logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2021 rozdane

   06.12.2021, przeczytano 1279 razy
ilustracja

Znamy zwycięzców XIX edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 24/7Communication.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2021-rozdane,394008,artykul.html

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 3 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadził Michał Kempa – znany dziennikarz radiowy i telewizyjny. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Marcin Sienkowski z OLX.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 24/7Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Hill+Knowlton Strategies Poland, zaś trzecia była Grupa Komunikacja Plus.

Podczas Gali, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznana została nagroda specjalna od Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum! Nagrodzono projekt „Hejter za dychę” zgłoszony przez Labcon i Browar Tenczynek.

Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniony nią został Grzegorz Szczepański, jeden z najbardziej doświadczonych praktyków PR w Europie, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland, prezes Związku Firm Public Relations w latach 2000‒2002 oraz 2016‒2020. Obecnie wiceprezes Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO), który w 2022 roku przejmie jej przewodnictwo.

W tym roku, nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał projekt „Stop kobietobójstwu!” zgłoszony przez Fundację Centrum Praw Kobiet i Agencję Dziadek do Orzechów.

Kategorie główne:

PR korporacyjny

  • ZŁOTO - Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO - 60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
  • BRĄZ - Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
  • BRĄZ - W pogoni za ciszą / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

PR produktu

  • ZŁOTO - T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • SREBRO - Moc wiesiołka / Labcon, Adamed
  • BRĄZ - Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

Issue management i komunikacja kryzysowa

  • BRĄZ - Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
  • BRĄZ - Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma

Advocacy i Public Affairs

  • SREBRO - Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • SREBRO - Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
  • BRĄZ - Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
  • BRĄZ - Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu

Kampania społeczna

  • ZŁOTO - Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • SREBRO - Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
  • SREBRO - Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  • BRĄZ - Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life

PR pro bono

  • ZŁOTO - #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO - Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
  • SREBRO - Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

Covid-19 PR Response

  • ZŁOTO - Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
  • SREBRO - Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
  • BRĄZ - Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

  • SREBRO - People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska
  • SREBRO - Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
  • BRĄZ - Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Event komercyjny

  • ZŁOTO - OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age
  • SREBRO - Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
  • BRĄZ - T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Event społeczny

  • ZŁOTO - Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
  • SREBRO - 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
  • BRĄZ - Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma

Launch produktu, usługi lub firmy

  • ZŁOTO - KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
  • SREBRO - Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
  • BRĄZ - Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

Sustainability i CSR Communications

  • ZŁOTO - Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
  • BRĄZ - Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr
  • BRĄZ - SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

PR miejsca, miasta lub regionu

  • BRĄZ - A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków
  • BRĄZ - E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
  • BRĄZ - Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte

Social media

  • ZŁOTO - Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek
  • SREBRO - Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
  • BRĄZ - To nie ja / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Lettly
  • BRĄZ - #ZakładamyMaski / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD

Business-to-Business PR

  • ZŁOTO - Don't Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
  • SREBRO - GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia
  • BRĄZ - Social Selling Experts - handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies

PR finansowy i relacje inwestorskie

  • ZŁOTO - INPOST NA EURONEX AMSTERDAM - największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR
  • SREBRO - 4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR
  • BRĄZ - Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan's / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

Media Relations

  • ZŁOTO - „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline
  • SREBRO - Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
  • BRĄZ - 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations

Employer Branding

  • ZŁOTO - ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
  • SREBRO - Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic
  • SREBRO - O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC

Content marketing - branded content

  • ZŁOTO - OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  • SREBRO - Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut
  • SREBRO - Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
  • BRĄZ - E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

Custom Publishing

  • SREBRO - Łączy nas Biedronka - historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO - „Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska
  • BRĄZ - GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

  • ZŁOTO - „Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
  • SREBRO - T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • SREBRO - Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
  • BRĄZ - Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

Finanse

  • SREBRO - eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
  • SREBRO - CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency
  • BRĄZ - SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek"

Uroda, higiena i wellness

  • ZŁOTO - Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
  • BRĄZ - Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble
  • BRĄZ - #WłączLeczenie - jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma

Moda i styl życia

  • ZŁOTO - Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
  • BRĄZ - Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia
  • BRĄZ - Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

Sektor spożywczy

  • ZŁOTO - Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  • SREBRO - Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • BRĄZ - E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

Kultura i media

  • ZŁOTO - KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
  • BRĄZ - Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
  • BRĄZ - 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

Medycyna i zdrowie

  • BRĄZ - HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication
  • BRĄZ - Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

Sport, turystyka i rekreacja

  • SREBRO - Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency
  • SREBRO - Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
  • BRĄZ - Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • ZŁOTO - ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
  • SREBRO - Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław
  • BRĄZ - Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

Motoryzacja i transport

  • SREBRO - TIER - brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility
  • BRĄZ - OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  • BRĄZ - Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland

NGO i sektor publiczny

  • ZŁOTO - Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  • SREBRO - #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO - Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska

Kategorie specjalne:

Kreatywność

  • ZŁOTO - OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

Efektywność

  • ZŁOTO - Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

Research&Insight

  • ZŁOTO - Bariery do kariery / Clue PR

Tytanowy Spinacz: 24/7Communication

Nagroda redakcji rp.pl: Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów
Nagroda specjalna Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum: Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek
Gwiazda PR: Grzegorz Szczepański

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, PRESS, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), BRIEF, THINKTANK, PR Manager, Newseria, Pro4Media, Piloci Studio, agencja Blask, Conrego, Sotrender, BeCommuniactions, Grupa Komunikacja Plus, Vision Group, MSL

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764