W naszym cyklu prezentującym kampanie nagrodzone podczas XIX edycji Effie Awards dzisiaj Rocznik 1999. Kampania mBanku to próba przełamania trudności w dotarciu do młodego pokolenia z komunikacją marketingową typową dla instytucji finansowych. Czy się udała? Jurorzy Effie Awards byli zdania, że tak...
Podsumowanie kampanii
Celem kampanii było pozyskanie młodych ludzi urodzonych w 1999 do grona klientów mBanku. Główne wyzwanie polegało na tym, że do tej grupy nie trafia typowa komunikacja banków oraz w kategorii nie ma dla nich dedykowanych produktów. Komunikacja podkreślała dumę pokolenia 1999 ze swojej tożsamości i unikała generycznego języka sektora finansowego. Dzięki kampanii udało się pozyskać aż o 47% więcej 18-latków niż w roku 2016, a w grupie 13- 20 lat pozyskano o 34% więcej klientów niż w 2016. Dodatkowo, buzz wygenerowany przy okazji komunikacji był aż w 60% pozytywny.
MBANK. ROCZNIK 1999 – KATEGORIA FINANSE
Laudację odczytała Małgorzata Nycz, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej, Nationale-Nederlanden
Bank i młodzież. Brzmi jak poważne wyzwanie. W co się ubrać, żeby zostać zauważonym? Gdzie bywać, żeby spotkać tę właściwą osobę? Co powiedzieć, żeby zabrzmiało intrygująco, ale też wiarygodnie? Jak sprawić, żeby druga strona poczuła się wyjątkowo? Jak obudzić emocje, żeby zostać wybranym? Laureaci złotej statuetki EFFIE stworzyli komunikację dla młodych, podbijając ich serca (i portfele). Co więcej, potrafili do nich dotrzeć precyzyjnie, efektywnie realizując założone cele biznesowe. Gratulacje!
- Więcej informacji: http://effie.pl
Źródło: SKM SAR