Znamy zwycięzców XVI edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku Jury nagrodziło projekty w 32 kategoriach konkursowych i przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy.
Ogłoszenie wyników wraz z rozdaniem nagród odbyło się 7 grudnia w trakcie uroczystej Gali, poprowadzonej przez Patryka Kuniszewicza. Jurorzy, już po raz trzeci, w kategoriach głównych oraz sektorowych mogli przyznawać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tej edycji konkursu, grupie jurorów przewodniczył Olaf Krynicki, Dyrektor Komunikacji i Rzecznik Prasowy Samsung Polska.
Już po raz drugi w ramach konkursu Złote Spinacze przyznana została Nagroda Publiczności, którą otrzymała Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera za projekt 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Przyznany został również Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, który ponownie zdobyła agencja Big Picture. Ponadto, w tym roku wyróżnienie dla GWIAZDY PR, czyli osoby szczególnie zasłużonej dla branży, przyznano Jerzemu Owsiakowi.
Po raz pierwszy w historii konkursu Złote Spinacze, przyznana została nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Lighthouse oraz Nissan Sales Central & Eastern Europe za projekt Electric Explorer African Challenge 2018.
Lista nagrodzonych projektów
Kategorie główne:
PR korporacyjny
ZŁOTO
- Koleje Dolnośląskie pierwszym wyborem Dolnoślązaków - Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
SREBRO
- Komunikacja rebrandingu sieci Statoil na Circle K - Grayling Poland, Circle K Polska
BRĄZ
- #RABENEXPRESS - Grupa Raben , Agencja kreatywna Good For You
PR produktu
ZŁOTO
- Surface AntyLuwr - d*fusion communication , Microsoft Polska
SREBRO
- Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
BRĄZ
- Homo Smartus - MSLGROUP, FIBARO
Komunikacja antykryzysowa i/lub kryzysowa
SREBRO
- Prawda kontra sensacja - ochrona wizerunku polskiego drobiu - Partner of Promotion
BRĄZ
- Otwarcie po falstarcie - komunikacja kryzysowa FORUM Gdańsk - Agencja ESKADRA, Multi Poland, Inn|tu
- Zmiana technologiczna - kampania informacyjna i komunikacja antykryzysowa - Bank Credit Agricole
Public Affairs i Lobbying
SREBRO
- Ogólnopolski program zwalczania grypy - Procontent Communication, Fundacja Nadzieja dla Zdrowia
- Kampania "TAK dla otwartych niedziel" - MSLGROUP, Polska Rada Centrów Handlowych
- Walka o 500 tys. Polskich pracowników delegowanych w UE - Esgian Agnieszka Porębska, Inicjatywa Mobilności Pracy
Kampania społeczna
ZŁOTO
- Dopal cenę swojej śmierci - Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
SREBRO
- Odłóż smartfon i żyj - Panato PR, Tramwaje Warszawskie
BRĄZ
- Nie ma Rak'n'Rolla bez procentów - Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie
Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
- Nutricia Medyczna - komunikacja bez granic - Nutricia Poland
SREBRO
- Gramy dla 2020 - program komunikacji nowej wizji Grupy Żywiec - Grupa Żywiec
BRĄZ
- Razem Lepsi: poza podziałami w nowych biurach Skanska - PinPoint agencja komunikacji wewnętrznej, Skanska
Event komercyjny
SREBRO
- Wedel Up - Zagrajmy inaczej - Walk PR, LOTTE Wedel, Dom Mediowy OMD
- Wirtuozi od kuchni - Targi w Krakowie
BRĄZ
- Björk Digital w Starym Browarze - Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
Event społeczny
ZŁOTO
- Niezniszczalna tęcza - 180heartbeats + JUNG v MATT
SREBRO
- Bielsko Biała dla Toma Hanksa - Polskie Linie Lotnicze LOT, Monika Jaskólska, Rafał Sonik, Gemini Park Bielsko-Biała, BB Oldtimer Garage, Carlex Design, Jadęzabiorę.pl, Lotnisko Chopina, Miasto Bielsko Biała, Manuka Communication
- 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO
- W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro
- IKEA po sąsiedzku - Agencja Warszawa
BRĄZ
- Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland
Sustainability&CSR Communications
SREBRO
- Dialog Społeczny Grupy Żywiec - rozwijamy społeczności - Grupa Żywiec
BRĄZ
- Zrozumieć starość - Promedica24, Fundacja Zaczyn, Procontent Communication, Walk Creative
- Internet naszego dzieciństwa, czyli Podwórko Talentów NIVEA - Partner of Promotion, NIVEA
PR miejsca, miasta lub regionu
SREBRO
- Björk Digital w Starym Browarze - Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
BRĄZ
- Katowice postawiły na esport. Wygrały wizerunkowo i finansowo - Mindspot, ESL, Katowice
Social media
ZŁOTO
- Witamy w McDonald’s. Poznaj nas i zobacz, jacy jesteśmy. - 24/7 Communication, McDonald’s
SREBRO
- Pol’and’Rock Festival 2018 – Zaraz Będzie Czysto - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
BRĄZ
- Wikingowie przejmują Polskę: TV HISTORY w czasach streamingu - Uszka w Barszczu & Dom Mediowy Czarna Owca, A+E Networks
