logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Orły 2003 rozdane

   16.12.2003, przeczytano 13288 razy

Wręczono nagrody szóstej edycji Ogólnopolskiego Festiwalu Reklamy Złote Orły. Jury przyznało 36 Złotych Orłów i wyróżnienia. Grand Prix dla najlepszej reklamy drukowanej otrzymała Ad Fabrika FCB za reklamy „Wiśnia” i „Malina” przygotowane dla Herbapolu, zaś Grand Prix dla najlepszego filmu reklamowego otrzymało „Po japońsku” agencji PZL, reklamujące piwo Redd’s. W tym roku jury nie przyznało Grand Prix reklamie radiowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-orly-2003-rozdane,2000,artykul.html

W Festiwalu wzięło udział 50 zgłoszeniodawców, którzy nadesłali blisko 300 prac. Wszystkie prace zostaną włączone w kolekcję polskiej reklamy, zaś laureaci Złotych Orłów zostaną zaprezentowani na wystawie pokonkursowej w Muzeum Plakatu w Wilanowie, które od tego roku staje się opiekunem kolekcji. Nagrodzone i wyróżnione reklamy zostaną także zaprezentowane w multimedialnym katalogu, po raz kolejny przygotowywanym wraz z K2 Internet.
Festiwalowi Złote Orły 2003 po raz kolejny towarzyszyli stali patroni medialni: tygodnik Wprost, Program 1 Telewizji Polskiej oraz miesięcznik Brief. W tym roku do tego grona dołączył także portal MediaRun.pl oraz miesięcznik BusinessWeek.


NAGRODY I WYRÓŻNIENIA


REKLAMA DRUKOWANA

Motoryzacja:
Złoty Orzeł – Ad Fabrika FCB – DaimlerChrysler Automotive Polska - Mercedes „Wieszak”
Wyróżnienie - Ad Fabrika FCB – DaimlerChrysler Automotive Polska - Mercedes „ Sztuka porusza”

Banki, Finanse, ubezpieczenia:
Złoty Orzeł – PZL – PKO BP „Pejzaż z bankiem w tle”, „Kultura zawsze modna”

Napoje:
Złoty Orzeł – Ad Fabrika FCB – Browary Lubelskie – piwo Perła „Cud nad Wisłą”, „Partyzantka”
Złoty Orzeł - Ad Fabrika FCB – Herbapol „Wiśnia”, Malina”

Dom i biuro:
Wyróżnienie – Legend Group – Axen - telekarma „Doładuj psa przez telefon”

Usługi:
Złoty Orzeł - Scholz & Friends Warszawa - Jaga Hupało & Thomas Wolf Hairdesign „Łóżko“, „Sofa“
Złoty Orzeł - Scholz & Friends Warszawa - Ski-Team „Załóż dziecku kask”
Wyróżnienie – Brain – Wola Park „Grabie”

Promocja mediów:
Złoty Orzeł – Jasieński Stadnicki dla Corporate Profiles DDB – Gazeta Wyborcza „Młoda para”, „Podium”, „Żyrafy”


REKALAMA FILMOWA

Napoje:
Złoty Orzeł – PZL – Kompania Piwowarska, piwo Redd’s „Po japońsku”
Złoty Orzeł – PZL – Kompania Piwowarska, piwo Żubr „Mruczando”
Wyróżnienie – Corporate Profiles DDB – Kompania Piwowarska, piwo Tyskie „Szkocja”

Żywność:
Złoty Orzeł – NOS/BBDO – Frito Lay Poland – Chipsy Lay’s Max „Kurczaki”

Chemia, farmacja, higiena:
Złoty Orzeł – Tuba Urząd ds. Nagłaśniania – Altana Pharma – Benzacne „Brat pryszcz”

Usługi:
Złoty Orzeł – Brain – Netia Telekom „Autostrada”
Wyróżnienie - Euro RSCG Poland – Polkomtel – Simplus „Pierwsza komórka”


REKLAMA RADIOWA

Banki, finanse, ubezpieczenia:
Złoty Orzeł – PZL – PKO BP „Klaksony aut”

DESIGN

Wizerunek firmy:
Wyróżnienie – PZL –logo Fundacji Moja Afryka

Wydawnictwa korporacyjne:
Złoty Orzeł – Hestia Art – ERGO Hestia, raport roczny „Los i przeznaczenie”

Opakowania:
Złoty Orzeł – Locomotiva – SCA Hygiene Products, chusteczki „A’psiaki”
Wyróżnienie – PZL – Krynica Zdrój - opakowania Frugo Egzotycznego

Materiały promocyjne:
Złoty Orzeł - NOS/BBDO – DaimlerChrysler Automotive Polska – Jeep, kartka bożonarodzeniowa „Baby on board”
Wyróżnienie - NOS/BBDO – DaimlerChrysler Automotive Polska – Jeep, kartka wielkanocna

POS:
Złoty Orzeł - Scholz & Friends Warszawa – Jaga Hupało & Thomas Wolf Hairdesign „Łóżko“, „Sofa“


KATEGORIE SPECJALNE

Kampania filmowa:
Złoty Orzeł – PZL – Kompania Piwowarska, www.reddsgo.wp.pl „Dzicy”
Wyróżnienie – Banana Split Polska – Gazeta Wyborcza „Michnik”

Kampania multimedialna:
Złoty Orzeł – PZL – Kompania Piwowarska, piwo Redd’s „Redd’s bez cienia goryczy”

