logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Orły 2003 rozdane

   16.12.2003, przeczytano 13385 razy

Wręczono nagrody szóstej edycji Ogólnopolskiego Festiwalu Reklamy Złote Orły. Jury przyznało 36 Złotych Orłów i wyróżnienia. Grand Prix dla najlepszej reklamy drukowanej otrzymała Ad Fabrika FCB za reklamy „Wiśnia” i „Malina” przygotowane dla Herbapolu, zaś Grand Prix dla najlepszego filmu reklamowego otrzymało „Po japońsku” agencji PZL, reklamujące piwo Redd’s. W tym roku jury nie przyznało Grand Prix reklamie radiowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-orly-2003-rozdane,2000,artykul.html

W Festiwalu wzięło udział 50 zgłoszeniodawców, którzy nadesłali blisko 300 prac. Wszystkie prace zostaną włączone w kolekcję polskiej reklamy, zaś laureaci Złotych Orłów zostaną zaprezentowani na wystawie pokonkursowej w Muzeum Plakatu w Wilanowie, które od tego roku staje się opiekunem kolekcji. Nagrodzone i wyróżnione reklamy zostaną także zaprezentowane w multimedialnym katalogu, po raz kolejny przygotowywanym wraz z K2 Internet.
Festiwalowi Złote Orły 2003 po raz kolejny towarzyszyli stali patroni medialni: tygodnik Wprost, Program 1 Telewizji Polskiej oraz miesięcznik Brief. W tym roku do tego grona dołączył także portal MediaRun.pl oraz miesięcznik BusinessWeek.


NAGRODY I WYRÓŻNIENIA


REKLAMA DRUKOWANA

Motoryzacja:
Złoty Orzeł – Ad Fabrika FCB – DaimlerChrysler Automotive Polska - Mercedes „Wieszak”
Wyróżnienie - Ad Fabrika FCB – DaimlerChrysler Automotive Polska - Mercedes „ Sztuka porusza”

Banki, Finanse, ubezpieczenia:
Złoty Orzeł – PZL – PKO BP „Pejzaż z bankiem w tle”, „Kultura zawsze modna”

Napoje:
Złoty Orzeł – Ad Fabrika FCB – Browary Lubelskie – piwo Perła „Cud nad Wisłą”, „Partyzantka”
Złoty Orzeł - Ad Fabrika FCB – Herbapol „Wiśnia”, Malina”

Dom i biuro:
Wyróżnienie – Legend Group – Axen - telekarma „Doładuj psa przez telefon”

Usługi:
Złoty Orzeł - Scholz & Friends Warszawa - Jaga Hupało & Thomas Wolf Hairdesign „Łóżko“, „Sofa“
Złoty Orzeł - Scholz & Friends Warszawa - Ski-Team „Załóż dziecku kask”
Wyróżnienie – Brain – Wola Park „Grabie”

Promocja mediów:
Złoty Orzeł – Jasieński Stadnicki dla Corporate Profiles DDB – Gazeta Wyborcza „Młoda para”, „Podium”, „Żyrafy”


REKALAMA FILMOWA

Napoje:
Złoty Orzeł – PZL – Kompania Piwowarska, piwo Redd’s „Po japońsku”
Złoty Orzeł – PZL – Kompania Piwowarska, piwo Żubr „Mruczando”
Wyróżnienie – Corporate Profiles DDB – Kompania Piwowarska, piwo Tyskie „Szkocja”

Żywność:
Złoty Orzeł – NOS/BBDO – Frito Lay Poland – Chipsy Lay’s Max „Kurczaki”

Chemia, farmacja, higiena:
Złoty Orzeł – Tuba Urząd ds. Nagłaśniania – Altana Pharma – Benzacne „Brat pryszcz”

Usługi:
Złoty Orzeł – Brain – Netia Telekom „Autostrada”
Wyróżnienie - Euro RSCG Poland – Polkomtel – Simplus „Pierwsza komórka”


REKLAMA RADIOWA

Banki, finanse, ubezpieczenia:
Złoty Orzeł – PZL – PKO BP „Klaksony aut”

DESIGN

Wizerunek firmy:
Wyróżnienie – PZL –logo Fundacji Moja Afryka

Wydawnictwa korporacyjne:
Złoty Orzeł – Hestia Art – ERGO Hestia, raport roczny „Los i przeznaczenie”

Opakowania:
Złoty Orzeł – Locomotiva – SCA Hygiene Products, chusteczki „A’psiaki”
Wyróżnienie – PZL – Krynica Zdrój - opakowania Frugo Egzotycznego

Materiały promocyjne:
Złoty Orzeł - NOS/BBDO – DaimlerChrysler Automotive Polska – Jeep, kartka bożonarodzeniowa „Baby on board”
Wyróżnienie - NOS/BBDO – DaimlerChrysler Automotive Polska – Jeep, kartka wielkanocna

POS:
Złoty Orzeł - Scholz & Friends Warszawa – Jaga Hupało & Thomas Wolf Hairdesign „Łóżko“, „Sofa“


KATEGORIE SPECJALNE

Kampania filmowa:
Złoty Orzeł – PZL – Kompania Piwowarska, www.reddsgo.wp.pl „Dzicy”
Wyróżnienie – Banana Split Polska – Gazeta Wyborcza „Michnik”

Kampania multimedialna:
Złoty Orzeł – PZL – Kompania Piwowarska, piwo Redd’s „Redd’s bez cienia goryczy”

Kompania drukowana:
Złoty Orzeł – Jasieński Stadnicki dla Corporate Profiles DDB – Gazeta Wyborcza „Młoda para, Żyrafa, Podium”

Reklama w internecie:
Wyróżnienie – K2 Internet – Michelin „www.bezpoślizgu.pl”

