logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2019 rozdane

   09.12.2019, przeczytano 739 razy
ilustracjastrzałka

Znamy zwycięzców XVII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku Jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy, w łącznie 31 kategoriach konkursowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2019-rozdane,385012,artykul.html

Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Jego celem jest podnoszenie standardów oraz zwiększanie profesjonalizmu w branży public relations. Ważnym aspektem jest także promocja najlepszych praktyk PR-owych oraz komunikacyjnych. Do grona jury, które ocenia zgłoszone projekty, co roku zapraszani są przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego.

Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w tegorocznej edycji konkursu odbyło się 6 grudnia podczas uroczystej Gali, poprowadzonej wspólnie przez Martę Pokutycką-Mądralę oraz Pawła Oksanowicza. W kategoriach głównych oraz sektorowych Jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tym roku, pracom 80-osobowego Jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.

W ramach konkursu Złote Spinacze, już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci. Partnerem konkursu Nagroda Publiczności jest Proto.pl.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, podczas gali przyznany został Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na trzecim miejscu znalazła się agencja MSL, na drugim Santander Bank Polska, a na pierwszym agencja Big Picture, która otrzymała tytuł „Najlepszego w konkursie” już trzeci rok z rzędu.

Ponadto, po raz kolejny podczas gali zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski - prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).

Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!

Kategorie główne:

PR korporacyjny

  • SREBRO: Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
  • SREBRO: Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska
  • BRĄZ: Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

PR produktu

  • ZŁOTO: Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
  • SREBRO: P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
  • BRĄZ: Dziękujemy! / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.

Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa

  • ZŁOTO: Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
  • BRĄZ: Ekipa Orange / Leo Burnett
  • BRĄZ:  #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

Advocacy i Public Affairs

  • SREBRO: #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting
  • SREBRO: Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie
  • SREBRO: Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW
  • BRĄZ: Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Kampania społeczna

  • SREBRO: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
  • SREBRO: Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
  • BRĄZ: #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON
  • BRĄZ: „Jeden dzień - wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw

Komunikacja wewnętrzna

  • ZŁOTO: Odkrywcy Jakości McDonald’s / 24/7Communication, McDonald’s Polska
  • SREBRO: Dzień Doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
  • BRĄZ: Stranger e-learnings – thriller językowy / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

Event komercyjny

  • BRĄZ: Event Creators by Nite / LABCON, adidas    
  • BRĄZ: (Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska, First Aid Communication

Event społeczny

  • ZŁOTO: #GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group
  • SREBRO: Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie "Czysta Polska", Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero
  • SREBRO: #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

Launch produktu, usługi lub firmy

  • SREBRO: #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON
  • BRĄZ: Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska
  • BRĄZ: Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

Sustainability i CSR Communications

  • ZŁOTO: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska
  • BRĄZ: Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

PR miejsca, miasta lub regionu

  • SREBRO: CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura
  • SREBRO: „Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu / White Bits
  • BRĄZ: Opowiadamy Polskę światu / MSL

Social media

  • ZŁOTO: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
  • SREBRO: Ekipa Orange / Leo Burnett
  • SREBRO: Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

Business-to-Business PR

  • SREBRO: Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” / 24/7Communication, ING Bank Śląski
  • SREBRO: Pies na służbie / Testa Communications
  • SREBRO: #GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations    

Media Relations

  • ZŁOTO: Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
  • SREBRO: Aktywne Szkoły Multisport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport    
  • BRĄZ: List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

Employer Branding

  • ZŁOTO: McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska
  • SREBRO: Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland we Wrocławiu
  • BRĄZ: Kierunek Toyota / 24/7Communication

Content marketing-branded content

  • ZŁOTO: TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo
  • SREBRO: „Jak TO Robić?” / Abstra, Reckitt Benckiser
  • SREBRO: Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS
  • BRĄZ: #BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication

Custom Publishing

  • ZŁOTO: „Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! / Publicon
  • SREBRO: Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook
  • BRĄZ: Opowiadamy Polskę światu/ MSL

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

  • SREBRO: Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
  • SREBRO: P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
  • BRĄZ: Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”. / Capgemini Polska, Agencja Preria

Finanse

  • ZŁOTO: Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
  • SREBRO: Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
  • SREBRO: Stranger e-learnings – thriller językowy / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

Uroda, higiena i wellness

  • SREBRO: CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska
  • BRĄZ: #Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)

Sektor spożywczy

  • ZŁOTO: Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
  • SREBRO: Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa - Pernod Ricard, IQ Marketing
  • BRĄZ: POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants
  • BRĄZ: McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska

Kultura i media

  • ZŁOTO: CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura
  • SREBRO: KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK
  • BRĄZ: Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios

Medycyna i zdrowie

  • ZŁOTO: #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON
  • SREBRO: List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna
  • BRĄZ: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

Sport

  • BRĄZ: MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • SREBRO: Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
  • BRĄZ: Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom

Przemysł i infrastruktura

  • ZŁOTO: Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland
  • BRĄZ: XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS
  • BRĄZ: Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

Motoryzacja i transport

  • ZŁOTO: Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe
  • BRĄZ: Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

NGO i sektor publiczny

  • ZŁOTO: „Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw
  • SREBRO: Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

Kategorie specjalne:

Kreatywność

  • ZŁOTO: Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations,  Agencja 2012

Efektywność

  • ZŁOTO: #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

Research&Insight

  • ZŁOTO: Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja

Tytanowy Spinacz: BIG PICTURE

GWIAZDA PR: Piotr Czarnowski

Nagroda Publiczności: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

Nagroda redakcji rp.pl: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

 ilustracjastrzałka

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Główny Sponsor Gali: ORLEN
Partnerzy: rp.pl, wirtualnemedia.pl, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów, Pro4Media, Piloci Studio, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego, Sotrender, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu, Transmisje Online, Studio Digital Beast, Michał Gmitruk Production.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Admind z nagrodą Red Dot 2020
Wśród 6 992 projektów podzielonych na trzy główne kategorie, zostaliśmy wyróżnieni aż dwa razy za kampanie związane z brands & communication.
Tofu Studio z Red Dot Award
Gdańskie TOFU Studio zostało ponownie docenione w konkursie RED DOT Award: Brands & Communication Design. Nagrodzonym przez międzynarodowe Jury projektem został kalendarz wieloplanszowy „LEGENDY” przygotowany charytatywnie pod patronatem UNICEF Polska. To już trzecia nagroda przyznania gdańszczanom w tym prestiżowym, ogólnoświatowym konkursie.
PIAP ogłasza konkurs na kampanię
Polska Izba Artykułów Promocyjnych organizuje konkurs na najlepszą kampanię reklamową pod hasłem „Odmrażamy upominki reklamowe”. Adresowany jest on do Członków PIAP i wszystkich firm z branży artykułów promocyjnych i szeroko pojętej reklamy. Organizator przewidział trzy premiowane miejsca, a dla zwycięzców nagrodę finansową oraz kampanie...
Za/Przeciw - Międzynarodowy konkurs na plakat
Międzynarodowy konkurs na plakat dla studentów i absolwentów, którzy ukończyli studia w ciągu ostatnich 5 lat.
Grand Video Awards 2020 – ruszają zgłoszenia
W szóstej edycji Grand Video Awards, konkursu dla najlepszych twórców wideo w sieci, jury wybierze laureatów w jedenastu kategoriach, w tym w nowej: Wideoklip. Zostaną też przyznane nagrody specjalne za Kanał Roku, Debiut Roku i Nagrodę Widzów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764