11 września Związek Firm Public Relations ogłosił listę projektów nominowanych do drugiego etapu konkursu. Jury wybrało projekty, które otrzymały nominację do finału w 32 kategoriach konkursowych Złotych Spinaczy 2017. Zwycięzców poznamy 1 grudnia br. podczas uroczystej Gali w hotelu Sofitel w Warszawie.
Spośród 266 zgłoszeń tegoroczne 72-osobowe grono Jury Złotych Spinaczy wybrało projekty, które będą rywalizować w drugim etapie konkursu.
W tym roku po raz drugi jurorzy będą przyznawać nagrody w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. W Kategoriach głównych i sektorowych zostanie przyznany Złoty, Srebrny i Brązowy Spinacz – Jury może przyznać więcej, niż jedną statuetkę brązową lub srebrną, ale tylko jedną złotą. W kategoriach specjalnych zostaną przyznane tylko Złote Spinacze.
W tym roku po raz pierwszy zostanie przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. W tym celu organizator przeprowadzi wewnętrzny ranking podmiotów biorących udział w konkursie, zgodnie z przyjętą w regulaminie punktacją. Na nagrody wpływ będzie miała także publiczność. ZFPR wraz z portalem PRoto.pl przeprowadzi konkurs na Nagrodę Publiczności. Będą w nim konkurować projekty nominowane, zgłoszone do udziału, a głosować będzie mógł każdy zainteresowany.
Lista nominowanych projektów przedstawia się następująco:
Kategorie główne:
PR korporacyjny
- KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej / Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand
- Łazarski- praktyczny wymiar kształcenia / Public Dialog, Uczelnia Łazarskiego
- Shell Eco-marathon / Hill+Knowlton Strategies Poland, Shell Polska
PR produktu
- #podajdalej / Traficar, Walk
- „Mamo, pić!” / Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca-Cola Poland Services
- Przegapiony lot / VML, Starcom, Dfusion
Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa
- Chcesz pomóc pszczołom – dowiedz się o nich więcej! / Solski Communications, Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin
- ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu / Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny
- Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni / Komunikacja Plus, Zespól Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja
Public Affairs i Lobbying
- #LookBeyondBorders / Big Picture, Amnesty International Polska, DDB&Tribal
- Choroba? Pracuję z nią! / Be Communications, United PR, Pracodawcy RP
- Pomoc dla chorego Konrada Krzemińskiego / Cohn & Wolfe
Kampania społeczna
- Kolęda syryjskich i polskich rodzin / Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska
- Niewidzialni / Walk, Fundacja Kapucyńska
- Polska zamienia się w słuch / Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media, Change/Serviceplan
Komunikacja wewnętrzna
- Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini / Linkleaders, Capgemini Polska
- Każdy ma w sobie Ż. Zmiana kultury w Grupie Żywiec. / Grupa Żywiec
- Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO) / Attention Marketing
- RocaTeam. Dołącz do najlepszych / Imago Public Relations
Event komercyjny
- IEM Katowice 2017. Największe esportowe wydarzenie w historii / Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL Polska)
- Premiera Mitsubishi ASX 2017 / New Event Story
- Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków / Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe
Event społeczny
- #BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam / Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion
- Samotne wyjście na boisko / Agencja Reklamowa Dziadek do orzechów
- Weź je (na spacer) wszystkie! / Kava Studio
Launch produktu, usługi lub firmy
- Biała Gruba. Nowa kuchnia śląska pod mysłowickim ratuszem! / Pan Pikto
- Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” / Havas PR, nc+, Isobar Poland, Rubicon Media
- Semilac SPA for Men / Havas PR, Nesperta – właściciel marki Semilac, Proxy Media
Corporate Social Responsibility (CSR)
- Charytatywny Musical Dingo / UBS
- Our People Round The World / eurobank, OSOM STUDIO
- Program edukacyjny „Od uprawy do potrawy” / Garden of Words, Tesco Polska
PR miejsca, miasta lub regionu
- Dąbrowianie 2016. 100 lat. 100 fotografii. 100 historii / Media Partner
- Dzielnica Wisła / John Pitcher, M. St. Warszawa, FleishmanHillard Polska
Social media
- Linia Prosta / Telewizja Lifetime
- Przegapiony lot / VML, dFusion, Starcom
- przyPiwie.net - społeczność pracowników Grupy Żywiec / Grupa Żywiec
Business-to-Business PR
- Biznesowa strona esportu / Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL Polska), Newzoo
- Brick Award 2017 / Hill+Knowlton Strategies Poland
- IV edycja Think Big / UPC Polska, MSLGROUP
PR finansowy i relacje inwestorskie
