logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Effie za zbliżeniowego Blika

  PR 09.11.2022, przeczytano 488 razy

Uruchomienie płatności zbliżeniowych BLIK spotkało się z ogromnym zainteresowaniem użytkowników. Od momentu startu usługi, w czwartym kwartale 2021 r. do połowy br. możliwość płacenia w ten sposób aktywowało ponad 1,2 mln osób. Zbliżeniowo zapłaciły one w 92 krajach na 6 kontynentach. Za wprowadzenie rozwiązania na rynek Polski Standard Płatności, operator systemu otrzymał właśnie Złote Effie w kategorii  Marketing & Business Solutions. Effie Awards to najważniejszy na świecie konkurs branży marketingowej, w którym oceniana jest wyłącznie efektywności komunikacji marek. BLIK otrzymał złotą statuetkę po raz pierwszy w swojej historii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-effie-za-zblizeniowego-blika,397902,artykul.html

BLIK to jedno z najbardziej wyskalowanych rozwiązań płatniczych opierających się wyłącznie o aplikację mobilną banku. Po 8 latach na rynku aktywnie i regularnie korzysta z niego 11,3 mln użytkowników. Nawet połowa wszystkich transakcji realizowanych w aplikacji mobilnej banków w Polsce to płatności BLIK. Płatności zbliżeniowe BLIK wprowadzone zostały dla użytkowników w listopadzie 2021 roku. Możliwe to było dzięki partnerstwu z Mastercard zawartemu pod koniec 2018 roku. Płatności realizowane są telefonem w oparciu o rachunek bieżący klienta i dostępne są na całym świecie.

– Płatności zbliżeniowe z każdym kolejnym miesiącem mają coraz większy udział we wszystkich transakcjach realizowanych BLIKIEM. Polacy chętnie płacą w ten sposób nie tylko w naszym kraju, ale również za granicą. To przełomowa technologia, która naszym zdaniem trwale zmieni rynek płatności. Dzięki temu rozwiązaniu nie potrzeba bowiem nic innego niż telefon z zainstalowaną aplikacją swojego banku – mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operator systemu płatności mobilnych BLIK.

Nagrodzona w konkursie kampania związana z wprowadzeniem na rynek płatności zbliżeniowych BLIK miała przede wszystkim upowszechnić rozwiązanie oraz pokazać, że jest to najszybszy, najprostszy i najbezpieczniejszy sposób płacenia w tradycyjnych terminalach. Jedyne co trzeba zrobić, to odblokować telefon i zbliżyć. Twarzą kampanii promującej rozwiązanie był aktor Tomasz Kot.

– W bardzo krótkim czasie od wprowadzenia płatności zbliżeniowych dotarliśmy z informacją o nowej usłudze to większości użytkowników, którzy mogli z niej skorzystać. Już przed jej startem przez dłuższy czas zapowiadaliśmy, jak działać będzie nowy sposób płatności. Nasi użytkownicy bardzo chętnie zaczęli płacić zbliżeniowo BLIKIEM już od początku i z każdym kolejnym miesiącem widzimy, jak to rozwiązanie zyskuje na popularności – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w Polskim Standardzie Płatności. – Wierzymy, że zbliżeniowy BLIK zrewolucjonizuje płatności mobilne, cieszymy się, że nasze działania związane z jego wprowadzeniem na rynek zostały docenione w najbardziej prestiżowym konkursie branżowym na rynku – dodaje.

Contatless w wykonaniu BLIKA nie ustępuje gigantom technologicznym takim jak Apple czy Google, pod kątem bezpieczeństwa czy wygody użytkowania w kanale stacjonarnym. Jedyne co musi zrobić klient to odblokować urządzenie i zbliżyć do terminala płatniczego. Płatności dostępne są na urządzeniach z funkcją NFC działających w systemie Android. Z możliwości płacenia BLIKIEM zbliżeniowo skorzystać może każdy użytkownik aplikacji mobilnej banku, który udostępnia tę usługę. Wymogiem wywołania płatności, ze względów bezpieczeństwa, będzie posiadanie aktywnej blokady urządzenia – czyli zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy. Aby zapłacić wystarczy po odblokowaniu zbliżyć telefon do terminala płatniczego (w telefonie musi być oczywiście włączona funkcja NFC). Telefon nie musi nawet znajdować się w zasięgu sieci komórkowej, nie musi mieć w czasie płatności połączenia z Internetem. Użytkownik nie potrzebuje do tego karty płatniczej.

Zgodnie z najnowszymi wynikami badania KANTAR, BLIK to najbardziej znana marka płatności bezgotówkowych w Polsce, która utrzymuje wysoki poziom znajomości z dużą przewagą nad konkurencją. Aż 95 proc. użytkowników aplikacji bankowych wskazało, że zna BLIKA, a 45 proc. wybiera go najczęściej jako formę rozliczeń. W analizowanym okresie BLIK zanotował najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power na poziomie ponad 43 proc. – dwukrotnie więcej niż inne marki w kategorii płatności.

Kategoria Marketing & Business Solutions Effie Award przeznaczona jest dla konceptów marketingowym, które mogą obejmować m.in. produkt, wdrożenie nowych technologii, a w których komunikacja była jednym z obszarów wdrożenia nowej idei, ale nie kluczowym elementem działania. Doceniana jest pomysłowość, przemyślane działanie i dopasowanie rozwiązania do wyzwania biznesowego, a nie wprost jego kreatywność. W tej kategorii nagradzane jest dostrzeżenie i wykorzystanie szansy, którą tworzą trendy rynkowe, konsumenckie, specyficzne dla danej kategorii, technologiczne, demograficzne i inne zmiany w kategorii i jej otoczeniu.

Jury konkursu ocenia kampanie pod kątem 4 kryteriów: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. Złożone jest ono z praktyków, ekspertów i autorytetów w szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej oraz marketingu. Są wśród nich przedstawiciele reklamodawców (klientów), agencji kreatywnych, agencji interactive, agencji mediowych, mediów, instytutów badawczych oraz niezależni branżowi eksperci. W tym roku utworzonych zostało 12 grup jurorskich, w których zasiada niemal 200 jurorów.

Effie Awards to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych, zainicjowany w 1968 roku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. W Polsce prowadzi go Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a nasz kraj jest jednym z 50 na świecie, gdzie jest organizowany ten konkurs. Nominowane i nagrodzone w Effie Awards działania, kampanie i rozwiązania z całego świata, trafiają do Effie Index. Jest to globalny wskaźnik marketingowej efektywności, prezentujący najbardziej efektywne agencje, marketerów, marki, sieci i holdingi na świecie.

Źródło: Polski Standard Płatności

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
Cannes Lions 2024 – znamy pierwszych jurorów z Polski
Jerzy Holub i Sebastian Stępak zasiądą w jury tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, którego 71. edycja odbędzie się już w czerwcu. Kolejne nazwiska jury zostaną ogłoszone niebawem.
Piąta edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska
Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie tych kultowych pralin. Nadesłane prace powinny być ilustracją hasła marki: „Śliwka Nałęczowska – inspiruje wszystkie zmysły”. Łączna pula nagród wynosi ponad 30 000 zł. Produkty ze...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764