Znamy zwycięzców XVIII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało: 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy, w łącznie 33 kategoriach konkursowych. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do Grupy Komunikacja Plus, natomiast tytuł kampanii PR XX-lecia otrzymał projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.
Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w XVIII edycji konkursu odbyło się 28 stycznia. Ze względów epidemicznych, po raz pierwszy w historii, gala została zorganizowana całkowicie w formule online, a poprowadzili ją wspólnie Małgorzata Mejer, Przewodnicząca Jury, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble oraz Adam Jarosz, prezes ZFPR. O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało Jury złożone z ponad 80 osób, które obradowało w sześciu grupach jurorskich.
W tej edycji konkursu, z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations uruchomiona została jubileuszowa kategoria – Kampania PR XX-lecia. Jej celem było przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na rozwój polskiej branży PR, a także na profesjonalne postrzeganie praktyki public relations. Na podstawie sumarycznego werdyktu wszystkich sześciu grup jurorskich, ta wyjątkowa nagroda została przyznana: Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polskiej Unii Onkologii oraz Fabryce Komunikacji Społecznej za projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka".
Już po raz trzeci w historii konkursu przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymały: Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD za projekt Dzień na U.
Podczas gali przyznany został również Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, po raz pierwszy ta nagroda trafiła do Grupy Komunikacja Plus.
- Tegoroczna edycja pokazuje przede wszystkim, że choć bardzo ważne jest to, dokąd idziemy, najważniejsze jest, kto nam w tej drodze towarzyszy. Efekty większości zgłoszonych przez nas projektów wypracowywaliśmy przez lata, ramię w ramię z naszymi klientami. Bez wątpienia nie byłoby Tytanowego Spinacza bez tytanicznego wysiłku całego zespołu Komunikacji Plus i zaufania po stronie partnerów, za co każdemu z osobna bardzo dziękuję - Tomasz Alberski, Managing Partner w Grupie Komunikacja Plus.
Kategorie główne
PR korporacyjny
- ZŁOTO - Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
- BRĄZ - Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata - Media
PR produktu
- ZŁOTO - Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
- SREBRO - Death Stranding/ MSL, PlayStation Polska
- BRĄZ - Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)
Issue management i komunikacja kryzysowa
- ZŁOTO - Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank
- SREBRO - Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance
Advocacy i Public Affairs
- ZŁOTO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
- SREBRO - Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – Tugether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
- BRĄZ - Uwaga, dziura w Tarczy!/ Konfederacja Lewiatan
Kampania społeczna
- ZŁOTO - #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE
- SREBRO - BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
- BRĄZ - ANTYSMOG SONG / OLX, F25 PRODUCTION HOUSE, 23HEROES
PR pro bono
- ZŁOTO - Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio
- SREBRO - ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
- SREBRO - Zostań z muzyką/ Projekt PR
Covid-19 PR response
- ZŁOTO - Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska
- SREBRO - Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
- BRĄZ - Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)
- BRĄZ - Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
Komunikacja wewnętrzna
- ZŁOTO - Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland
- SREBRO - NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden
Event komercyjny
- BRĄZ - POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska
Event społeczny
- SREBRO - OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX
- BRĄZ - Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
- BRĄZ - „Rolling2Zwrotnik” - wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze. / Human Signs, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!
Launch produktu, usługi lub firmy
- SREBRO - Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR
- SREBRO - Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
- BRĄZ - Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
Sustainability i CSR Communications
- SREBRO - FASOFF / MOSQI.TO, KOMPANIA PIWOWARSKA
- BRĄZ - Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald's Polska
PR miejsca, miasta lub regionu
- ZŁOTE - Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
- SREBRO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
- SREBRO - Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator
- BRĄZ - Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
Social media
- ZŁOTO - Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
- SREBRO - Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank
- BRĄZ - Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska
Business-to-Business PR
- SREBRO - TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor
- BRĄZ - Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia
PR finansowy i relacje inwestorskie
- SREBRO - Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting
- BRĄZ - Mazurska Manufaktura Alkoholi - kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi
Media Relations
- ZŁOTO - Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
- SREBRO - Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
- SREBRO - Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
Employer Branding
- ZŁOTO - Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
- SREBRO - Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
- BRĄZ - Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC
Content marketing - branded content
- ZŁOTO - ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT
- SREBRO - Kryptonim S.E.S.J.A / Monday - agencja komunikacji
- BRĄZ - ORLEN: „Cud nad Wisłą” / PR 510, MyPlace
Custom Publishing
- ZŁOTO - Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu
- SREBRO - Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl
- BRĄZ - NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden
Kategorie sektorowe
Technologia, IT, telekomunikacja
- BRĄZ - Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
- BRĄZ - Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
Finanse
- SREBRO - #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski
- SREBRO - „Szczepionka na dezinformację" / Santander Bank Polska
- SREBRO - Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)
Uroda, higiena i wellness
- SREBRO - #ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum
Moda i styl życia
- ZŁOTO - ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
Kultura i media
- ZŁOTO - Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
- SREBRO - Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
- BRĄZ - Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9
Medycyna i zdrowie
- ZŁOTO - Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
- SREBRO - #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia
- BRĄZ - #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej
Sport, turystyka i rekreacja
- BRĄZ - Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
- SREBRO - Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
- BRĄZ - Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain
- BRĄZ - Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska
Przemysł i infrastruktura
- ZŁOTO - Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel
- SREBRO - NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA. STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup
- SREBRO - Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
Motoryzacja i transport
- SREBRO - IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland, Don’t Worry
NGO i sektor publiczny
- ZŁOTO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
- BRĄZ - Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”
Kategorie specjalne
Efektywność
- ZŁOTO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
Research&Insight
- ZŁOTO - Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
Kampania PR XX-lecia
- Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej
Tytanowy Spinacz
- Grupa Komunikacja Plus
Nagroda redakcji rp.pl
- Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
Źródło: Związek Firm Public Relations