logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2020 rozdane

  PR 29.01.2021, przeczytano 495 razy
ilustracja

Znamy zwycięzców XVIII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało: 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy, w łącznie 33 kategoriach konkursowych. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do Grupy Komunikacja Plus, natomiast tytuł kampanii PR XX-lecia otrzymał projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2020-rozdane,389993,artykul.html

Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w XVIII edycji konkursu odbyło się 28 stycznia. Ze względów epidemicznych, po raz pierwszy w historii, gala została zorganizowana całkowicie w formule online, a poprowadzili ją wspólnie Małgorzata Mejer, Przewodnicząca Jury, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble oraz Adam Jarosz, prezes ZFPR. O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało Jury złożone z ponad 80 osób, które obradowało w sześciu grupach jurorskich.

W tej edycji konkursu, z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations uruchomiona została jubileuszowa kategoria – Kampania PR XX-lecia. Jej celem było przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na rozwój polskiej branży PR, a także na profesjonalne postrzeganie praktyki public relations. Na podstawie sumarycznego werdyktu wszystkich sześciu grup jurorskich, ta wyjątkowa nagroda została przyznana: Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polskiej Unii Onkologii oraz Fabryce Komunikacji Społecznej za projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka".

Już po raz trzeci w historii konkursu przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymały: Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD za projekt Dzień na U.

Podczas gali przyznany został również Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, po raz pierwszy ta nagroda trafiła do Grupy Komunikacja Plus.

- Tegoroczna edycja pokazuje przede wszystkim, że choć bardzo ważne jest to, dokąd idziemy, najważniejsze jest, kto nam w tej drodze towarzyszy. Efekty większości zgłoszonych przez nas projektów wypracowywaliśmy przez lata, ramię w ramię z naszymi klientami. Bez wątpienia nie byłoby Tytanowego Spinacza bez tytanicznego wysiłku całego zespołu Komunikacji Plus i zaufania po stronie partnerów, za co każdemu z osobna bardzo dziękuję - Tomasz Alberski, Managing Partner w Grupie Komunikacja Plus.

Kategorie główne

PR korporacyjny

  • ZŁOTO - Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
  • BRĄZ - Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata - Media

PR produktu

  • ZŁOTO - Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
  • SREBRO - Death Stranding/ MSL, PlayStation Polska
  • BRĄZ - Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

Issue management i komunikacja kryzysowa

  • ZŁOTO - Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank
  • SREBRO - Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance

Advocacy i Public Affairs

  • ZŁOTO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • SREBRO - Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – Tugether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
  • BRĄZ - Uwaga, dziura w Tarczy!/ Konfederacja Lewiatan

Kampania społeczna

  • ZŁOTO - #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE
  • SREBRO - BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • BRĄZ - ANTYSMOG SONG / OLX, F25 PRODUCTION HOUSE, 23HEROES

PR pro bono

  • ZŁOTO - Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio
  • SREBRO - ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
  • SREBRO - Zostań z muzyką/ Projekt PR

Covid-19 PR response

  • ZŁOTO - Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska
  • SREBRO - Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
  • BRĄZ - Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)     
  • BRĄZ - Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

Komunikacja wewnętrzna

  • ZŁOTO - Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland
  • SREBRO - NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden

Event komercyjny

  • BRĄZ - POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska

Event społeczny

  • SREBRO - OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX
  • BRĄZ - Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • BRĄZ - „Rolling2Zwrotnik” - wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze. / Human Signs, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!

Launch produktu, usługi lub firmy

  • SREBRO - Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR
  • SREBRO - Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
  • BRĄZ - Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Sustainability i CSR Communications

  • SREBRO - FASOFF / MOSQI.TO, KOMPANIA PIWOWARSKA
  • BRĄZ - Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald's Polska

PR miejsca, miasta lub regionu

  • ZŁOTE - Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
  • SREBRO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • SREBRO - Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator
  • BRĄZ - Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

Social media

  • ZŁOTO - Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • SREBRO - Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank    
  • BRĄZ - Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska

Business-to-Business PR

  • SREBRO - TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor
  • BRĄZ - Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia

PR finansowy i relacje inwestorskie

  • SREBRO - Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting
  • BRĄZ - Mazurska Manufaktura Alkoholi - kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi

Media Relations

  • ZŁOTO - Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
  • SREBRO - Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
  • SREBRO - Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

