logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Effie 2018: Prudential - Młody Bóg

   06.04.2019, przeczytano 553 razy

W naszym cyklu prezentującym zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards tym razem „Młody Bóg” - czyli reprezentant marki Prudential w trudnych rozgrywkach między uczestnikami rynku ubezpieczeniowego. Zdaniem jurorów w kampanii udało się zmotywować odbiorców do zainteresowania się własną przyszłością i powiązania tej refleksji z marką, co przełożyło się na wzrosty sprzedaży przekraczające 173%. W ocenie jury pominięto jednak istotny naszym zdaniem czynnik: Prudential dysponował w Polsce specjalnym potencjałem wizerunkowym związanym z obecnością marki w przedwojennej (i wojennej dzięki losom firmowego wieżowca) historii Polski. Być może zatem szybki wzrost sprzedaży był w pewnej mierze rodzajem "premii" za powrót marki kojarzonej z "porządnymi, przedwojennymi czasami"... Jak sądzicie? Jesteśmy ciekawi Waszych komentarzy!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-2018%3A-prudential---mlody-bog,381983,artykul.html

Podsumowanie kampanii

W ciągu pierwszych lat na rynku Prudential dość szybko zbudował świadomość marki. Jednak, aby mocniej przełożyło się to na sprzedaż, potrzebny był wzrost rozważania marki. Trzeba było przełamać bierną postawę konsumentów wobec przyszłości i ubezpieczeń na życie. Stworzyliśmy postać „Młodego Boga”, reprezentującego postawę beztroskiego podejścia do przyszłości. Uświadomiliśmy konsumentom, że bez dodatkowego zabezpieczenia standard życia, do którego przywykli, może się drastycznie pogorszyć. Dzięki wykorzystaniu silnego insightu, trafnej identyfikacji barier i wyróżnialnej komunikacji nakłoniliśmy beztroską grupę docelową do zadbania o przyszłość swoją i najbliższych. Osiągnęliśmy imponujące wzrosty rozważania marki i sprzedaży.

PRUDENTIAL. MŁODY BÓG. – KATEGORIA LONG TERM

Laudacje odczytał Tomasz Bartnik, Partner One Eleven

Bardzo trudny rynek i jeden z mniejszych graczy w kategorii. Dzięki komunikacji, i to w zasadzie niemal wyłącznie dzięki komunikacji, marka w ciągu trzech lat stała się jedną z najbardziej preferowanych przez konsumentów. Wszystko to dzięki idealnie sprofilowanej reklamie, która pozostawiała odbiorców z delikatnym niepokojem motywującym do szybkiego zadzwonienia do agenta i dokonania zakupu. To przykład, niestety już coraz rzadszy, na to że wyśmienita kreacja przekłada się na wyniki. Niektóre z kampanii składających się na tę nagrodę były już indywidualnie nagradzane. Fakt, że wszystkie łącznie złożyły się na Złoto w Longterm było związane z tym, że zdaniem jurorów nic tu nie było przypadkowe.

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Też mi się wydaje że nazwa Prudential kojarzy się i z czasami przedwojennymi i czasami powstania warszawskiego - budynek Prudentlialu z tego czasu obecny jest przecież nawet w literaturze, filmach. Wzrost sprzedaży o 170% w wypadku firmy która wchodzi na rynek nie jest pewnie żadnym wyczynem, a taki wzrost w wypadku marki korzystającej z siły sentymentu może tym bardziej w niewielkim stopniu wynikać z samej kampanii. Mnie na przykład ta kampania drażniła - nie umiem powiedzieć dlaczego.

Najnowsze w tym dziale

„Jej czarne oczy” w najnowszym spocie dla Vision Express
Ruszyła kolejna odsłona kampanii dla Vision Express – „Wielka wyprzedaż”. Za koncepcję kreatywną nowej kampanii odpowiada agencja Walk Creative, produkcją zajął się dom produkcyjny SZUT SZUT STUDIO. Spotom towarzysz znany przebój „Jej czarne oczy” zespołu Ivan i Delfin.
Cyfrowe billboardy komunikujące się z przechodniem: To już działa
Reklamy cyfrowe zbiorą dane o przechodniach z ich smartfonów oraz na podstawie analizy wizualnej umożliwią reklamodawcom precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. Reklama coraz chętniej korzysta z rozwiązań takich jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość, a także z technologii blockchain, dzięki której może przejść rewolucję. W planach jest...
Małgorzata Socha w spocie salonów Agata
Rusza kolejna odsłona spotów telewizyjnych firmy Agata z cyklu „Dla każdego coś” z Małgorzatą  Sochą w roli głównej. W najnowszej kreacji jak zawsze nie brakuje dużej dawki humoru i lekkości przekazu. Tym razem Ambasadorka przychodzi z pomocą klientowi, który staje przed wyborem odpowiednich mebli do kuchni.
Polaków irytują nietrafne oferty i nieprzemyślany marketing
Nadmierna liczba telefonów i e-maili, zalewanie niedopasowanymi treściami oraz różnice między ofertą online a offline – to według badań SAP najczęstsze zachowania marek, które irytują konsumentów i mogą ich zniechęcić do korzystania z produktów i usług danej firmy. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna stawiać pozytywne doświadczenia klientów w centrum uwagi....
Kurpiodobre! - JBB Bałdyga

Złote Effie 2018: Kurpiodobre! - JBB Bałdyga

Wyróżniaj się lub zgiń. Jak przetrwać w erze morderczej konkurencji? - radzili i pytali w tytule swojej słynnej książki Jack Trout i Steve Rivkin. Nie wiemy czy autorzy kampanii znają tę pozycję wydawniczą, ale zapewne doskonale znają tę radę: kampania JBB jest świetnym przykładem pokazującym jak znaleźć i wykorzystać wyróżniającą cechę marki, czyniąc z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764