Złote Spinacze to konkurs o otwartym charakterze. Kierowany jest do podmiotów realizujących kampanie PR w Polsce: agencji PR, działów PR i komunikacji, firm i instytucji, organów samorządowych i organizacji pozarządowych. Tegoroczna edycja jest siedemnastą w historii konkursu.
- Złote Spinacze mają na celu zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze public relations zrealizowanych w Polsce. Zadaniem Złotych Spinaczy jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia Public Relations dla funkcjonowania firmy. – informacja ze strony internetowej organizatora
Jurorami konkursu są przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. W tegorocznym składzie znalazło się 79 osób. Wśród nich m.in. Paweł Sanowski, Prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów.
Jury zostało podzielone na cztery grupy
I grupa, przewodnicząca: Klara Banaszewska, dyrektor generalna w Grayling Poland
Kategorie:
- PR korporacyjny,
- Business-to-Business PR
- PR finansowy i relacje inwestorskie,
- Media Relations
- Technologia, IT, telekomunikacja,
- Finanse,
- Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze,
- Przemysł i infrastruktura.
II grupa, przewodniczący: Zbigniew Gajewski, partner w Ośrodku dialogu i analiz THINKTANK
Kategorie:
- Advocacy i Public Affairs,
- Komunikacja wewnętrzna,
- Employer branding,
- Social media,
- PR miejsca, miasta lub regionu,
- Efektywność,
- Motoryzacja i transport,
- NGO i sektor publiczny,
- Turystyka i rekreacja.
III grupa, przewodnicząca: Magdalena Budziszewska, Senior Marketing & PR Manager w Costa Coffee Polska
Kategorie:
- PR produktu,
- Launch produktu, usługi lub firmy,
- Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa,
- Content marketing – branded content,
- Custom publishing,
- Kreatywność,
- Sektor spożywczy,
- Medycyna i zdrowie,
- Uroda, higiena i wellness.
IV grupa, przewodnicząca: Monika Kaczmarek-Śliwińska, dr hab. Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
Kategorie:
- Kampania społeczna,
- Event komercyjny,
- Event społeczny,
- Sustainability i CSR Communications,
- Research&Insight,
- Kultura i media,
- Moda i styl życia,
- Sport.
Ze szczegółowymi informacjami o Jurorach można zapoznać się na stronie www.signs.pl/ogloszono-jury-konkursu-zlote-spinacze-2019,383496,artykul.html
XVII Edycja – II etap zgłoszeń
Od 12 sierpnia do 2 września br. trwa II etap przyjmowania zgłoszeń. Wszystkie terminy i opłaty dostępne na stronie organizatora. Gala wręczenia nagród odbędzie się 6 grudnia 2019 r.
Złote Spinacze 2018
Do zeszłorocznej edycji konkursu wpłynęły 292 zgłoszenia. Nagrodzono projekty w 32 kategoriach konkursowych. Przyznano 20 Złotych Spinaczy, 34 Srebrne oraz 28 Brązowych, a także nagrody specjalne nagrody specjalne.
O przyznanych w 2018 r. statuetkach przeczytacie w podsumowaniu przygotowanym przez PRoto
Według danych z monitoringu mediów ubiegłorocznej edycji konkursu poświęcono blisko 1,2 tys. publikacji. Łączne dotarcie wyniosło ponad 17,6 mln. To wzrost w stosunku do wyników z 2017 roku. Udział w Złotych Spinaczach jest zatem szansą na to, aby o najlepszych branżowych projektach usłyszało szersze grono.
Źródło: Instytutu Monitorowania Mediów