logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Effie Awards 2014 dla „Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową” sieci Biedronka

  PR 13.10.2014, przeczytano 2325 razy
ilustracjastrzałka

Kampania piłkarska sieci sklepów Biedronka „Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową" została uhonorowana złotą nagrodą Effie Awards w kategorii kampanie długoterminowe. To już piąta statuetka Effie Awards i pierwsza złota zdobyta przez sieć Biedronka.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-awards-2014-dla-wszyscy-jestesmy-druzyna-narodowa-sieci-biedronka-,22905,artykul.html

Effie Awards nagradza i promuje kampanie marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania komunikacyjne oraz wysokie wyniki biznesowe. Podczas tegorocznego konkursu jury postanowiło przyznać złotą statuetkę Effie sieci sklepów Biedronka za kampanię „Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową” w kategorii kampanii długoterminowe (long term marketing excellence). W swoim uzasadnieniu jury konkursu napisało: 

Wciągnęli nas umiejętnie we wsparcie sprawy beznadziejnej, czyli naszej ukochanej drużyny narodowej w piłce nożnej. Ponad 55% pytanych uważało ich za sponsora UEFA Euro 2012, którym nie byli. Prześcignęli wszystkich oficjalnych partnerów UEFA. Twierdzą, że między innymi dzięki tym działaniom pozyskali nowych, zamożniejszych klientów i uzyskali znaczące wzrosty sprzedaży. Do tego jeszcze wypromowali nową gwiazdę polskiego footballu – Adamiakową. 

Kampania „Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową” związana jest z tytułem Oficjalnego Sponsora Piłkarskiej Reprezentacji Polski, jaki Biedronka posiada od  2010 roku. Jej założeniem było wspieranie polskiej reprezentacji oraz zachęcanie wszystkich do wspólnego kibicowania. W ramach kampanii powstały spoty telewizyjne i radiowe oraz materiały prasowe i bilboardy z udziałem ówczesnego trenera reprezentacji Franciszka Smudy, ówczesnego kapitana Jakuba Błaszczykowskiego oraz rodziny Adamiaków. 

Za koncepcje i realizację kampanii odpowiedzialne były agencje Ogilvy&Mather i Duda Polska, zaś za zakup mediów dom mediowy MEC

Już w 2012 roku kampania „Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową" zyskała uznanie i została uhonorowana srebrną Effie Awards w kategorii "Retail". Wcześniej natomiast jury Effie Awards dwukrotnie nagrodziło srebrną statuetką sieć sklepów Biedronka za kampanię „Produkty z Biedronki polecają się na…”. W ubiegłym roku sieć otrzymała również srebrne Effie za kampanię „Daj się zaskoczyć jakością Biedronki”. 

Effie to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów marketingowych, cenionych na całym świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce od 1999 r. posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Polska jest obecnie jednym z 40 krajów na świecie, w których organizowany jest konkurs.

Źródło: Jeronimo Martins Polska S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764