logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Effie 2018: Prudential - Młody Bóg

   06.04.2019, przeczytano 1461 razy

W naszym cyklu prezentującym zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards tym razem „Młody Bóg” - czyli reprezentant marki Prudential w trudnych rozgrywkach między uczestnikami rynku ubezpieczeniowego. Zdaniem jurorów w kampanii udało się zmotywować odbiorców do zainteresowania się własną przyszłością i powiązania tej refleksji z marką, co przełożyło się na wzrosty sprzedaży przekraczające 173%. W ocenie jury pominięto jednak istotny naszym zdaniem czynnik: Prudential dysponował w Polsce specjalnym potencjałem wizerunkowym związanym z obecnością marki w przedwojennej (i wojennej dzięki losom firmowego wieżowca) historii Polski. Być może zatem szybki wzrost sprzedaży był w pewnej mierze rodzajem "premii" za powrót marki kojarzonej z "porządnymi, przedwojennymi czasami"?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-prudential---mlody-bog,381983,artykul.html

Podsumowanie kampanii

W ciągu pierwszych lat na rynku Prudential dość szybko zbudował świadomość marki. Jednak, aby mocniej przełożyło się to na sprzedaż, potrzebny był wzrost rozważania marki. Trzeba było przełamać bierną postawę konsumentów wobec przyszłości i ubezpieczeń na życie. Stworzyliśmy postać „Młodego Boga”, reprezentującego postawę beztroskiego podejścia do przyszłości. Uświadomiliśmy konsumentom, że bez dodatkowego zabezpieczenia standard życia, do którego przywykli, może się drastycznie pogorszyć. Dzięki wykorzystaniu silnego insightu, trafnej identyfikacji barier i wyróżnialnej komunikacji nakłoniliśmy beztroską grupę docelową do zadbania o przyszłość swoją i najbliższych. Osiągnęliśmy imponujące wzrosty rozważania marki i sprzedaży.

PRUDENTIAL. MŁODY BÓG. – KATEGORIA LONG TERM

Laudacje odczytał Tomasz Bartnik, Partner One Eleven

Bardzo trudny rynek i jeden z mniejszych graczy w kategorii. Dzięki komunikacji, i to w zasadzie niemal wyłącznie dzięki komunikacji, marka w ciągu trzech lat stała się jedną z najbardziej preferowanych przez konsumentów. Wszystko to dzięki idealnie sprofilowanej reklamie, która pozostawiała odbiorców z delikatnym niepokojem motywującym do szybkiego zadzwonienia do agenta i dokonania zakupu. To przykład, niestety już coraz rzadszy, na to że wyśmienita kreacja przekłada się na wyniki. Niektóre z kampanii składających się na tę nagrodę były już indywidualnie nagradzane. Fakt, że wszystkie łącznie złożyły się na Złoto w Longterm było związane z tym, że zdaniem jurorów nic tu nie było przypadkowe.

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Też mi się wydaje że nazwa Prudential kojarzy się i z czasami przedwojennymi i czasami powstania warszawskiego - budynek Prudentlialu z tego czasu obecny jest przecież nawet w literaturze, filmach. Wzrost sprzedaży o 170% w wypadku firmy która wchodzi na rynek nie jest pewnie żadnym wyczynem, a taki wzrost w wypadku marki korzystającej z siły sentymentu może tym bardziej w niewielkim stopniu wynikać z samej kampanii. Mnie na przykład ta kampania drażniła - nie umiem powiedzieć dlaczego.

Najnowsze w tym dziale

Gifts Journal Flesz – czerwiec 2021
Kolejny miesiąc za nami, a to oznacza że czas na kolejne wydanie Gifts Journal Flesza. Co można znaleźć w czerwcowym wydaniu Flesza:
Targi Remaextra we wrześniu – Gifts Journal Flesz – maj 2021
We Fleszu magazynu Gifts Journal prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w majowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - kwiecień 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w kwietniowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - marzec 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w marcowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz – grudzień 2020
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764