Poznaliśmy zwycięzców XIV edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku Jury nagrodziło projekty w 27 kategoriach.
Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród odbyło się 2 grudnia w trakcie uroczystej Gali, poprowadzonej przez p. Jarosława Kuźniara w hotelu Westin w Warszawie. Gratulujemy wszystkim nagrodzonym i nominowanym. Serdecznie dziękujemy Jury i Prowadzącemu oraz Sponsorom i Partnerom za niezwykle udany konkurs i emocjonującą Galę. Audytorem konkursu była firma KPMG.
W tym roku po raz pierwszy jurorzy przyznali nominowanym projektom statuetki w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. W Kategoriach głównych i sektorowych jurorzy przyznawali Złotego, Srebrnego i Brązowego Spinacza, natomiast w kategoriach specjalnych tylko Złotego Spinacza.
Lista wszystkich nominowanych projektów przedstawia się następująco:
Kategorie Główne
PR korporacyjny
- SREBRO
Świeć się z Energą Grupa Energa - Q&A Communications
Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
PR produktu
- SREBRO
„Skarb Nathana Drake’a” - MSLGROUP, PlayStation Polska
- BRĄZ
„Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens” - Havas PR, Samsung Electronics Polska
JEDNO ŻYCZENIE PAMPERS I UNICEF - Partner of Promotion
Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
- ZŁOTO
Czystsze powietrze dla wrocławian - Komunikacja Plus, Kogeneracja z Grupy EDF
- SREBRO
Polacy wreszcie mają własną wyścigówkę – Arrinerę! - LoveBrands Relations
Kampania społeczna
- SREBRO
Szlachetny Projekt Filmowy - Stowarzyszenie WIOSNA, Biuro Podróży Reklamy
NIE CHCĘ BYĆ STRAŻAKIEM - WALK, Fundacja Integracja
- BRĄZ
HIVokryzja – Wyleczmy się - Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR
Komunikacja wewnętrzna
- ZŁOTO
10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów klientów - Castorama Polska, Made in PR
- SREBRO
Kampania „Focus on Success” opracowana dla Novo Nordisk - Grayling Poland , Novo Nordisk
Event komercyjny
- BRĄZ
H&M KRÓLESTWO - Endorfina Events , H&M, VML Poland
Podaruj Słońce - Owocowa Strona Żywiec Zdrój - Żywiec Zdrój, Garden of Words
Event społeczny
- BRĄZ
WARSZAWSKI WEEKEND KSIĘGARŃ KAMERALNYCH - Miasto Stołeczne Warszawa
7 miliardów Innych - Pan Pikto, Belleville
Daj się oświecić - PGE Obrót, ElPadre
Launch nowego produktu, usługi lub firmy
- ZŁOTO
Droga do mistrzostwa - BMW Group Polska, Havas PR, Initative Media
- SREBRO
ARDOR AUCTIONS – DOM AUKCYJNY MOTORYZACJI KLASYCZNEJ - Public Dialog, Ardor Auctions
Corporate Social Responsibility
- ZŁOTO
ADAMED SmartUP - Fundacja Grupy Adamed, Walk
- SREBRO
Od Kodeksu etyki do komiksu o etyce. - Martis CONSULTING, Grupa LOTOS
- BRĄZ
Po Stronie Natury - Żywiec Zdrój, Garden of Words
Social media
- ZŁOTO
KUCHNIA DANTEGO PRZEDSTAWIA: MALMA, EKSPERT WŁOSKIEJ KUCHNI - MSLGROUP
- SREBRO
#12ZAWODNIK - Bank Zachodni WBK, RED8
- BRĄZ
Reebok “poluje” na mikroinfluencerów - Rc2 RACZKIEWICZ CHENCZKE CONSULTANTS
Business-to-business
- ZŁOTO
Starcie Szlifierzy - Havas PR, 3M Poland
- SREBRO
Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK - Bank Zachodni WBK, PR ZOOM bsc, Headlines Porter Novelli
- BRĄZ
The Venture - MSLGROUP, WYBOROWA PERNOD RICARD
PR finansowy i relacje inwestorskie
- ZŁOTO
Biomed-Lublin: pokonać fatum „polskiej krwi” - Lighthouse Consultants
