacja taka stanowi dodatkowe wyzwanie marketingowe. Rozumieją to również firmy decydujące się na wizerunkowe powiązanie własnej marki z przedsięwzięciem będącym obiektem negatywnej kampanii. Jak poradzono sobie z tym wszystkim od strony komunikacyjnej?
Ikea. Ta kuchnia sprawdza się w życiu
Czy można osiągnąć spektakularny wzrost sprzedaży bez etykiety "Nowość!" - nie zmieniając niczego w ofercie, nie wprowadzając nowych produktów? Jurorzy Effie Awards wskazali taki przykład. Kampania kuchni IKEA doprowadziła do imponujących wzrostów sprzedaży wyłącznie dzięki nowemu pomysłowi na opowieść o istniejących od dawna w ofercie produktach. Zobaczcie jak tego...
Coraz więcej osób przegląda internet na urządzeniach mobilnych
Być może już niedługo komputery stacjonarne będą służyć nam tylko do pracy, a szukać interesujących treści w internecie będziemy wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jego konsumpcja na smartfonach i tabletach stale rośnie i według wielu badań generowany na nich ruch w sieci już od kilku lat przewyższa ten pochodzący z urządzeń stacjonarnych. Dlatego projektując...
Prudential - Młody Bóg

Złote Effie 2018: Prudential - Młody Bóg

W naszym cyklu prezentującym zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards tym razem „Młody Bóg” - czyli reprezentant marki Prudential w trudnych rozgrywkach między uczestnikami rynku ubezpieczeniowego. Zdaniem jurorów w kampanii udało się zmotywować odbiorców do zainteresowania się własną przyszłością i powiązania tej refleksji z marką, co przełożyło się na wzrosty...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764