logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Effie 2018: Greenpeace: Do ostatniego drzewa

   09.03.2019, przeczytano 1123 razy
ilustracja

Co ma wspólnego Minecraft z wycinką Puszczy Białowieskiej? Dowiecie się z naszego kolejnego odcinka cyklu prezentującego kampanie nagrodzone podczas XIX edycji Effie Awards. Trzeba było 7 milionów wirtualnych drzew aby trafić do młodych ludzi i zaangażować ich w obronę przyrodniczego dziedzictwa w "realu". Zobaczcie jak to zrobiono.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-greenpeace%3A-do-ostatniego-drzewa,381571,artykul.html

Podsumowanie kampanii

Dzięki innowacyjnemu podejściu do definicji grupy docelowej i wyjątkowemu pomysłowi na strategię komunikacji udało się uzyskać przełom w sprawie ochrony jednego z najbardziej wartościowych miejsc naturalnych na świecie - Puszczy Białowieskiej. Kampania skutecznie zaangażowała i zaktywizowała młodych Polaków, udało się uzyskać ponad 20 000 petycji, a o Puszczy Białowieskiej i jej sytuacji dowiedział się niemal cały świat.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

GREENPEACE. DO OSTATNIEGO DRZEWA. – POSITIVE CHANGE: EDUKACJA SPOŁECZNA I PRO BONO

Laudację odczytała Inga Songin, Regional Marketing Director, DANONE CEN

20 tyś. podpisanych petycji na rzecz ochrony Puszczy Białowieskiej w kluczowym dla sprawy momencie. Petycji podpisanych poprzez młodych ludzi, którzy, wydawać by się mogło, nie interesują się takimi sprawami. A z prawnego punktu widzenia mają prawo decydować o „dziedzictwie” Narodowym. Zakochali młodych w Puszczy, poprzez stworzenie wiernej jej kopii (7mln drzew) w kultowej grze Minecraft. Puszczy tak pięknej, odzwierciedlonej w każdym szczególe, by młodzi chcieli o nią walczyć w świecie realnym. W dynamice gry, wycięto Puszczę, zostawiając jedno drzewo. A to, odnalezione przez słynnego gamera, oznaczało przywrócenie pierwotnej mapy.

Kampania: „Oby cyfrowa kopia Puszczy nie była jej ostatnią wersją” zaangażowała w sposób kreatywny młodych ludzi w akcję społeczną, zbudowała świadomość problemu; przełożyła się na konkretne działania wykorzystując nowe technologie, influencerów i zaawansowane narzędzia digitalowe.

Więcej informacji: http://effie.pl

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gifts Journal Flesz – sierpień 2020
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów.
Gifts Journal Flesz – lipiec 2020
W najnowszym Fleszu przedstawiamy podsumowanie ostatniego miesiąca.
Gifts Journal Flesz– czerwiec 2020
Trudności jakie postawiła przed nami pandemia już prawie za nami. Wiele firm wraca już do normalnego trybu pracy. W najnoszym Fleszu przedstawiamy pozytwyne informacje dla branży.
Richard Galliano i Ron Carter - koncert (2)
Kontynuujemy cykl filmowych propozycji urozmaicających czas ograniczeń związanych z epidemią COVID-19. Mimoi ich stopniowego luzowania, unikajcie niepotrzebnego narażania siebie i innych. Zamiast tego poświęćcie chwilę na obejrzenie naszych propozycji, które pozwolą oderwać się od przytłaczającej rzeczywistości.
Medium (1985)

Kwarantanna od Reklamy: Medium (1985)

Kontynuujemy cykl filmowych propozycji urozmaicających czas kwarantanny. Jeżeli tylko możecie - zostańcie w domu, to kwestia zdrowia i życia nie tylko Waszego, ale także wszystkich, z którymi niepotrzebnie zetkniecie się poza domem. Zamiast tego poświęćcie chwilę na obejrzenie naszych propozycji, które pozwolą oderwać się od przytłaczającej rzeczywistości.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764