logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Orły 2011 - wyniki konkursu

   14.12.2011, przeczytano 4036 razy
ilustracjastrzałka

Już po raz 14. odbył się ogólnopolski festiwal - Złote Orły - typujący najlepsze realizacje reklamowe. Rozdano 19 statuetek w 12 kategoriach.Zwycięzcy konkursu Złote Orły 2011, zostali ogłoszeni podczas uroczystej gali, odbywającej się 12 grudnia w Centralnym Basenie Artystycznym w Warszawie. Galę poprowadził przewodniczący jury i prezes IAA Polska – Piotr Łysak. Najwięcej złotych statuetek trafiło w ręce przedstawiciela agencji Pride&Glory Interactive, za kreację Natanek Batmanek zrealizowaną na zlecenie Tesco Polska. Kreacja ta okazała się najlepszą w kategoriach: reklama usług, marketing wirusowy oraz humor.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-orly-2011---wyniki-konkursu,14182,artykul.html

O wyjątkowości tego projektu zdecydowało przede wszystkim: „Inteligentne wykorzystanie zjawiska kulturowego i świetne zastosowanie go w istniejącej platformie marki , jak mówi Piotr Łysak, przewodniczący tegorocznego Jury.

Złotym Orłem ponadto zostały nagrodzone agencje: Element One, White Cat Studio, Brand Nature Access Porter, Beza Projekt, McCann Erickson Poland, K2 Internet, 180heartbeats, Just oraz kampania: Pure Evil zrealizowana przez Engine i marka: Meble Vox.

Jury jednogłośnie uznało, że żaden z biorących udział w rywalizacji projektów nie zasłużył na Grand Prix festiwalu.

Złotym Orłem wyróżniono także Art Director’a Roku 2011, którym został Wojciech Łebski z K2 Internet. Tytuł Copywriter’a Roku 2011 przyznano równorzędnie Agnieszce Starzyńskiej i Marii Pawlikowskiej z agencji Prode&Glory Interactive.

Przewodniczący jury- Piotr Łysak z IAA Polska, podsumował poziom tegorocznego konkurs jako dobry, jednak zabrakło w nim spektakularnych projektów zmieniających w istotny sposób przyjęte reguły gry rynkowej.

A oto pełna lista finalistów:

DESIGN


FOTOGRAFIA


nominacje:

Jacek Kołodziejski
The black net
projekt artystyczny

Jacek Kołodziejski
I like rompers
klient:
Martyna Czerwińska/Mysikrólik

wyróżnienia:
za spójność i dopasowanie koncepcji do produktu

Paweł Fabjański
O.S.T.R. Jazz, dwa, trzy
dla:
Asfalt Records

Makata Studio/Greg Adamski
Born to create
klient:
Jaga Hupało


ILUSTRACJA


nominacja:

Zerkaj Studio
plakaty Festiwalu Polskich filmów Animowanych w Am. Pd.
klient:
Agencja Promocji MANANA

wyróżnienie:
za koncepcję kreacji - ciemność przybiera przyjazne kształty; taka forma ilustracji wpisuje się w przesłanie kampanii

K2 Internet
Oswoić Ciemność
klient:
Stowarzyszenie Tęcza


WYDAWNICTWA

nominacja:

Studio Graficzne Temperówka
Nowa Tradycja 2011
klient:
Polskie Radio S.A. Program 2

3 wyróżnienia:

Krakowskie Biuro Festiwalowe
Sacrum Profanum
promocja własna

Studio Graficzne Temperówka
Theaterslam. Neuste Dramatik aus Polen
klient:
Agencja Dramatu

ELEMENT ONE
Pure Magazine
klient:
Brown Forman Polska

Złoty Orzeł:
za przełamanie stereotypu graficznego i edytorskiego wydawnictw deweloperskich

ELEMENT ONE
wydawnictwa
Broszura korporacyjna Rondo1
klient:
MGPA


WIZERUNEK FIRMY

nominacje:

Studio Graficzne Temperówka
Identyfikacja Teatru Ochoty
klient:
Teatr Ochoty

White Cat Studio
Identyfikacja wizualna SKO
klient:
PKO Bank Polski

wyróżnienia:

Lowe GGK
Design do 30 Warszawskich Spotkań Teatralnych
klient:
Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego

White Cat Studio
Identyfikacja wizualna
klient:
Netia S.A.

