Wzrost sprzedaży o 486% - taki był efekt kolejnej kampanii prezentowanej w ramach cyklu poświęconego laureatom XIX edycji Effie Awards. Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że oczyszczacze powietrza Philips będące przedmiotem kampanii to najdroższy produkt w swojej kategorii. Co zrobić, aby mimo to osiągnąć takie rezultaty sprzedaży?
Podsumowanie kampanii
Celem kampanii było zbudowanie preferencji zakupowej dla oczyszczaczy Philips, które są najdroższe na rynku. Wykorzystaliśmy obróbkę danych w czasie rzeczywistym połączoną z geotargetowaniem, co pozwoliło nam wyświetlać kreacje dopasowane do bieżącej chwili w bezpośrednim otoczeniu konsumenta. Informując o zanieczyszczeniu powietrza TU i TERAZ, byliśmy w stanie spersonalizować przekaz. Dzięki temu skutecznie komunikowaliśmy USP produktu i budowaliśmy preferencję zakupową, co miało przełożenie na spektakularny sukces sprzedażowy klienta. W wyniku kampanii wartość sprzedaży wzrosła o 486%. Kampania osiągnęła też bardzo wysoką efektywność finansową – ROMI na poziomie 71%.
PHILIPS. JAKI KOLOR MA POWIETRZE W TWOIM DOMU – KATEGORIA NOWE TECHNOLOGIE
Laudację odczytał Michał Szaniecki, Marketing Director, Volkswagen Group Polska
Nowoczesne marki towarzyszą Konsumentowi nie intruzywnie w jego życiu – podpowiadając mu, jak to życie może być lepsze – tu i teraz. Laureat tego złotego Effie w innowacyjny real-time’owy sposób zredefiniował rolę mediów, aby konsumentowi – tu i teraz – pomóc poprawić jakość jego życia. Gratulacje za ogromnie efektywną, innowacyjną i społecznie istotną kampanię – to wzór dla nas wszystkich jak nowoczesny marketing buduje wartość dodaną dla Konsumenta i biznesu.
- Więcej informacji: http://effie.pl
Źródło: SKM SAR