logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2021 rozdane

   06.12.2021, przeczytano 1513 razy
ilustracja

Znamy zwycięzców XIX edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 24/7Communication.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2021-rozdane,394008,artykul.html

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 3 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadził Michał Kempa – znany dziennikarz radiowy i telewizyjny. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Marcin Sienkowski z OLX.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 24/7Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Hill+Knowlton Strategies Poland, zaś trzecia była Grupa Komunikacja Plus.

Podczas Gali, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznana została nagroda specjalna od Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum! Nagrodzono projekt „Hejter za dychę” zgłoszony przez Labcon i Browar Tenczynek.

Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniony nią został Grzegorz Szczepański, jeden z najbardziej doświadczonych praktyków PR w Europie, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland, prezes Związku Firm Public Relations w latach 2000‒2002 oraz 2016‒2020. Obecnie wiceprezes Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO), który w 2022 roku przejmie jej przewodnictwo.

W tym roku, nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał projekt „Stop kobietobójstwu!” zgłoszony przez Fundację Centrum Praw Kobiet i Agencję Dziadek do Orzechów.

Kategorie główne:

PR korporacyjny

  • ZŁOTO - Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO - 60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
  • BRĄZ - Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
  • BRĄZ - W pogoni za ciszą / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

PR produktu

  • ZŁOTO - T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • SREBRO - Moc wiesiołka / Labcon, Adamed
  • BRĄZ - Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

Issue management i komunikacja kryzysowa

  • BRĄZ - Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
  • BRĄZ - Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma

Advocacy i Public Affairs

  • SREBRO - Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • SREBRO - Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
  • BRĄZ - Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
  • BRĄZ - Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu

Kampania społeczna

  • ZŁOTO - Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • SREBRO - Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
  • SREBRO - Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  • BRĄZ - Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life

PR pro bono

  • ZŁOTO - #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO - Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
  • SREBRO - Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

Covid-19 PR Response

  • ZŁOTO - Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
  • SREBRO - Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
  • BRĄZ - Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

  • SREBRO - People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska
  • SREBRO - Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
  • BRĄZ - Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Event komercyjny

  • ZŁOTO - OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age
  • SREBRO - Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
  • BRĄZ - T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Event społeczny

  • ZŁOTO - Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
  • SREBRO - 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
  • BRĄZ - Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma

Launch produktu, usługi lub firmy

  • ZŁOTO - KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
  • SREBRO - Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
  • BRĄZ - Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

Sustainability i CSR Communications

  • ZŁOTO - Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
  • BRĄZ - Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr
  • BRĄZ - SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

PR miejsca, miasta lub regionu

  • BRĄZ - A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków
  • BRĄZ - E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
  • BRĄZ - Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte

Social media

  • ZŁOTO - Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek
  • SREBRO - Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
  • BRĄZ - To nie ja / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Lettly
  • BRĄZ - #ZakładamyMaski / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD

Business-to-Business PR

  • ZŁOTO - Don't Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
  • SREBRO - GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia
  • BRĄZ - Social Selling Experts - handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies

PR finansowy i relacje inwestorskie

  • ZŁOTO - INPOST NA EURONEX AMSTERDAM - największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR
  • SREBRO - 4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR
  • BRĄZ - Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan's / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

Media Relations

  • ZŁOTO - „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline
  • SREBRO - Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
  • BRĄZ - 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations

Employer Branding

  • ZŁOTO - ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
  • SREBRO - Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic
  • SREBRO - O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC

Content marketing - branded content

  • ZŁOTO - OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  • SREBRO - Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut
  • SREBRO - Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
  • BRĄZ - E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

Custom Publishing

  • SREBRO - Łączy nas Biedronka - historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO - „Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska
  • BRĄZ - GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

  • ZŁOTO - „Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
  • SREBRO - T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • SREBRO - Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
  • BRĄZ - Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