White Cat Studio
Identyfikacja wizualna
klient:
PKO Bank Polski

Złoty Orzeł:
niezwykle staranne dopracowanie detalu przy zachowaniu minimalistycznej formy

White Cat Studio
PKO Bankowość Prywatna
klient:
PKO Bank Polski


OPAKOWANIA:

nominacje:

OSTECX CRÉATIVE Minister
klient:
Ministerstwo Browaru

PZL Makarą, Twoją nową zupką!
klient:
Nestle Polska S.A.

Dragon Rouge Wyborowa projekt przez wielkie W
klient:
Pernod Ricard

4 wyróżnienia:

Beza Projekt Mleko i Miód
klient:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych

PZL Masmix. Piękny i bogaty w masło
klient:
ZT Kruszwica S.A.

White Cat Studio Smirnoff Vladimir Limited Edition
klient:
Diageo Polska

Brand Nature Access Żywiec
klient:
Grupa Żywiec

Złoty Orzeł:
za dizajnerskie podniesienie popularnego produktu na wyższy poziom

Brand Nature Access Porter
klient: Grupa Żywiec


DIRECT MAIL

Złoty Orzeł:
za odwołanie się do tradycji przez wprowadzenie nowoczesnej formy i niezwykle staranne i przemyślane potraktowanie detalu

Beza Projekt
Mleko i Miód
klient:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych


MATERIAŁY PROMOCYJNE I POS

2 wyróżnienia:
za znalezienie świetnego sposobu na zaprezentowanie możliwości kreatywnych studia

Studio Graficzne Temperówka:
Notes 365

Interactive Solutions
za dobry pomysł autopromocji i odpowiednie połączenie idei z formą

Noc Muzeów
klient:
Muzeum Erotyki w Warszawie


VIDEO

nominacje:

Eskadra Opcom
Bogowie Czilałtu
klient:
Turomilk Polska

Badi Badi
Agi Bagi

Xantus
Viral Tesco Natanek Batmanek
klient:
Tesco Polska

GONG
Nie trać życia na zakupy w markecie
klient:
Ceneo/Grupa Allegro

2 wyróżnienia:
za zmiękczenie zwykle suchego przekazu o usłudze bankowej poprzez wprowadzenie dziecięcej estetyki
i za bardzo dobre odwołanie się do trendów w komunikacji marketingowej

SoInteractive
Królestwo Kowalskich
klient:
Meritum Bank

SoInteractive
Outsourcing IT
klient:
Comarch S.A.


INTERACTIVE


SERWIS WWW

nominacje:

K2 Internet MTVNHD Experience the Music
klient
MTV NETworks

Brasil Interactive FIFA 12 Promo Site
klient:
EA Sports Polska

wyróżnienie:

K2 Internet Do You Know Polska
klient:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych


SOCIAL MEDIA MARKETING

nominacja:

Pride&Glory Interactive Natanek Batmanek
klient:
Tesco Polska

wyróżnienia:

Adv.pl Serce i Rozum w social media
klient:
TP S.A.

Heureka Ojciec Bóg
klient:
Grupa Artystyczna Beobachter


INTERACTIVE DESIGN:

nominacja:

Brasil Interactive
FIFA 12 Promo Site
klient:
EA Sports Polska


REKLAMA


MODA

wyróżnienie:
za budowanie marki modowej przez dywersywną akcję społeczną

Engine
Pure Evil
klient:
CROPP


NAPOJE

wyróżnienie:
za przełamanie konwencji w prezentowaniu tego ogranego tematu

Just
Warka reprezentacja Cieszynki
klient
Grupa Żywiec

Złoty Orzeł:
za innowacyjność i perfekcyjną produkcję

McCann Erickson Poland
Lech "Kula"
klient:
Kompania Piwowarska/SAB Miller


ŻYWNOŚĆ

wyróżnienie:
za budowanie autentycznej wartości dla dzieci i rodziców

MediaCom Create
Wirtualne Przedszkole
klient:
Danone


HIGIENA I ZDROWIE

Złoty Orzeł:
za przełamanie nudy i sztampowości w prezentowaniu farmaceutyków

McCann Erickson Poland
APAP: Głowa, Noga, Ręka
klient:
US Pharmacia


USŁUGI

2 wyróżnienia:

Lowe GGK Psy
klient:
Salon pielęgnacji psów Psi Czar

Opus B Radiówki Nie Rób Sceny
klient:
Media Saturn Holding

Złoty Orzeł:
za inteligentne wykorzystanie zjawiska kulturowego i świetne przełożenie na reklamę produktu