Business-to-Business PR
ZŁOTO
- #ETtalks - Engineering Tomorrow talks - Danfoss Poland
BRĄZ
- TAKMAN - On Board Think Kong, #bergerchojnacki
- W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro
Media relations
ZŁOTO
- Eurosport 360 - Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 - United PR, Eurosport
SREBRO
- Barbie Shero 2018, jak dotrzeć do milionów? - ConTrust Communication
- W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro
- Rojst – premiera oryginalnej produkcji Showmax - Flywheel PR, Showmax
BRĄZ
- Żywienie medyczne - Twoje posiłki w walce z chorobą – MSLGROUP, Nutricia Medyczna
Employer Branding
ZŁOTO
- Witamy w zespole McDonald's – MJCC, McDonald’s Polska
BRĄZ
- Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) - Linkleaders, Fujitsu Poland
- Let's Orange - angażujemy studentów! - 24/7 Communication
Content Marketing – Branded Content
ZŁOTO
- Nie ma Rak'n'Rolla bez procentów - Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie
SREBRO
- zRozum - grupa Abstra i Uniwersytet SWPS - SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Grupa Abstra
- LenovoZone.pl - najlepsza strona technologii – FFW Communication, Lenovo Polska
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
SREBRO
- Hope County FM - głos nadziei w Twoim domu – MSLGROUP, Ubisoft Polska
- Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland
- Rebtel - telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki - Publicon, Rebtel, Agencja Golf
BRĄZ
- W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro
Finanse
ZŁOTO
- Kampania przeprowadzkowa Przystanek mBank – Linkleaders, mBank
SREBRO
- Zmiana technologiczna - kampania informacyjna i komunikacja antykryzysowa - Bank Credit Agricole
BRĄZ
- Mastercard z blogerami na trzech kontynentach – Mastercard, Solski Communications
Uroda, higiena i wellness
SREBRO
- Head&Shoulders #GoScalpBrave. Fryzury na Mundial. - Partner of Promotion
BRĄZ
- Historia sukcesu pisanego szminką…Sephora – Sephora, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Moda i styl życia
BRĄZ
- LPP podbija Londyn - salon Reserved na Oxford Street - Lighthouse, LPP
Sektor spożywczy
ZŁOTO
- Vegan is the new black - Big Picture, ProVeg
SREBRO
- BurgerLOVE - brawurowy debiut MAX Burgers na polskim rynku - Hill+Knowlton Strategies Poland
Kultura i media
SREBRO
- Björk Digital w Starym Browarze - Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
BRĄZ
- Premiera serialu Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" - Havas PR Warsaw, nc+
- Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj" - Turner Broadcasting System Poland, dotrelations
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
- Szczepienia.info - rzetelnie o szczepieniach - Testa Communications, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny
SREBRO
- „Profilaktyka, Człowieku!”, czyli jak skłonić millenialsów do zdrowych nawyków! - Hill+Knowlton Strategies Poland, VML Poland
BRĄZ
- Adamed dla Seniora - Walk PR, Adamed
Sport
ZŁOTO
- Eurosport 360 - Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 - United PR, Eurosport
Turystyka i rekreacja
BRĄZ
- Zdobądź pracę marzeń z EF Polska - Remarkable Ones, Social Leaders, Education First Polska
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ZŁOTO
- Forum Gdańsk: od betonowego kloca do nowego centrum miasta - Inn|tu, Multi Poland, Grupa Eskadra
SREBRO
- Ikea po sąsiedzku - Agencja Warszawa
- Świąteczna kampania społeczna Światłoczuli - Agencja Warszawa, ROmedia Agencja Public Relations
Przemysł i infrastruktura
BRĄZ
- Program reorganizacji RAFAKO S.A. - Attention Marketing
Motoryzacja i transport
ZŁOTO
- Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
SREBRO
- BMW Tech Club - serce motoryzacji to technologie - Mindspot, BMW Group Polska
BRĄZ
- gra o [psieżycie] - Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
- Nie ma Rak'n'Rolla bez procentów - Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie
SREBRO
Dopal cenę swojej śmierci - Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
BRĄZ
- 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
Kategorie specjalne:
Kreatywność
ZŁOTO
- Surface AntyLuwr - d*fusion Communication, Microsoft Polska
Efektywność
ZŁOTO
- Sprawdź Promile - BOSCATA Jacek Stachera, Kompania Piwowarska, Złoty Melon
Research&Insight
ZŁOTO
- Witamy w zespole McDonald's – MJCC, McDonald’s Polska
Tytanowy Spinacz: BIG PICTURE
GWIAZDA PR: Jerzy Owsiak
Nagroda Publiczności: 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
Nagroda redakcji rp.pl: Electric Explorer African Challenge 2018 - Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
Źródło: Związek Firm Public Relations