Finanse

  • SREBRO - eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
  • SREBRO - CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency
  • BRĄZ - SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek"

Uroda, higiena i wellness

  • ZŁOTO - Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
  • BRĄZ - Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble
  • BRĄZ - #WłączLeczenie - jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma

Moda i styl życia

  • ZŁOTO - Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
  • BRĄZ - Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia
  • BRĄZ - Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

Sektor spożywczy

  • ZŁOTO - Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  • SREBRO - Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • BRĄZ - E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

Kultura i media

  • ZŁOTO - KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
  • BRĄZ - Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
  • BRĄZ - 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

Medycyna i zdrowie

  • BRĄZ - HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication
  • BRĄZ - Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

Sport, turystyka i rekreacja

  • SREBRO - Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency
  • SREBRO - Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
  • BRĄZ - Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • ZŁOTO - ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
  • SREBRO - Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław
  • BRĄZ - Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

Motoryzacja i transport

  • SREBRO - TIER - brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility
  • BRĄZ - OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  • BRĄZ - Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland

NGO i sektor publiczny

  • ZŁOTO - Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  • SREBRO - #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO - Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska

Kategorie specjalne:

Kreatywność

  • ZŁOTO - OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

Efektywność

  • ZŁOTO - Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

Research&Insight

  • ZŁOTO - Bariery do kariery / Clue PR

Tytanowy Spinacz: 24/7Communication

Nagroda redakcji rp.pl: Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów
Nagroda specjalna Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum: Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek
Gwiazda PR: Grzegorz Szczepański

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, PRESS, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), BRIEF, THINKTANK, PR Manager, Newseria, Pro4Media, Piloci Studio, agencja Blask, Conrego, Sotrender, BeCommuniactions, Grupa Komunikacja Plus, Vision Group, MSL

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Manufaktura nagrodzona Złotymi Spinaczami
Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym Spinaczem. Nagrodami uhonorowano wyjątkowy projekt pod mecenatem artystycznym Manufaktury – „LODZ600, czyli 600 obrazów na 600-lecie Łodzi”.
Jubileuszowe konkursy Galerii Plakatu AMS rozstrzygnięte!
Jadwiga Mołoń wygrała 25. edycję Galerii Plakatu AMS pod hasłem „Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi”. Jury wyróżniło w konkursie 5 prac – dwie autorstwa Agnieszki Cieślikowskiej oraz prace Michaliny Knopińskiej, Jerzego Skakuna i Stanisława Świtały. Ponadto internauci mogli wybrać swój ulubiony projekt spośród 24...
Kampania Super Kobiety Almette na podium konkursu Lider Forum Kampanie 2024
Almette to nie tylko lider wśród puszystych serów twarogowych na polskim rynku, ale również marka z misją, która angażuje się w akcje promujące kobiecą siłę i niezwykłość. Dlatego już po raz 4. przygotowała kampanię ‘Super Kobiety Almette’, która kolejny raz znalazła się na podium konkursu Lider Forum Kampanie 2024. Projekt...
TikTok Awards Polska i Year on TikTok - wyniki
Licząca niemal 12 milionów polska społeczność TikToka wybrała zwycięzców pierwszej edycji TikTok Awards Polska. W 10 kategoriach rywalizowało 48 najbardziej angażujących i zasięgowych twórców i twórczyń platformy. Nagroda Creator of the Year trafiła do Natalii Sisik, a tytuł Video of the Year zdobyła historia o wiralowym rogaliku z...
Novotel Warszawa Centrum ze Złotym Spinaczem
Kampania „Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” przygotowana we współpracy z agencją 38 Content Communication z okazji 50-lecie Novotel Warszawa Centrum zdobyła Złoty Spinacz w 22. edycji konkursu w kategorii Sport, turystyka i rekreacja. Złote Spinacze to największy konkurs branży PR w Polsce, nagradzający najbardziej innowacyjne i skuteczne projekty...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764