Pride&Glory Interactive
Viral Natanek Batmanek
klient:
Tesco Polska


ŚRODKI PRZEKAZU

wyróżnienie:

McCann Erickson Poland
Świnia
klient:
MTV Polska


SPOŁECZEŃSTWO

kategoria, której patronem był magazyn CR Navigator

nominacje:

Artgroup Kołysanki z miłością
klient:
Ustronianka z Jodem

Fabryka Komunikacji Społecznej Poranek
klient:
KRBRD

wyróżnienia:
za oryginalne, zabawne i przekonujące potraktowanie kwestii ochrony przyrody

Fabryka Komunikacji Społecznej Zwierzaki
klient:
Fundacja Nasza Ziemia

za stworzenie autentycznej reklamy społecznej w kategorii mody
Engine
Pure Evil
klient:
CROPP

Złoty Orzeł:
za niezwykle mocne i budujące podejście do świata niewidomych dzieci

K2 Internet
Oswoić Ciemność
klient:
Stowarzyszenie Tęcza

Złoty Orzeł
za budowania prawdziwej dumy lokalnej do promocji miasta

Gmina Miejska Starogard
Legenda Deyny


REKLAMA WŁASNA

wyróżnienie:
za zaskakującą i angażującą prezentację studia postprodukcji

The Chimney Pot
gazetka


HUMOR

Złoty Orzeł:
za to, że jest śmieszne, zbudowane na śmieszności oryginału

Pride&Glory Interactive
Viral Natanek Batmanek
klient:
Tesco Polska


WYDARZENIE PROMOCYJNE

Złoty Orzeł:
za dwa kreatywne aspekty: urządzenie firmowego stoiska w ruchliwym miejscu i nadanie mu autorskiego charakteru z wykorzystaniem gier i zabawy z publicznością

K2 Internet
Mała Scena na Centralnym
klient:
IKEA


MEDIA

Złoty Orzeł:
za twórcze przekształcenie “dzikich słupów ogłoszeniowych” w nowe medium reklamowe i budowanie wartości społecznej

180heartbeats, współpraca butik kreatywny BRANDFEVER
Sprzątanie miasta
klient:
Tablica.pl/Grupa Allegro


KAMPANIA

nominacje:

PZL
Gwiazdkowy Bezlik Rozmów
klient:
Polkomtel S.A.

Red8 Digital/US Pharmacia/Starcom
NieBiegam
klient:
US Pharmacia

wyróżnienia:

Just
Wielkie Otwarcie
klient:
Grupa Żywiec

180heartbeats
Sprzedawaj po sąsiedzku
klient:
Tablica.pl/Grupa Allegro

McCann Erickson Poland
APAP: Głowa, Ręka, Noga
klient:
US Pharmacia

Złoty Orzeł:
za spójne i konsekwentne połączenie kilku form komunikacji marketingowej
Engine w nowatorską i angażującą całość

Pure Evil
klient
CROPP


MARKETING


WPROWADZENIE PRODUKTU NA RYNEK

Złoty Orzeł:
Za autentyczny doskonale wyegzekwowany insight

Meble Vox
Najbardziej osobiste meble na świecie


BRANDING MARKI

nominacja:
Dragon Rouge Onet od nowa
klient:
Grupa Onet S.A.


ARKETING WIRUSOWY


nominacja:
Engine Pure Evil
klient:
CROPP

wyróżnienie:
za oryginalną, nie nachalną i dowcipną reklamę porównawczą

Adv.pl
Viral Kaszpirowski
klient:
TP S.A.

Złoty Orzeł:
za niezwykle trafioną koncepcję dotarcia do klienta poprzez połączenie pastiszu z nawiązaniem do istniejącego wiralu kulturowego

Pride&Glory Interactive
Viral Natanek Batmanek
klient:
Tesco Polska


SPONSORING

Złoty Orzeł:
za doskonale dopasowane do marki podejście do sponsoringu

Just
Męskie Granie 2011
klient:
Grupa Żywiec


PROMOCJE

Złoty Orzeł:
za oryginalne i celowe użycie nowych technologii do prezentacji produktu

Just
Volkswagen Passat Show
klient:
Kulczyk Tradex Sp. z o.o.

