logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote i brązowe Effie dla ING Banku Śląskiego

  PR 18.10.2013, przeczytano 884 razy

W tegorocznej edycji jednego z najważniejszych konkursów w branży komunikacji marketingowej na świecie, ING Bank Śląski zdobył 2 statuetki Effie - złotą za kampanię „Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny”, reklamującą pożyczkę gotówkową Pakiet 5000 zł oraz brązową za kampanię Otwartego Konta Oszczędnościowego „Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie”. Kampanie przygotowały agencja reklamowa Brain oraz dom mediowy Lowe Media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-i-brazowe-effie-dla-ing-banku-slaskiego,19983,artykul.html

W marketingu nie ma gotowych recept na sukces, wiem to z doświadczenia – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku Śląskim. Wręcz przeciwnie, liczy się kreatywność! Nie chodzi jednak o popisy nieszablonowego myślenia, lecz o głębokie obserwacje grupy docelowej i poszukiwanie nowych insightów. Chodzi o umiejętność zdystansowania się i świeżego spojrzenia na produkt i komunikację za każdym razem. Właśnie dzięki temu kampania „Lepiej pożyczyć z banku" zyskała uznanie jurorów konkursu EFFIE, a także wcześniej konkursu KTR. Moim zdaniem jest żywym dowodem na to, że dobrze ukierunkowana kreatywność się sprzedaje. Do refleksji pobudza również druga z nagrodzonych kampanii  „Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie”, w której kontynuowaliśmy zachęcanie Polaków do oszczędzania. Nagrodzone historie pokazują prostą i leżącą w  naturze Polaków receptę na oszczędzanie - wykorzystuj  swój spryt w poszukiwaniu okazji zakupowych, ale zaoszczędzone pieniądze wpłać do banku – dodaje Pasterczyk.

Reklamy ING Banku Śląskiego są doceniane przez ekspertów. Bank zdobył swoją pierwszą nagrodę Effie w 2006 r. i w sumie do tej pory otrzymał aż 12 statuetek, w tym dwie złote.

Kampania „Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny” została doceniona nie tylko przez jury konkursu EFFIE, ale też w Polskim Konkursie Reklamy KTR - otrzymała m.in. 2 złotenagrody za filmy reklamowe „Zigi” i „Włóczka” - oraz w plebiscycie „Złoty Bankier 2012” gdzie film reklamowy „Zigi” otrzymał nagrodę za „Najlepszy spot reklamowy banku w 2012 r”. Dzięki tej kampanii bankowi, który dotychczas był kojarzony z oszczędnościami, udało się z sukcesem wejść na rynek pożyczek. Największą wartością tej kampanii był głęboki insight dotyczący długu wdzięczności, pokazany na poruszających przykładach z życia mężczyzny, uwikłanego w sieć rodzinnych zależności wynikających nie tylko z więzów krwi…, ale także z rodzinnych pożyczek.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie zgłoszono 154 kampanii w 20 kategoriach, a przyznano 6 złotych, 13 srebrnych oraz 19 brązowych nagród.

Filmy reklamowe z nagrodzonych kampanii ING Banku Śląskiego można zobaczyć na YouTube: http://www.youtube.com/ingbsk.

Źródło: ING Bank Śląski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PSPR Day 2024 pod hasłem „Back to the Future”
Najbardziej aktualne case studies z branży PR, debata ekspercka oraz studio podcastowe - znamy program PSPR Day 2024, konferencji merytorycznej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Wydarzenie odbędzie się w piątek,18 października 2024 r. w Warszawie. W jubileuszowym, trzydziestym roku funkcjonowania organizacji, coroczne spotkanie branży PR odbędzie się pod hasłem Back to the...
Ambasadorzy marki Kontakt-Simon z wizytą w siedzibie Simon w Barcelonie
Barcelona, miasto pełne architektonicznych perełek, artystycznych inspiracji i innowacyjnego ducha, stała się miejscem wyjątkowej wizyty dla Ambasadorów marki Kontakt-Simon. W stolicy Katalonii, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością, ambasadorzy mieli okazję nie tylko zgłębić historię i innowacje marki Simon, ale również czerpać inspirację z najnowszych...
Rebranding Greencell: bliżej stylu życia odbiorców
Użytkownicy akcesoriów do ładowania sygnowanych znakiem Greencell odkryją swoją ulubioną markę w nowej, bardziej przystępnej odsłonie. Producent rozwiązań usprawniających codzienne aktywności zaprezentował właśnie efekty rebrandingu, napędzanego hasłem Smarter Everyday! 
Jesienna kampania marki Profi: To jest ten smak!
Marka Profi, lider* na rynku pasztetów w Polsce, wkracza w jesień z nową kampanią mediową prowadzoną pod hasłem „TO JEST TEN SMAK!”. Celem zaplanowanych działań jest zaprezentowanie odświeżonej identyfikacji marki oraz wzbudzenie zainteresowania młodszej grupy konsumentów. Kampania, która rozpoczęła się z początkiem października br., nawiązuje...
Czas na gotowe zupy! - jesienna kampania JemyJemy
Marka JemyJemy, lider* na rynku zup gotowych z półki, wraz z początkiem października rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię mediową, obejmującą OOH, digital, social media oraz aktywności w punktach sprzedaży. Celem zaplanowanych działań jest dalsze budowanie świadomości, rozpoznawalności oraz wizerunku marki jako nowoczesnej i podążającej za trendami rynkowymi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764