logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2020 rozdane

  PR 29.01.2021, przeczytano 745 razy
ilustracja

Znamy zwycięzców XVIII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało: 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy, w łącznie 33 kategoriach konkursowych. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do Grupy Komunikacja Plus, natomiast tytuł kampanii PR XX-lecia otrzymał projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2020-rozdane,389993,artykul.html

Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w XVIII edycji konkursu odbyło się 28 stycznia. Ze względów epidemicznych, po raz pierwszy w historii, gala została zorganizowana całkowicie w formule online, a poprowadzili ją wspólnie Małgorzata Mejer, Przewodnicząca Jury, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble oraz Adam Jarosz, prezes ZFPR. O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało Jury złożone z ponad 80 osób, które obradowało w sześciu grupach jurorskich.

W tej edycji konkursu, z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations uruchomiona została jubileuszowa kategoria – Kampania PR XX-lecia. Jej celem było przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na rozwój polskiej branży PR, a także na profesjonalne postrzeganie praktyki public relations. Na podstawie sumarycznego werdyktu wszystkich sześciu grup jurorskich, ta wyjątkowa nagroda została przyznana: Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polskiej Unii Onkologii oraz Fabryce Komunikacji Społecznej za projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka".

Już po raz trzeci w historii konkursu przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymały: Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD za projekt Dzień na U.

Podczas gali przyznany został również Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, po raz pierwszy ta nagroda trafiła do Grupy Komunikacja Plus.

- Tegoroczna edycja pokazuje przede wszystkim, że choć bardzo ważne jest to, dokąd idziemy, najważniejsze jest, kto nam w tej drodze towarzyszy. Efekty większości zgłoszonych przez nas projektów wypracowywaliśmy przez lata, ramię w ramię z naszymi klientami. Bez wątpienia nie byłoby Tytanowego Spinacza bez tytanicznego wysiłku całego zespołu Komunikacji Plus i zaufania po stronie partnerów, za co każdemu z osobna bardzo dziękuję - Tomasz Alberski, Managing Partner w Grupie Komunikacja Plus.

Kategorie główne

PR korporacyjny

  • ZŁOTO - Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
  • BRĄZ - Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata - Media

PR produktu

  • ZŁOTO - Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
  • SREBRO - Death Stranding/ MSL, PlayStation Polska
  • BRĄZ - Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

Issue management i komunikacja kryzysowa

  • ZŁOTO - Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank
  • SREBRO - Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance

Advocacy i Public Affairs

  • ZŁOTO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • SREBRO - Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – Tugether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
  • BRĄZ - Uwaga, dziura w Tarczy!/ Konfederacja Lewiatan

Kampania społeczna

  • ZŁOTO - #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE
  • SREBRO - BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • BRĄZ - ANTYSMOG SONG / OLX, F25 PRODUCTION HOUSE, 23HEROES

PR pro bono

  • ZŁOTO - Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio
  • SREBRO - ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
  • SREBRO - Zostań z muzyką/ Projekt PR

Covid-19 PR response

  • ZŁOTO - Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska
  • SREBRO - Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
  • BRĄZ - Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)     
  • BRĄZ - Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

Komunikacja wewnętrzna

  • ZŁOTO - Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland
  • SREBRO - NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden

Event komercyjny

  • BRĄZ - POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska

Event społeczny

  • SREBRO - OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX
  • BRĄZ - Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • BRĄZ - „Rolling2Zwrotnik” - wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze. / Human Signs, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!

Launch produktu, usługi lub firmy

  • SREBRO - Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR
  • SREBRO - Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
  • BRĄZ - Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Sustainability i CSR Communications

  • SREBRO - FASOFF / MOSQI.TO, KOMPANIA PIWOWARSKA
  • BRĄZ - Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald's Polska

PR miejsca, miasta lub regionu

  • ZŁOTE - Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
  • SREBRO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • SREBRO - Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator
  • BRĄZ - Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

Social media

  • ZŁOTO - Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • SREBRO - Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank    
  • BRĄZ - Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska

Business-to-Business PR

  • SREBRO - TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor
  • BRĄZ - Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia

PR finansowy i relacje inwestorskie

  • SREBRO - Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting
  • BRĄZ - Mazurska Manufaktura Alkoholi - kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi

Media Relations

  • ZŁOTO - Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
  • SREBRO - Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
  • SREBRO - Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

Employer Branding

  • ZŁOTO - Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
  • SREBRO - Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
  • BRĄZ - Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC

Content marketing - branded content

  • ZŁOTO - ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • SREBRO - Kryptonim S.E.S.J.A / Monday - agencja komunikacji
  • BRĄZ - ORLEN: „Cud nad Wisłą” / PR 510, MyPlace

Custom Publishing

  • ZŁOTO - Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu
  • SREBRO - Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl
  • BRĄZ - NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden

Kategorie sektorowe

Technologia, IT, telekomunikacja

  • BRĄZ - Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • BRĄZ - Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

Finanse

  • SREBRO - #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski
  • SREBRO - „Szczepionka na dezinformację" / Santander Bank Polska
  • SREBRO - Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

Uroda, higiena i wellness

  • SREBRO - #ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum

Moda i styl życia

  • ZŁOTO - ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

Kultura i media

  • ZŁOTO - Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • SREBRO - Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
  • BRĄZ - Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9

Medycyna i zdrowie

  • ZŁOTO - Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
  • SREBRO - #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia
  • BRĄZ - #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej

Sport, turystyka i rekreacja

  • BRĄZ - Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • SREBRO - Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
  • BRĄZ - Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain
  • BRĄZ - Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska

Przemysł i infrastruktura

  • ZŁOTO - Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel
  • SREBRO - NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA. STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup
  • SREBRO - Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

Motoryzacja i transport

  • SREBRO - IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland, Don’t Worry

NGO i sektor publiczny

  • ZŁOTO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • BRĄZ - Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”

Kategorie specjalne

Efektywność

  • ZŁOTO - Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

Research&Insight

  • ZŁOTO - Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

Kampania PR XX-lecia

  • Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej

Tytanowy Spinacz

  • Grupa Komunikacja Plus

Nagroda redakcji rp.pl

  • Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, BRIEF, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), VIDEOactions – agencja filmowa, Studio Bank, BeMatrix, agencja Blask, Piloci Studio, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Michał Gmitruk Production, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsi zagraniczni finaliści Konkursu Strefa Studenta
Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Kampania Dziedzictwo Beko z nagrodą Cannes Lions
Kampania “The Beko Inheritance”, która w kwietniu br. podbiła serca europejskich konsumentów, otrzymała statuetkę podczas tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży reklamowej – Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Kreacja stworzona przez Beko we współpracy z agencją VML Germany &...
Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
Jasnowidze - 5. edycja konkursu dla ilustratorów
Każda książka to osobny świat. Zależy nam na tym, by książkowe światy, do których trafiają dzieci, były jak najlepsze: piękne, intrygujące i pod każdym względem warte tego, by je odkrywać. Wierzymy, że warto szukać takich światów – i wspierać twórców, którzy chcą i potrafią powoływać je do życia. Dlatego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764