Art Director Roku

za stworzenie koncepcji graficznej znakomicie ilustrującej poważny problem zrozumienia sytuacji ociemniałych dzieci

Wojtek Łebski
agencja
K2 Internet


Copywriter Roku

za stworzenie oryginalnego tekstu będącego połączeniem pastiszu popularnej reklamy i charakterystycznej postaci z życia publicznego

Agnieszka Starzyńska/Maria Pawlikowska
agencja
Pride&Glory Interactive


Młode Orły

założenie: ponad połowa Polaków uważa, że wprowadzenie stanu wojennego było uzasadnione. Wówczas prawie wszyscy byli przeciw.
Przypomnij im jak było. Cofnij się o 30 lat i zaprotestuj przeciw stanowi wojennemu.

nominacje

Co gdyby 13.XII istniał Internet? -
Bartłomiej Piekło, Karolina Mazurkiewicz

Przegięcie -
Piotr Żarczyński, Agencja Reklamowa S4

Młody Orzeł
Dotknij historii -
Piotr Żarczyński, Agencja Reklamowa S4

Źródło: Złote Orły, IAA Polska

www.zloteorly.com.pl

Dodatkowe informacje:

JURY:
REKLAMA I MARKETING
Piotr Łysak - przewodniczący Jury: Managing Director McCann Worldgroup Polska, prezes polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA)
Jacek Balicki, Firefly Group
Andrzej Białasiewicz: dyrektor marketingu SABMiller Kompania Piwowarska
Grzegorz Esz: członek zarządu, dyrektor ds. komercyjnych Netia S.A.
Marcin Gaworski: dyrektor zarządzający 180heartbeats
Jacek Jastrząb: dyrektor kreatywny Just
Agata Małkowska-Szozda: Press
Jacek Ojak: prezes zarządu Engine
Magdalena Polańska: dyrektor New Age Media
Katarzyna Sośnierz: dyrektor kreatywny Grey Worldwide Warszawa
Anna Telakowiec: dyrektor ds. marketingu USP Zdrowie Sp. z o.o.

INTERACTIVE
Mikołaj Sadowski:dyrektor kreatywny 180heartbeats
Arkadiusz Szulczyński: dyrektor kreatywny K2 Internet S.A.
Jarosław Śmigiel: dyrektor zarządzający Engine
Michał Rutkowski: dyrektor zarządzający Tribal DDB

DESIGN
Małgorzata Leniarska: członek zarządu Dragon Rouge
Michał Łojewski: dyrektor kreatywny White Cat Studio
Łukasz Murgrabia: fotograf
Magdalena Ponagajbo: dyrektor kreatywny Mamastudio
Wojciech Ponikowski: dyrektor kreatywny Element One
Marzena Rowicka: redaktor naczelna Trendy Art of Living

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Travelist.pl od lat znany jest na rynku nie tylko ze swojej atrakcyjnej oferty hotelowej, ale też efektywności działań marketingowych. Jego pionierska kampania performance z 2023 r., oparta na modelu MMM, przyniosła marce aż 35-procentowy wzrost efektywności w zakresie paid marketingu. Działania te, realizowane przez agencje SalesTube i Value Media dla Travelist.pl, zwyciężyły w...
Natalia Borawska, Paweł Loedl i Adam Caban w jury KTR
Troje przedstawicieli agencji VML zasiądzie w składzie tegorocznego konkursu KTR, w kategoriach: Communication, Creative Strategy oraz Technology. 
Softswiss z nagrodą za event korporacyjny
Wydarzenie korporacyjne firmy SOFTSWISS zdobyło brązowy medal w jednej z najbardziej prestiżowych na świecie nagród eventowych, Global Eventex Awards. Ta międzynarodowa firma technologiczna została wyróżniona w kategorii "Wydarzenie korporacyjne", co potwierdza jej wysoki poziom organizacji i unikalność podejścia do spotkań firmowych. SOFTSWISS słynie z...
Performics z tytułem Performanceowej Agencji Roku
W dniu 23 maja zostały ogłoszone wyniki VI edycji międzynorodowego konkursu Performance Marketing Diamonds EU, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (e-Izbę). Tytuł Performance’owej Agencji Roku 2024 otrzymała agencja marketingu efektywnościowego Performics, należąca do Publicis Groupe.
Znamy jury 3. edycji konkursu The Next Gen of PR
W trzeciej edycji konkursu organizowanego przez Związek Firm Public Relations - The Next Gen of PR - prace PR-owców oceniać będzie jury pod przewodnictwem Agaty Zeman, Managing Director w 24/7Communication oraz wiceprezeski zarządu ZFPR. W tym roku uczestnicy zmierzą się z zadaniem konkursowym przygotowanym przez markę Coca-Cola.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764