Kompania drukowana:
Złoty Orzeł – Jasieński Stadnicki dla Corporate Profiles DDB – Gazeta Wyborcza „Młoda para, Żyrafa, Podium”

Reklama w internecie:
Wyróżnienie – K2 Internet – Michelin „www.bezpoślizgu.pl”

Reklama społeczna:
Złoty Orzeł – Nader Advertising – Krajowe Centrum ds. Aids – „Kwiaty”
Wyróżnienie – Świetlica – Bank Żywności Fundacji SOS „List’
Wyróżnienie – Upstairs Young & Rubicam /Banana Split Polska – Caritas „Bezdomni”
Wyróżnienie - Nader Advertising - Krajowe Centrum ds. Aids – „Fotografie”
Wyróżnienie - Corporate Profiles DDB – WWF „Łosie”


Reklama polityczna:
Złoty Orzeł – Scholz & Friends Warszawa – „Plusy wojny”
Złoty Orzeł – K2 Internet – Prawo i Sprawiedliwość „Zmień system”

Humor:
Złoty Orzeł - NOS/BBDO – Frito Lay Poland, chipsy Lay’s Max „Kurczaki”
Złoty Orzeł – PZL – Kompania Piwowarska - www.reddsgo.wp.pl „Dzicy”

Muzyka:
Złoty Orzeł – Piotr Gąssowski dla agencji PZL – Kompania Piwowarska, piwo Pilsner Urquell „Witraże”
Wyróżnienie – Reni Jusis dla Scholz & Friends Warszawa - Redan – kolekcja wiosenna odzieży Top Secret


Salon Odrzuconych:
Złoty Orzeł – PZL – Janssen, szampon Nizoral „Białogłowie nie wypada”
Wyróżnienie – NOS/BBDO – Frito Lay Poland, Lay’s Max „Króliki”
Wyróżnienie – NOS/BBDO – Frito Lay Poland, Lay’s Max „Nietoperze”
Wyróżnienie – PZL – Instytut Adama Mickiewicza „Rok Polski w Austrii”

Twórcze użycie mediów:
Złoty Orzeł – Gruppa 66 Oglivy – Netia „K2 - lepsza perspektywa”
Wyróżnienie – Paralotna – Minolta - aparat cyfrowy „Toaleta”

Slogan:
Złoty Orzeł - Upstairs Young & Rubicam - Caritas „www.bezdomni.pl - to jedyny adres jaki mamy”

Złoty Orzeł Wprost dla Orła
Ad Fabrika FCB - hasło reklamy Herbapolu „ Maliny narwane do picia”

Nagroda Ministra Kultury:
Hestia Art – ERGO Hestia, raport roczny „Los i przeznaczenie”

Pierwsze kroki
Złoty Orzeł – Michał Pruszkowki - Brain

Copywriter:
Złoty Orzeł – Cezary Filew - PZL
Wyróżnienie –– Kasia Cyran - Corporate Profiles DDB
Wyróżnienie – Czesław Plawgo - Ad Fabrika FCB

Art. Director:
Złoty Orzeł – Andrzej Wyszomirski - Scholz & Friends Warszawa
Wyróżnienie – Filip Berendt - Corporate Profiles DDB
Wyróżnienie – Paweł Borowski - Ad Fabrika FCB
Wyróżnienie – Przemysław Słodkowski - Corporate Profiles DDB
Wyróżnienie – Agnieszka Śliwczyńska - Nader Advertising
Wyróżnienie - Robert Rosół - PZL

GRAND PRIX

Grand Prix Druk
Ad Fabrika FCB – Herbapol „Wiśnia”, Malina”

Grand Prix Film
PZL – Kompania Piwowarska, piwo Redd’s „Po japońsku”

Na zdjęciu prace nagrodzone Grand Prix w kategorii Druk
Na podst. informacji organizatora

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

poczytałem sobie o opłatach wpisowych do tego konkursu. nie powiem, dobrze byłoby wystartować, ale troszeczkę dla mnie za drogo. No chyba że bardzo bogaty klient trafi mi się w tym roku i zamówi cały pakiet usług...;-)))

Najnowsze w tym dziale

Imagine Nation - Partner CxO Summit & Gala Partner Awards 2019
15 kwietnia br. w Hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi, odbyła się konferencja oraz gala wręczenia nagród Partner CxO Summit & Partner Awards 2019. Wśród uczestników znaleźli się klienci i partnerzy oraz przedstawiciele firm należących do rodziny Dell Technologies. Za kompleksową realizację wszystkich działań trzeci rok z rzędu odpowiadała agencja Imagine Nation.
Mikrofony Saramonic w ofercie Foxfoto
W ofercie Foxfoto pojawiły się mikrofony dedykowane do smartfonów i tabletów z dwoma różnymi złączami: Saramonic SmartMic+ UC - z wejściem USB-C i Saramonic SmartMic+ Di z wejściem Lightning oraz teleskopowa tyczka przeznaczona dla mikrofonów typu shotgun Saramonic Magic BoomPole.
Portal Alior Banku Zafirmowani.pl najciekawszą bankową innowacją
Alior Bank zwyciężył w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Został doceniony za portal Zafirmowani.pl – nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Portal zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Najciekawsza innowacja dla banku. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Maciej Surdyk, wiceprezes...
Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019
Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.
Niezwykła kampania autorstwa Grey Group
Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764