W naszym cyklu prezentującym zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards tym razem „Młody Bóg” - czyli reprezentant marki Prudential w trudnych rozgrywkach między uczestnikami rynku ubezpieczeniowego. Zdaniem jurorów w kampanii udało się zmotywować odbiorców do zainteresowania się własną przyszłością i powiązania tej refleksji z marką, co przełożyło się na wzrosty sprzedaży przekraczające 173%. W ocenie jury pominięto jednak istotny naszym zdaniem czynnik: Prudential dysponował w Polsce specjalnym potencjałem wizerunkowym związanym z obecnością marki w przedwojennej (i wojennej dzięki losom firmowego wieżowca) historii Polski. Być może zatem szybki wzrost sprzedaży był w pewnej mierze rodzajem "premii" za powrót marki kojarzonej z "porządnymi, przedwojennymi czasami"?
Podsumowanie kampanii
W ciągu pierwszych lat na rynku Prudential dość szybko zbudował świadomość marki. Jednak, aby mocniej przełożyło się to na sprzedaż, potrzebny był wzrost rozważania marki. Trzeba było przełamać bierną postawę konsumentów wobec przyszłości i ubezpieczeń na życie. Stworzyliśmy postać „Młodego Boga”, reprezentującego postawę beztroskiego podejścia do przyszłości. Uświadomiliśmy konsumentom, że bez dodatkowego zabezpieczenia standard życia, do którego przywykli, może się drastycznie pogorszyć. Dzięki wykorzystaniu silnego insightu, trafnej identyfikacji barier i wyróżnialnej komunikacji nakłoniliśmy beztroską grupę docelową do zadbania o przyszłość swoją i najbliższych. Osiągnęliśmy imponujące wzrosty rozważania marki i sprzedaży.
PRUDENTIAL. MŁODY BÓG. – KATEGORIA LONG TERM
Laudacje odczytał Tomasz Bartnik, Partner One Eleven
Bardzo trudny rynek i jeden z mniejszych graczy w kategorii. Dzięki komunikacji, i to w zasadzie niemal wyłącznie dzięki komunikacji, marka w ciągu trzech lat stała się jedną z najbardziej preferowanych przez konsumentów. Wszystko to dzięki idealnie sprofilowanej reklamie, która pozostawiała odbiorców z delikatnym niepokojem motywującym do szybkiego zadzwonienia do agenta i dokonania zakupu. To przykład, niestety już coraz rzadszy, na to że wyśmienita kreacja przekłada się na wyniki. Niektóre z kampanii składających się na tę nagrodę były już indywidualnie nagradzane. Fakt, że wszystkie łącznie złożyły się na Złoto w Longterm było związane z tym, że zdaniem jurorów nic tu nie było przypadkowe.
- Więcej informacji: http://effie.pl
Źródło: SKM SAR