Zakończył się pierwszy etap konkursu na najlepsze kampanie PR realizowane w Polsce. Do drugiego etapu jury zakwalifikowało 30 prac zgłoszonych przez 30 instytucji. Najwięcej nominacji otrzymała agencja Partner of Promotion.
W tym roku do konkursu Złote Spinacze zgłoszono rekordową liczbę 73 projektów. Spośród nich jury wyłoniło 30 najlepszych. Pięć nominacji otrzymały: agencja Partner of Promotion (w tym trzy kampanie zrealizowane wspólnie z: Motorola Polska, Procter&Gamble Polska i Fundacją Grupy TP) oraz Kompania Piwowarska (dwa projekty zgłoszone samodzielne i trzy wspólnie z agencjami: Euro RSCG Sensors, Q&AConsulting i Ciszewski PR). Trzy nominacje uzyskały projekty zgłoszone przez agencję ComPress (w tym dwie kampanie przygotowane wspólnie z RWE Stoen S.A. oraz Infovide-Martix). Najbardziej zacięta walka rozegrała się wśród projektów zgłoszonych do najpopularniejszych kategorii: Kampanii edukacyjnej i CSR – rywalizowało po 12 projektów oraz PR produktu i kampanii społecznej – zgłoszono 11 projektów.
Nominowane zostały następujące projekty:
PR korporacyjny
* Gadu-Gadu: więcej niż komunikator - Partner of Promotion
* Konkurs „Eureko-Akademia Przyszłości” – ComPress S.A.
* Wprowadzenie na rynek marki InPost – pierwszego niezależnego operatora pocztowego -GENESIS
PR PR produktu
* Premiera Peroni Nastro Azzuro - Euro RSCG Sensors i Kompania Piwowarska S.A.
* Lech PILS tylko w Wielkopolsce – Q&AConsulting i Kompania Piwowarska S.A.
* Uwolnić piątek – Ciszewski PR i Kompania Piwowarska S.A.
Kampania edukacyjna
* Szkoła bez przemocy– program społeczny dzienników regionalnych i Fundacji Grupy TP – Profile Sp. z o.o. dla Polskapresse, Mediów Regionalnych i Fundacji Grupy TP
* Motorola-Diversity - Partner of Promotion i Motorola Polska
* Akademia Zdrowego Rozwoju PAMPERS - Partner of Promotion i Procter&Gamble Polska
* Nie daj się zjeść chorobie - ALERT MEDIA Communications i NUTRICIA Clinical
Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa
* Sytuacja kryzysowa - stacja dializ w Ostrowie Wlkp. - Partner of Promotion
* O tempora! O mores! Czarny PR jako narzędzie komunikacji - ITBC Communication
* Szkoła Buddyjska Agon Shu - Glaubicz Garwolińska Consultans
Public Affairs & Lobbying
* Festiwal Promocji Miast Polskich - Stroer i Feedback/Hill&Knowlton
* Oswajanie historii - Muzeum Fabryki w Manufakturze – Telma Group Communications
* Polsko-ukraińska kandydatura EURO 2012 – Profile Sp. z o.o. i Telekomunikacja Polska
Kampania społeczna
* Dźwięki Marzeń - Partner of Promotion i Fundacja Grupy TP
* Wyślij CV – ktoś czeka – Ciszewski PR
* Nie zabieraj swoich narządów do nieba - one potrzebne są tu na ziemi – Klinika Chirurgii Serca, Naczyń i Transplantologii Collegium Medium Uniwersytetu Jagiellońskiego
* Lato bez % – Homo Homini PR
Komunikacja wewnętrzna
* Komunikacja pracownikom nowej strategii LOTOS – MARTIS Consulting
* McEkspert 2007– Twenty Four Seven PR
* FLESZ - Commercial Union
Event
* F1 ROADSHOW - Renault Polska
* Zobacz Browar Nocą – Nocne Zwiedzanie Tyskich Browarów Książęcych w Tychach oraz Lech Browarów Wielkopolski w Poznaniu - Kompania Piwowarska S.A.
* Infovide Matrix Diving Exploration 2007 – ComPress S.A. i Infovide-Martix
Corporate Social Responsibility
* Inicjatywa społeczna „Warto być za!” - Kompania Piwowarska
* Prowadzący – niepijący – Marketing & Communications Consultants oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie
* MediaStarter - ALERT MEDIA Communications i CANAL+ Cyfrowy sp. z o.o.
* Bezpieczna energia – ComPress S.A. i RWE Stoen S.A.
Ze skróconymi opisami nominowanych prac można zapoznać się na www.zfpr.pl/pl/dzialalnosc/spinacze_det/16 . Zwycięzcy konkursu zostaną wyłonieni w wyniku drugiego etapu głosowania, w którym jury zapozna się z pełną dokumentacją wyróżnionych kampanii. Rozstrzygnięcie nastąpi 20 listopada br., podczas gali wręczenia statuetek Złotych Spinaczy organizowanej na zakończenie pierwszego dnia kongresu PR FORUM – The ICCO Central & Eastern European Summit w hotelu Marriott w Warszawie. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu oraz tajnością głosowania czuwa audytor konkursu, firma doradcza KPMG.
Źródło: ZFPR