- SREBRO
Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
Media relations
- ZŁOTO
Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 - Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
- SREBRO
ARDOR AUCTIONS – DOM AUKCYJNY MOTORYZACJI KLASYCZNEJ - Public Dialog, Ardor Auctions
Employer Branding
- ZŁOTO
Program Laboratorium Kariery Polpharma - POLPHARMA
- SREBRO
Od newcomera do lidera - LINKLEADERS , LUXOFT POLAND
- BRĄZ
Poczuj miętę - Capgemini Polska, MJCC
Content Marketing
- ZŁOTO
Kuchnia Spotkań IKEA - IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet, Blue Ivy
- SREBRO
Sztuka Składania Historii powered by Intel - Intel, Monday PR
- BRĄZ
By me - PORTA KMI POLAND, ALERT MEDIA COMMUNICATIONS
Custom Publishing
- ZŁOTO
Biromaniak. Magazyn pracowników Grupy Żywiec - Grupa Żywiec
- SREBRO
Akademia Roca – Łazienka dostępna - Solski BM, Roca Polska, Fabric Studio
Serwis specjalny 90-lecia powstania Lasów Państwowych - Publicon PR
Kategorie sektorowe
Technologia, IT, telekomunikacja
- SREBRO
Sztuka Składania Historii powered by Intel - Intel, Monday PR
- BRĄZ
Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens - Havas PR, Samsung Electronics Polska
Finanse
- ZŁOTO
#12ZAWODNIK - Bank Zachodni WBK, RED8
- SREBRO
Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK - Bank Zachodni WBK, PR ZOOM bsc, Headlines Porter Novelli
- BRĄZ
IQ = Innovation & Quality - Deutsche Bank Polska
Sektor spożywczy
- SREBRO
Przyjaciółka z Kalifornii - People PR, California Prune Board
- BRĄZ
Wargorr w Wedlu - 24/7Communication
Podaruj radość, czyli Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Coca-Cola Poland Services
Kultura i media
- ZŁOTO
Young Arts Festival - Fundacja Young Arts
- SREBRO
Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 - Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
Medycyna i Zdrowie
- ZŁOTO
HIVokryzja – Wyleczmy się - Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR
- SREBRO
Atopowi Bohaterowie - Havas PR, Emolium/Sanofi
- BRĄZ
Suchość pochwy – problem powszechny i temat tabu – Profile
Sport, turystyka, rekreacja
- BRĄZ
Reebok “poluje” na mikroinfluencerów - Rc2 RACZKIEWICZ CHENCZKE CONSULTANTS
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
- ZŁOTO
Kuchnia Spotkań IKEA - IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2, Internet, Blue Ivy
- SREBRO
.KTW - niespodzianka pod „Spodkiem” - Imago Public Relations
10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów klientów Castorama Polska, - Made in PR
Przemysł, motoryzacja, transport, logistyka
- ZŁOTO
Czystsze powietrze dla wrocławian - Komunikacja Plus, Kogeneracja z Grupy EDF
- SREBRO
Starcie Szlifierzy - Havas PR, 3M Poland
- BRĄZ
Przewozy Regionalne kolejowym liderem podczas ŚDM 2016 - Komunikacja Plus, Przewozy Regionalne
NGO i sektor publiczny
- ZŁOTO
Znani Zaginieni - Fundacja ITAKA Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska
- SREBRO
OPEN A DOOR TO ISRAEL - Partner of Promotion, Ambasada Izraela
- BRĄZ
TworzyMY atmosferę – Profile
Kategorie specjalne
Kreatywność
- ZŁOTO
Kuchnia Spotkań IKEA - "IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2, Internet, Blue Ivy"
Efektywność
- ZŁOTO
Znani Zaginieni - Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska
Źródło: Związek Firm Public Relations