logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Effie 2018: Huawei. Make it possible

   19.05.2019, przeczytano 503 razy

Dane zawarte w podsumowaniu kampanii pochodzą z 2017 roku i są już nieaktualne - od tego czasu chiński producent zwiększył jeszcze sprzedaż i udział w rynku. Co charakterystyczne - odbywa się to m.in. kosztem wyraźnego spadku sprzedaży smartfonów Apple, które swą pozycję rynkową zawdzięczają w dużej mierze działaniom wizerunkowym. To pokazuje siłę marketingu Huawei, który koncentruje się właśnie na kwestiach wizerunkowych, ale świadczy także o potencjale marketingowym Roberta Lewandowskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-huawei.-make-it-possible,382508,artykul.html

W kwestiach wizerunkowych i prestiżowych producent ma stale pod górkę - do problemów wynikających z chińskiego rodowodu dołączyły ostatnio oskarżenia ze strony USA o szpiegostwo. Polityka promocyjna producenta zdaje się pod ich wpływem zmieniać. Skierowane do konsumentów kampanie z udziałem celebrytów, koncentrujące się na kwestiach prestiżowych, ustępują dziś miejsca działaniom PR obliczonym na podkreślanie potencjału technologicznego oraz wiarygodności organizacyjnej i biznesowej. Jednak w 2015 roku, gdy rozpoczynała się kampania, najważniejsze było przekonanie Polaków, że smartfona z logo Huawei nie trzeba się wstydzić... 

Podsumowanie kampanii

Cel marki: w 3 lata zdobyć 1/5 rynku, w kategorii skoncentrowanej na technologii, przy zakorzenionych stereotypach związanych z jakością chińskich produktów, wydawał się nierealny. Marce brakowało atrybutów emocjonalnych, pozwalających polskim konsumentom na identyfikację z produktem a w związku z tym wiarygodności. A jednak dokonała niemożliwego – w 3 lata została wiceliderem z 22% udziałem w rynku. Średnio co 5 sprzedawany smartfon to Huawei. Kluczową rolę odegrała komunikacja – marka stała się bliska Polakom bo wiarygodnie odniosła się do ich marzeń i ambicji, personifikując je w bliskiej im postaci Roberta Lewandowskiego.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

HUAWEI. MAKE IT POSSIBLE. – KATEGORIA LONG TERM

Laudacje odczytał Tomasz Bartnik, Partner One Eleven

Ogromny, dojrzały rynek. Silna, wyraźna i dobrze doinwestowana konkurencja. Niezbyt duże możliwości konkurowania, jeśli chodzi o przewagi produktowe. No i marka, o śmiesznie brzmiącej nazwie. Ktoś złośliwy mógłby powiedzieć, że to „idealne warunki na launch”. Jest to przykład na to jak wyciągnąć mało znaną markę z niebytu i wprowadzić ją do pierwszej ligi graczy rynkowych i jest to przykład kompletny. Są tacy, którzy temu zgłoszeniu zarzucali nie najwyższy poziom wyrafinowania i finezji. Tylko, że nie o to w tym chodziło. Tak jak z dobrymi napastnikami na boisku, liczyła się żelazna konsekwencja i skuteczność. Wielkie brawa dla twórców.

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

Dodatkowe informacje:

Informacja podana przez producenta na podst. danych GfK Polonia.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jej czarne oczy” w najnowszym spocie dla Vision Express
Ruszyła kolejna odsłona kampanii dla Vision Express – „Wielka wyprzedaż”. Za koncepcję kreatywną nowej kampanii odpowiada agencja Walk Creative, produkcją zajął się dom produkcyjny SZUT SZUT STUDIO. Spotom towarzysz znany przebój „Jej czarne oczy” zespołu Ivan i Delfin.
Cyfrowe billboardy komunikujące się z przechodniem: To już działa
Reklamy cyfrowe zbiorą dane o przechodniach z ich smartfonów oraz na podstawie analizy wizualnej umożliwią reklamodawcom precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. Reklama coraz chętniej korzysta z rozwiązań takich jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość, a także z technologii blockchain, dzięki której może przejść rewolucję. W planach jest...
Małgorzata Socha w spocie salonów Agata
Rusza kolejna odsłona spotów telewizyjnych firmy Agata z cyklu „Dla każdego coś” z Małgorzatą  Sochą w roli głównej. W najnowszej kreacji jak zawsze nie brakuje dużej dawki humoru i lekkości przekazu. Tym razem Ambasadorka przychodzi z pomocą klientowi, który staje przed wyborem odpowiednich mebli do kuchni.
Polaków irytują nietrafne oferty i nieprzemyślany marketing
Nadmierna liczba telefonów i e-maili, zalewanie niedopasowanymi treściami oraz różnice między ofertą online a offline – to według badań SAP najczęstsze zachowania marek, które irytują konsumentów i mogą ich zniechęcić do korzystania z produktów i usług danej firmy. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna stawiać pozytywne doświadczenia klientów w centrum uwagi....
Kurpiodobre! - JBB Bałdyga

Złote Effie 2018: Kurpiodobre! - JBB Bałdyga

Wyróżniaj się lub zgiń. Jak przetrwać w erze morderczej konkurencji? - radzili i pytali w tytule swojej słynnej książki Jack Trout i Steve Rivkin. Nie wiemy czy autorzy kampanii znają tę pozycję wydawniczą, ale zapewne doskonale znają tę radę: kampania JBB jest świetnym przykładem pokazującym jak znaleźć i wykorzystać wyróżniającą cechę marki, czyniąc z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764