Coraz większym zainteresowaniem agencji PR, departamentów PR firm, instytucji i organizacji społecznych cieszy się konkurs „Złote Spinacze, który wyłania najlepsze kampanie PR w Polsce. O statuetki Złotych Spinaczy ubiegać się będą w tym roku 73 projekty. Konkurs organizowany jest od pięciu lat przez Związek Firm Public Relations
- Złote Spinacze stały się najważniejszym konkursem polskiej branży PR, z roku na rok cieszącym się coraz większą popularnością, jak i rosnącym prestiżem. Świadczy o tym nie tylko rekordowa ilość nadesłanych w tym roku projektów, lecz również coraz większa liczba podmiotów poddających zrealizowane kampanie ocenie jury. Szczególnie cieszy nas rosnące zainteresowanie konkursem ze strony firm i instytucji spoza Związku Firm PR – powiedział Adam Łaszyn, wiceprezes zarządu ZFPR.
Wśród 56 podmiotów zgłaszających projekty znalazło się aż 40 agencji, firm i instytucji spoza Związku Firm Public Relations oraz 16 agencji zrzeszonych w ZFPR. Rekord pobiła jedna z agencji PR, która do konkursu zgłosiła aż 9 projektów zrealizowanych w okresie 2006/2007. Największą popularnością cieszyły się kategorie: Kampania edukacyjna i CSR – po 12 zgłoszeń, PR produktu i kampania społeczna - po 11 zgłoszeń. W pozostałych kategoriach zgłoszono:- Event – 8 projektów, PR korporacyjny - 7 projektów, Public Affairs & Lobbyng – 5 projektów, Komunikacja wewnętrzna - 4 projekty, komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa – 3 projekty.
Po weryfikacji formalnej nadesłane prace przekazane zostaną trzydziestoosobowemu jury, w skład którego wchodzą między innymi przedstawiciele: PKPP Lewiatan, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Wydawnictwa Polskapresse, Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz innych firm i instytucji. 10 października ogłoszone zostaną nominacje do nagród w poszczególnych kategoriach. Ostateczne rozstrzygnięcie i wręczenie statuetek Złotych Spinaczy nastąpi 20 listopada 2007 r. podczas uroczystej gali w Hotelu Marriott, na zakończenie pierwszego dnia kongresu PR FORUM.
Źródło: Związek Firm Public Relations