
Znamy zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL.
Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 2 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Grupa Komunikacja Plus, zaś trzecia była agencja Linkleaders.
Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniona nią została w tym roku Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble, która od 1995 r. odpowiada za działania PR-owe tej firmy w Polsce, a od 2011 r. w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego. Jako jedna z niewielu osób wchodzi w skład jury konkursu „Złote Spinacze” od samego początku jego istnienia, czyli od dwudziestu lat.
W tegorocznej edycji konkursu zarząd ZFPR postanowił przyznać wyjątkowo również drugą nagrodę Gwiazdy PR – otrzymała ją Iga Świątek – polska tenisistka.
- Ostatnie lata, a zwłaszcza ostatnie miesiące, nie przestają być trudne i pełne wyzwań w wymiarze zdrowotnym, środowiskowym czy humanitarnym. W tych często mrocznych czasach tym bardziej potrzebujemy jasnych gwiazd, które dają nadzieją na lepszą przyszłość. Z tego powodu wyjątkowo postanowiliśmy uhonorować tytułem Gwiazdy PR dwie osoby, które stanowią wzorce zaangażowania i drogowskazy dla całej branży PR - mówi Agnieszka Bacińska, wiceprezeska Zarządu ZFPR.
Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt autorstwa MSL oraz Novo Nordisk: Porozmawiajmy szczerze o otyłości.
Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:
Kategorie główne
PR korporacyjny
- ZŁOTO - Transformacja dekady: Tesco zamienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
- SREBRO - Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
- BRĄZ - Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
PR produktu
- SREBRO - Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
- BRĄZ - SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
- BRĄZ - YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
Issue management i komunikacja kryzysowa
- ZŁOTO - OZE ma prawa! / Pan Pikto
- SREBRO - „Dziady” / A.D. 2021 – niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
- SREBRO - Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
Advocacy i Public Affairs
- ZŁOTO - Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
- SREBRO - Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / FleishmanHillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
- BRĄZ - Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza
Kampania społeczna
- ZŁOTO - UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
- SREBRO - „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
- SREBRO - Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
- BRĄZ - Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
PR pro bono
- ZŁOTO - UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
- SREBRO - Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
- BRĄZ - Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Nurofen (Reckitt), Pozytywna Dyscyplina
Employee experience i komunikacja wewnętrzna
- ZŁOTO - Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
- SREBRO - Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
- BRĄZ - NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO, ING Bank Śląski
Event komercyjny
- ZŁOTO - OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
- SREBRO - MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L’Oreal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast
- BRĄZ - Piłka znów w grze! Tysiące dzieci wróciły na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex
Event społeczny
- ZŁOTO - 10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
- BRĄZ - Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
- BRĄZ - Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
Launch produktu, usługi lub firmy
- ZŁOTO - Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
- SREBRO - Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
- SREBRO - Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska
Sustainability i CSR Communications
- ZŁOTO - Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
- SREBRO - Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL, Procter & Gamble, asperIT
- BRĄZ - Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
PR miejsca, miasta lub regionu
- ZŁOTO - Znikający Mural / IMMOFINANZ
- SREBRO - wilcza for/rest / TOUCH.PR, wilcza for/rest
- BRĄZ - STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS
Social media
- ZŁOTO - Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
- SREBRO - Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
- BRĄZ - Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
Business-to-Business PR
- SREBRO - Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel
- SREBRO - Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unincef Polska
- BRĄZ - Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event
PR finansowy i relacje inwestorskie
- BRĄZ - STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding
Media Relations
- ZŁOTO - EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
- SREBRO - Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
- SREBRO - Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
Employer Branding
- ZŁOTO - MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
- SREBRO - Impact Stories / Deloitte Poland
- SREBRO - Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO, ING Bank Śląski
Content marketing - branded content
- ZŁOTO - Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
- SREBRO - Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM
- BRĄZ - Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
- BRĄZ - Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
Custom Publishing
- ZŁOTO - Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations
- SREBRO - ZłotyKalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
- BRĄZ - ERC Inspiration Book / Planet Partners
Wsparcie Ukrainy
- ZŁOTO - Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
- SREBRO - Butik Pełen Dobra / Port Łódź
- BRĄZ - InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
- BRĄZ - SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners
Kategorie sektorowe
Technologia, IT, telekomunikacja
- ZŁOTO - Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska
- SREBRO - Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
- BRĄZ - Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency
Finanse
- ZŁOTO - Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
- SREBRO - Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Worldwide
- BRĄZ - Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
- BRĄZ - EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
Uroda, higiena i wellness
- ZŁOTO - „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
- SREBRO - 1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland
- SREBRO - Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL, Procter & Gamble
Moda i styl życia
- SREBRO - YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
- SREBRO - Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
- BRĄZ - Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com
Sektor spożywczy
- ZŁOTO - Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
- BRĄZ - Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
- BRĄZ - Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communincation
Kultura i media
- ZŁOTO - MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel
- BRĄZ - Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska
Medycyna i zdrowie
- ZŁOTO - Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
- BRĄZ - Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
- BRĄZ - @JestemOpiekunem / MSL, Nutricia
Sport, turystyka i rekreacja
- ZŁOTO - Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
- BRĄZ - Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
- BRĄZ - Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
- ZŁOTO - Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
- SREBRO - Znikający Mural / IMMOFINANZ
- SREBRO - Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
Przemysł i infrastruktura
- ZŁOTO - Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
- SREBRO - „M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
- BRĄZ - Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska
Motoryzacja i transport
- ZŁOTO - Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
- SREBRO - SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
- BRĄZ - OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” – Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO
NGO i sektor publiczny
- ZŁOTO - Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
- SREBRO - Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
- BRĄZ - Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland
Kategorie specjalne
Kreatywność
- ZŁOTO - Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska
Efektywność
- ZŁOTO - Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia
Research&Insight
- ZŁOTO - Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain
Tytanowy Spinacz: MSL
Nagroda redakcji rp.pl: Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
Gwiazda PR: Małgorzata Mejer, Iga Świątek
Źródło: Związek Firm Public Relations