- FAMUR i Kopex - przejęcie wbrew rynkowi / Imago Public Relations, CC Group
Media Relations
- Conperio – relacje medialne trampoliną dla biznesu / Partner of Promotion
- L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes / Big Picture, L'Oreal Paris Polska
- Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” / Havas PR, nc+
Employer Branding
- 10 000 pracowników potrzebnych od zaraz! / Komunikacja Plus, Amazon Poland
- Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini / Linkleaders, Capgemini Polska
- Nowe centrum badawczo-rozwojowe Mondelēz International / Big Picture, Mondelez Polska
Content Marketing – branded content
- Domifikacje.pl – Crowd Generated Content / Content Solutions
- Pojednanie / Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Carat Polska
- Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS - Kanał na YouTube / SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
Custom Publishing
- Dekorian Home. Twórcze spotkania z wnętrzami i designem / Home Sweet Home PR
- Social newsletter dla pracowników Grupy Żywiec / Grupa Żywiec
Kategorie specjalne:
Kreatywność
- Godzina jazdy na wózku / 2012
- Komunikacja raportu wpływu „IKEA. Made in Poland.” / Havas PR, IKEA Retail Poland, Blue Ivy
- Niewidzialni / Walk, Fundacja Kapucyńska
Efektywność
- Kolęda syryjskich i polskich rodzin / Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska
- Narodowa Loteria Paragonowa / UNIQUE ONE, NuOrder, Ministerstwo Finansów
- Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” / Havas PR, nc+, Isobar Poland, Rubicon Media
Research&Insight
- Chcesz pomóc pszczołom – dowiedz się o nich więcej! / Solski Communications, Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin
- „Mamo, pić!” / Hill and Knowlton Strategies Poland, Coca-Cola Poland Services
- RocaTeam. Dołącz do najlepszych / Imago Public Relations
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
- #BEPRESENT / Hill+Knowlton Strategies Poland, Maxus Warszawa, DDB&Tribal
- 10 000 pracowników potrzebnych od zaraz! / Komunikacja Plus, Amazon Poland
- Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini / Linkleaders, Capgemini Polska
Finanse
- Halo.Tato / Bank Zachodni WBK, Konrad Kruczkowski, haloziemia.pl
- Mastercard Capsule / Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska, Posterscope Polska
- Superfotelik - Chroni na bank / Made in PR, Nest Bank
Uroda, higiena i wellness
- L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes / Big Picture, L'Oreal Paris Polska
- Semilac SPA for Men / Havas PR, Nesperta – właściciel marki Semilac, Proxy Media
Sektor spożywczy
- „Mamo, pić!” / Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca-Cola Poland Services
- Nowe centrum badawczo-Rozwojowe Mondelēz International / Big Picture, Mondelez Polska
Kultura i media
- Koalicja Miast dla Kultury / Komunikacja Plus, Biuro Festiwalowe Impart 2016
- Pojednanie / Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Carat Polska
- Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” / Havas PR, nc+, Isobar Poland, Rubicon Media
Medycyna i zdrowie
- Choroba? Pracuję z nią! / Be Communications, United PR, Pracodawcy RP
- Maxigra Go - porozmawiajmy o seksie / Polpharma
- Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą / Nutricia Medyczna
Sport
- #BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam / Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion
- KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej / Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand
- Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków / Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
- Droga do Oscara - występują: Warsaw Spire i plac Europejski / Partner of Promotion, Ghelamco Poland
- Kolekcja IKEA PS 2017 / IKEA, Garden of Words, Hash.FM, Kalicińscy.com
- RocaTeam. Dołącz do najlepszych / Imago Public Relations
Przemysł i infrastruktura
- ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu / Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny
- Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO) / Attention Marketing
- Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni / Komunikacja Plus, Zespól Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja
Motoryzacja i transport
- Pociąg pełen gwiazd / Łódzka Kolej Aglomeracyjna
- Premiera Mitsubishi ASX 2017 / New Event Story
- Traficar – Nowy rozdział w historii polskiej motoryzacji / Traficar, Walk
NGO i sektor publiczny
- #LookBeyondBorders / Big Picture, Amnesty International Polska
- Kolęda syryjskich i polskich rodzin / Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska
- Polska zamienia się w słuch / Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media, Change/Serviceplan
Źródło: Związek Firm Public Relations