logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2022 rozdane

   05.12.2022, przeczytano 2139 razy
ilustracja

Znamy zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2022-rozdane,398227,artykul.html

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 2 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Grupa Komunikacja Plus, zaś trzecia była agencja Linkleaders.

Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniona nią została w tym roku Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble, która od 1995 r. odpowiada za działania PR-owe tej firmy w Polsce, a od 2011 r. w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego. Jako jedna z niewielu osób wchodzi w skład jury konkursu „Złote Spinacze” od samego początku jego istnienia, czyli od dwudziestu lat.

W tegorocznej edycji konkursu zarząd ZFPR postanowił przyznać wyjątkowo również drugą nagrodę Gwiazdy PR – otrzymała ją Iga Świątek – polska tenisistka.

- Ostatnie lata, a zwłaszcza ostatnie miesiące, nie przestają być trudne i pełne wyzwań w wymiarze zdrowotnym, środowiskowym czy humanitarnym. W tych często mrocznych czasach tym bardziej potrzebujemy jasnych gwiazd, które dają nadzieją na lepszą przyszłość. Z tego powodu wyjątkowo postanowiliśmy uhonorować tytułem Gwiazdy PR dwie osoby, które stanowią wzorce zaangażowania i drogowskazy dla całej branży PR - mówi Agnieszka Bacińska, wiceprezeska Zarządu ZFPR.

Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt autorstwa MSL oraz Novo Nordisk: Porozmawiajmy szczerze o otyłości.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne

PR korporacyjny

  • ZŁOTO - Transformacja dekady: Tesco zamienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
  • SREBRO - Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
  • BRĄZ - Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

PR produktu

  • SREBRO - Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
  • BRĄZ - SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
  • BRĄZ - YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub

Issue management i komunikacja kryzysowa

  • ZŁOTO - OZE ma prawa! / Pan Pikto
  • SREBRO - „Dziady” / A.D. 2021 – niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
  • SREBRO - Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland

Advocacy i Public Affairs

  • ZŁOTO - Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
  • SREBRO - Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / FleishmanHillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
  • BRĄZ - Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza

Kampania społeczna

  • ZŁOTO - UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
  • SREBRO - „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
  • SREBRO - Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
  • BRĄZ - Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska

PR pro bono

  • ZŁOTO - UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
  • SREBRO - Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
  • BRĄZ - Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Nurofen (Reckitt), Pozytywna Dyscyplina

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

  • ZŁOTO - Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
  • SREBRO - Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
  • BRĄZ - NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO, ING Bank Śląski

Event komercyjny

  • ZŁOTO - OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
  • SREBRO - MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L’Oreal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast
  • BRĄZ - Piłka znów w grze! Tysiące dzieci wróciły na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex

Event społeczny

  • ZŁOTO - 10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
  • BRĄZ - Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
  • BRĄZ - Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska

Launch produktu, usługi lub firmy

  • ZŁOTO - Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
  • SREBRO - Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
  • SREBRO - Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska

Sustainability i CSR Communications

  • ZŁOTO - Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
  • SREBRO - Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL, Procter & Gamble, asperIT
  • BRĄZ - Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik

PR miejsca, miasta lub regionu

  • ZŁOTO - Znikający Mural / IMMOFINANZ
  • SREBRO - wilcza for/rest / TOUCH.PR, wilcza for/rest
  • BRĄZ - STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS

Social media

  • ZŁOTO - Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
  • SREBRO - Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
  • BRĄZ - Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

Business-to-Business PR

  • SREBRO - Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel
  • SREBRO - Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unincef Polska
  • BRĄZ - Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event

PR finansowy i relacje inwestorskie

  • BRĄZ - STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding

Media Relations

  • ZŁOTO - EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
  • SREBRO - Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
  • SREBRO - Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl

Employer Branding

  • ZŁOTO - MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
  • SREBRO - Impact Stories / Deloitte Poland
  • SREBRO - Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO, ING Bank Śląski

Content marketing - branded content

  • ZŁOTO - Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
  • SREBRO - Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM
  • BRĄZ - Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
  • BRĄZ - Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

Custom Publishing

  • ZŁOTO - Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations
  • SREBRO - ZłotyKalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
  • BRĄZ - ERC Inspiration Book / Planet Partners

Wsparcie Ukrainy

  • ZŁOTO - Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO - Butik Pełen Dobra / Port Łódź
  • BRĄZ - InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
  • BRĄZ - SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners

Kategorie sektorowe

Technologia, IT, telekomunikacja

  • ZŁOTO - Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska
  • SREBRO - Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
  • BRĄZ - Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency

Finanse

  • ZŁOTO - Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
  • SREBRO - Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Worldwide
  • BRĄZ - Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
  • BRĄZ - EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska

Uroda, higiena i wellness

  • ZŁOTO - „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
  • SREBRO - 1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland
  • SREBRO - Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL, Procter & Gamble

Moda i styl życia

  • SREBRO - YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
  • SREBRO - Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
  • BRĄZ - Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com

Sektor spożywczy

  • ZŁOTO - Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
  • BRĄZ - Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
  • BRĄZ - Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communincation

Kultura i media

  • ZŁOTO - MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel
  • BRĄZ - Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska

Medycyna i zdrowie

  • ZŁOTO - Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
  • BRĄZ - Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
  • BRĄZ - @JestemOpiekunem / MSL, Nutricia

Sport, turystyka i rekreacja

  • ZŁOTO - Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
  • BRĄZ - Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
  • BRĄZ - Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • ZŁOTO - Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
  • SREBRO - Znikający Mural / IMMOFINANZ
  • SREBRO - Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

Przemysł i infrastruktura

  • ZŁOTO - Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
  • SREBRO - „M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
  • BRĄZ - Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska

Motoryzacja i transport

  • ZŁOTO - Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
  • SREBRO - SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
  • BRĄZ - OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” – Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO

NGO i sektor publiczny

  • ZŁOTO - Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
  • SREBRO - Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
  • BRĄZ - Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland

Kategorie specjalne

Kreatywność

  • ZŁOTO - Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska

Efektywność

  • ZŁOTO - Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia

Research&Insight

  • ZŁOTO - Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

Tytanowy Spinacz: MSL

Nagroda redakcji rp.pl: Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk

Gwiazda PR: Małgorzata Mejer, Iga Świątek

ilustracjastrzałka

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk.
Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, PRESS, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Newseria, Pro4Media, Polska Agencja Prasowa, Conrego, Sotrender, Postmotive Studio, Upright Music, MSL, Grupa Komunikacja Plus, Prowly, Procontent, BeCommunications.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kolejne nagrody dla Nobonobo za wzornictwo mebli
NOBONOBO kontynuuje swą imponującą drogę sukcesu, zdobywając prestiżowe wyróżnienia w świecie międzynarodowego designu. Stolik Flesia został uhonorowany nagrodą Iconic Awards 2024, po raz kolejny potwierdzając doskonałą jakość i unikalne wzornictwo, z jakich słynie NOBONOBO. Ponadto, firma z Łodygowic znalazła się w elitarnym gronie finalistów konkursu Elle...
Międzynarodowy sukces polskiej architektki
Architektka Magdalena Federowicz-Boule, założycielka oraz prezeska cenionej polskiej pracowni architektonicznej Tremend, zasiądzie w jury World Architecture Festival 2024. Polka znalazła się wśród reprezentantów tak uznanych pracowni jak Zaha Hadid Architects czy MAD Architects. Wcześniej pracownia Tremend dwukrotnie wyróżniona została...
European Social Innovation Competition: innowacje kontra dezinformacja
Komisja Europejska rozpoczęła 12. edycję europejskiego konkursu na innowacje społeczne (European Social Innovation Competition 2024 - EUSIC). Konkurs promuje pomysły służące rozwiązywaniu wyzwań społecznych oraz wspierające trwały i zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy w Europie. W tegorocznej edycji tematem konkursu są innowacje społeczne w "cyfrowej demokracji”....
Ten honorowy tytuł Unilever otrzymał za zbiór nagradzanych prac w ramach Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions. Tym samym zyskał on reputację twórcy odważnych, kreatywnych i innowacyjnych kampanii marketingowych. To wynik konsekwentnej realizacji misji, doskonałego wyczucia rynku i odwagi w działaniu, które jury konkursu docenia od 14 lat.
Eka Ruola najnowszym członkiem Galerii Sław Golden Drum
To dla nas wielki zaszczyt i przyjemność powitać wśród członków Galerii Sław Golden Drum Ekę Ruolę, dyrektora kreatywnego i prezesa Nitro Group z Finlandii. Zasilił on grono wizjonerów i marzycieli, którzy odważnie i z pasją angażują się w rozwój branży kreatywnej i nie tylko.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764