logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Effie 2018: Ikea. Ta kuchnia sprawdza się w życiu

   19.04.2019, przeczytano 837 razy

Czy można osiągnąć spektakularny wzrost sprzedaży bez etykiety "Nowość!" - nie zmieniając niczego w ofercie, nie wprowadzając nowych produktów? Jurorzy Effie Awards wskazali taki przykład. Kampania kuchni IKEA doprowadziła do imponujących wzrostów sprzedaży wyłącznie dzięki nowemu pomysłowi na opowieść o istniejących od dawna w ofercie produktach. Zobaczcie jak tego dokonano...


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-ikea.-ta-kuchnia-sprawdza-sie-w-zyciu,382181,artykul.html

Podsumowanie kampanii

Zakup kuchni wymaga dużych środków, planowania i wielu wizyt w sklepie, mnożąc okazje do innych zakupów. Branża zabiega o kupujących kuchnię promocjami, a od 2017 r. również wizerunkową, emocjonalną komunikacją, co było domeną i monopolem IKEA. Potrzebowaliśmy zauważalnej zmiany komunikacji, która pozostając emocjonalna, uwypukli przewagę kuchni IKEA: trwałość, na którą dajemy 25 lat gwarancji. Postawiliśmy na przedefiniowanie trwałości według IKEA: “trwałość kuchni sprawdza ilość i jakość zdarzeń”. Pokazaliśmy wielowymiarowe testy, życiowe dowody odporności na wyszukane “tortury”, przypominając o gwarancji 25 lat. Postrzegana jakość kuchni IKEA znacznie wzrosła, powodując niebotyczny wzrost sprzedaży.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

IKEA. TA KUCHNIA SPRAWDZA SIĘ W ŻYCIU – KATEGORIA RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY

Laudacje odczytała Natalia Załęcka, Dyrektor Zarządzająca Obszaru Marketingu i Digital, Getin Noble Bank

To nagroda, która jest dowodem na to, że komunikacja ma kluczowy wpływ na sukces biznesowy firmy. Marka pokazała, że bez zmian w produkcie i ofercie, tylko za pomocą czystej koncepcji na komunikację, można uzyskać niebotyczne wzrosty w sprzedaży i poprawić postrzeganie wszystkich swoich produktów. To majstersztyk pracy marketingowej: odkurzenie cechy, którą posiadamy od lat i opowiedzenie o niej w autentyczny sposób, czyli na realnych przykładach, z którymi klienci łatwo będą mogli się utożsamić. To nagroda za poddanie swojego produktu niewybrednym torturom na wizji. Po prostu za pokazanie jak prawdziwe życie wygląda od kuchni.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Opakowanie ma większy wpływ na decyzje zakupowe niż reklama
Nawet 80 proc. decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży, a 70 proc. z nich ma charakter impulsowy. Blisko połowa milenialsów podczas robienia zakupów przemierza cały sklep, a decyduje się na ten produkt, który najbardziej się wyróżnia. To właśnie opakowanie, a nie reklama, jest najskuteczniejszym narzędziem promocji. Konsumenci zwracają uwagę nie tylko na kwestie wizualne,...
„Jej czarne oczy” w najnowszym spocie dla Vision Express
Ruszyła kolejna odsłona kampanii dla Vision Express – „Wielka wyprzedaż”. Za koncepcję kreatywną nowej kampanii odpowiada agencja Walk Creative, produkcją zajął się dom produkcyjny SZUT SZUT STUDIO. Spotom towarzysz znany przebój „Jej czarne oczy” zespołu Ivan i Delfin.
Cyfrowe billboardy komunikujące się z przechodniem: To już działa
Reklamy cyfrowe zbiorą dane o przechodniach z ich smartfonów oraz na podstawie analizy wizualnej umożliwią reklamodawcom precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. Reklama coraz chętniej korzysta z rozwiązań takich jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość, a także z technologii blockchain, dzięki której może przejść rewolucję. W planach jest...
Małgorzata Socha w spocie salonów Agata
Rusza kolejna odsłona spotów telewizyjnych firmy Agata z cyklu „Dla każdego coś” z Małgorzatą  Sochą w roli głównej. W najnowszej kreacji jak zawsze nie brakuje dużej dawki humoru i lekkości przekazu. Tym razem Ambasadorka przychodzi z pomocą klientowi, który staje przed wyborem odpowiednich mebli do kuchni.
Polaków irytują nietrafne oferty i nieprzemyślany marketing
Nadmierna liczba telefonów i e-maili, zalewanie niedopasowanymi treściami oraz różnice między ofertą online a offline – to według badań SAP najczęstsze zachowania marek, które irytują konsumentów i mogą ich zniechęcić do korzystania z produktów i usług danej firmy. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna stawiać pozytywne doświadczenia klientów w centrum uwagi....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764