Employer Branding

  • ZŁOTO - Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
  • SREBRO - Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
  • BRĄZ - Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC

Content marketing - branded content

  • ZŁOTO - ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • SREBRO - Kryptonim S.E.S.J.A / Monday - agencja komunikacji
  • BRĄZ - ORLEN: „Cud nad Wisłą” / PR 510, MyPlace

Custom Publishing

  • ZŁOTO - Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu
  • SREBRO - Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl
  • BRĄZ - NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden

Kategorie sektorowe

Technologia, IT, telekomunikacja

  • BRĄZ - Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • BRĄZ - Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

Finanse

  • SREBRO - #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski
  • SREBRO - „Szczepionka na dezinformację" / Santander Bank Polska
  • SREBRO - Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

Uroda, higiena i wellness

  • SREBRO - #ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum

Moda i styl życia

  • ZŁOTO - ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

Kultura i media

  • ZŁOTO - Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • SREBRO - Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
  • BRĄZ - Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9

Medycyna i zdrowie

  • ZŁOTO - Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
  • SREBRO - #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia
  • BRĄZ - #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej

Sport, turystyka i rekreacja

  • BRĄZ - Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • SREBRO - Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
  • BRĄZ - Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain
  • BRĄZ - Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska

Przemysł i infrastruktura

  • ZŁOTO - Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel
  • SREBRO - NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA. STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup
  • SREBRO - Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

Motoryzacja i transport

  • SREBRO - IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland, Don’t Worry

NGO i sektor publiczny

  • ZŁOTO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • BRĄZ - Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”

Kategorie specjalne

Efektywność

  • ZŁOTO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

Research&Insight

  • ZŁOTO - Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

Kampania PR XX-lecia

  • Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej

Tytanowy Spinacz

  • Grupa Komunikacja Plus

Nagroda redakcji rp.pl

  • Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, BRIEF, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), VIDEOactions – agencja filmowa, Studio Bank, BeMatrix, agencja Blask, Piloci Studio, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Michał Gmitruk Production, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon zdobywa trzy nagrody w plebiscycie Fotopolis
Nikon ma przyjemność poinformować, że w plebiscycie Fotopolis na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne 2022 roku, zdobył, aż trzy nagrody. Miejsce pierwsze w kategorii „Zaawansowany obiektyw roku” firma otrzymała za Nikon NIKKOR Z 400 mm f/4.5 VR S. Na drugiej pozycji w kategorii „Amatorski aparat roku” znalazł się Nikon Z 30, z kolei ostatnie miejsce...
Laureaci trzeciego etapu konkursu Tubądzin Design Awards w kategorii Cultureform
CultureFORM to kategoria specjalna konkursu Tubądzin Design Awards, która daje projektantom możliwość odniesienia się w swoich pracach do dziedzictwa kulturowego i historycznego. Międzynarodowe jury rozstrzygnęło jej trzeci etap. Wyłonieni twórcy reprezentują bardzo wysoki poziom, a ich prace przecierają szlaki w świecie designu.
Po raz 13 Łódź Design Festival wskaże najlepszy polski design
must have to najbardziej rozpoznawalny, niezależny znak jakości, który corocznie przyznawany jest najlepszym polskim produktom. Plebiscyt organizowany przez Łódź Design Festival od 2011 roku przyciąga rodzimych projektantów i producentów, którzy chcą zawalczyć o to niezwykle prestiżowe miano.
Paradyż Designers: podejmij wyzwanie z kolekcją Neve Creative by Maja Ganszyniec
W konkursie Paradyż Designers liczy się kreatywność. Do 17 lutego architekci, projektanci oraz studenci mogą zaprezentować swój pomysł na ponadczasowe wnętrze i wygrać atrakcyjne nagrody. Wystarczy zaskoczyć jury twórczym zastosowaniem kolekcji płytek Neve Creative, opartej na prostocie, szlachetności formy i nowej definicji dekoracji.
Ostatnie dni zgłoszeń do 3. edycji konkursu Antalis Interior Design Award
Remonty i przebudowy stanowią wyzwanie nie tylko dla osób na co dzień niezwiązanych z branżą wykończeniową, ale również dla profesjonalnych architektów. Każda inwestycja niesie za sobą  wyzwania finansowe, klimatyczne i technologiczne, a każdy inwestor oczekuje indywidualnego podejścia do jego potrzeb i oczekiwań. Stale poszukujemy więc innowacyjnych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764