Reklama społeczna:
Złoty Orzeł – Nader Advertising – Krajowe Centrum ds. Aids – „Kwiaty”
Wyróżnienie – Świetlica – Bank Żywności Fundacji SOS „List’
Wyróżnienie – Upstairs Young & Rubicam /Banana Split Polska – Caritas „Bezdomni”
Wyróżnienie - Nader Advertising - Krajowe Centrum ds. Aids – „Fotografie”
Wyróżnienie - Corporate Profiles DDB – WWF „Łosie”


Reklama polityczna:
Złoty Orzeł – Scholz & Friends Warszawa – „Plusy wojny”
Złoty Orzeł – K2 Internet – Prawo i Sprawiedliwość „Zmień system”

Humor:
Złoty Orzeł - NOS/BBDO – Frito Lay Poland, chipsy Lay’s Max „Kurczaki”
Złoty Orzeł – PZL – Kompania Piwowarska - www.reddsgo.wp.pl „Dzicy”

Muzyka:
Złoty Orzeł – Piotr Gąssowski dla agencji PZL – Kompania Piwowarska, piwo Pilsner Urquell „Witraże”
Wyróżnienie – Reni Jusis dla Scholz & Friends Warszawa - Redan – kolekcja wiosenna odzieży Top Secret


Salon Odrzuconych:
Złoty Orzeł – PZL – Janssen, szampon Nizoral „Białogłowie nie wypada”
Wyróżnienie – NOS/BBDO – Frito Lay Poland, Lay’s Max „Króliki”
Wyróżnienie – NOS/BBDO – Frito Lay Poland, Lay’s Max „Nietoperze”
Wyróżnienie – PZL – Instytut Adama Mickiewicza „Rok Polski w Austrii”

Twórcze użycie mediów:
Złoty Orzeł – Gruppa 66 Oglivy – Netia „K2 - lepsza perspektywa”
Wyróżnienie – Paralotna – Minolta - aparat cyfrowy „Toaleta”

Slogan:
Złoty Orzeł - Upstairs Young & Rubicam - Caritas „www.bezdomni.pl - to jedyny adres jaki mamy”

Złoty Orzeł Wprost dla Orła
Ad Fabrika FCB - hasło reklamy Herbapolu „ Maliny narwane do picia”

Nagroda Ministra Kultury:
Hestia Art – ERGO Hestia, raport roczny „Los i przeznaczenie”

Pierwsze kroki
Złoty Orzeł – Michał Pruszkowki - Brain

Copywriter:
Złoty Orzeł – Cezary Filew - PZL
Wyróżnienie –– Kasia Cyran - Corporate Profiles DDB
Wyróżnienie – Czesław Plawgo - Ad Fabrika FCB

Art. Director:
Złoty Orzeł – Andrzej Wyszomirski - Scholz & Friends Warszawa
Wyróżnienie – Filip Berendt - Corporate Profiles DDB
Wyróżnienie – Paweł Borowski - Ad Fabrika FCB
Wyróżnienie – Przemysław Słodkowski - Corporate Profiles DDB
Wyróżnienie – Agnieszka Śliwczyńska - Nader Advertising
Wyróżnienie - Robert Rosół - PZL

GRAND PRIX

Grand Prix Druk
Ad Fabrika FCB – Herbapol „Wiśnia”, Malina”

Grand Prix Film
PZL – Kompania Piwowarska, piwo Redd’s „Po japońsku”

Na zdjęciu prace nagrodzone Grand Prix w kategorii Druk
Na podst. informacji organizatora

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

poczytałem sobie o opłatach wpisowych do tego konkursu. nie powiem, dobrze byłoby wystartować, ale troszeczkę dla mnie za drogo. No chyba że bardzo bogaty klient trafi mi się w tym roku i zamówi cały pakiet usług...;-)))

Najnowsze w tym dziale

Neolt – włoska jakość urządzeń do post-produkcji
Neolt specjalizuje się w produkcji urządzeń i akcesoriów do wielkoformatowej post-produkcji. Z tej włoskiej, rodzinnej fabryki z tradycjami, wychodzą na cały świat profesjonalne laminatory, piły, trymery automatyczne i wiele innych… sprytnych i ułatwiających pracę urządzeń.
Influencerzy testują produkty Aldi w ramach Wielkiego Testu sieci
ALDI rozwija kolejny etap kampanii marketingowej, która rozpoczęła się we wrześniu tego roku pod hasłem RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI. Głównymi bohaterami kampanii są produkty marek własnych, a do ich testowania zapraszani są klienci i influencerzy.
Agencja 180heartbeats + JUNG v MATT wygrała przetarg na prowadzenie profili marki Tymbark – lidera na rynku soków, nektarów i napojów – w mediach społecznościowych.
Czytaj PL pobiło kolejny rekord – ponad 130 tysięcy przeczytanych książek w miesiąc
Ponad 130 tysięcy – tyle książek pobrali w tym roku uczestnicy akcji Czytaj PL, pobijając jednocześnie o prawie 50 procent rekord poprzedniej edycji. Polacy czytali od Islandii aż po Antarktydę – plakaty z kodami QR można było znaleźć na 4 kontynentach, w 14 krajach, blisko 1000 miejscowościach w Polsce i 28 miejscach za granicą. Aż 50 tysięcy osób specjalnie...
Iluminacje świąteczne z Polski od Kanady po Austarilę
Od mroźnego kanadyjskiego Quebecu po australijskie gorące Perth – Multidekor po raz kolejny rozświetla mapę świata! Z fabryki w Piastowie ruszyły dziesiątki tirów po brzegi zapakowanych zimowymi, świetlnymi ozdobami, które by rozjaśnić przestrzenie Paryża, Moskwy czy Madrytu pokonają ponad 45 tysięcy kilometrów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764