logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2022 rozdane

   05.12.2022, przeczytano 466 razy
ilustracja

Znamy zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2022-rozdane,398227,artykul.html

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 2 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Grupa Komunikacja Plus, zaś trzecia była agencja Linkleaders.

Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniona nią została w tym roku Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble, która od 1995 r. odpowiada za działania PR-owe tej firmy w Polsce, a od 2011 r. w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego. Jako jedna z niewielu osób wchodzi w skład jury konkursu „Złote Spinacze” od samego początku jego istnienia, czyli od dwudziestu lat.

W tegorocznej edycji konkursu zarząd ZFPR postanowił przyznać wyjątkowo również drugą nagrodę Gwiazdy PR – otrzymała ją Iga Świątek – polska tenisistka.

- Ostatnie lata, a zwłaszcza ostatnie miesiące, nie przestają być trudne i pełne wyzwań w wymiarze zdrowotnym, środowiskowym czy humanitarnym. W tych często mrocznych czasach tym bardziej potrzebujemy jasnych gwiazd, które dają nadzieją na lepszą przyszłość. Z tego powodu wyjątkowo postanowiliśmy uhonorować tytułem Gwiazdy PR dwie osoby, które stanowią wzorce zaangażowania i drogowskazy dla całej branży PR - mówi Agnieszka Bacińska, wiceprezeska Zarządu ZFPR.

Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt autorstwa MSL oraz Novo Nordisk: Porozmawiajmy szczerze o otyłości.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne

PR korporacyjny

  • ZŁOTO - Transformacja dekady: Tesco zamienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
  • SREBRO - Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
  • BRĄZ - Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

PR produktu

  • SREBRO - Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
  • BRĄZ - SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
  • BRĄZ - YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub

Issue management i komunikacja kryzysowa

  • ZŁOTO - OZE ma prawa! / Pan Pikto
  • SREBRO - „Dziady” / A.D. 2021 – niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
  • SREBRO - Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland

Advocacy i Public Affairs

  • ZŁOTO - Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
  • SREBRO - Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / FleishmanHillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
  • BRĄZ - Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza

Kampania społeczna

  • ZŁOTO - UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
  • SREBRO - „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
  • SREBRO - Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
  • BRĄZ - Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska

PR pro bono

  • ZŁOTO - UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
  • SREBRO - Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
  • BRĄZ - Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Nurofen (Reckitt), Pozytywna Dyscyplina

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

  • ZŁOTO - Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
  • SREBRO - Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
  • BRĄZ - NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO, ING Bank Śląski

Event komercyjny

  • ZŁOTO - OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
  • SREBRO - MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L’Oreal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast
  • BRĄZ - Piłka znów w grze! Tysiące dzieci wróciły na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex

Event społeczny

  • ZŁOTO - 10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
  • BRĄZ - Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
  • BRĄZ - Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska

Launch produktu, usługi lub firmy

  • ZŁOTO - Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
  • SREBRO - Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
  • SREBRO - Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska

Sustainability i CSR Communications

  • ZŁOTO - Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
  • SREBRO - Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL, Procter & Gamble, asperIT
  • BRĄZ - Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik

PR miejsca, miasta lub regionu

  • ZŁOTO - Znikający Mural / IMMOFINANZ
  • SREBRO - wilcza for/rest / TOUCH.PR, wilcza for/rest
  • BRĄZ - STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS

Social media

  • ZŁOTO - Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
  • SREBRO - Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
  • BRĄZ - Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

Business-to-Business PR

  • SREBRO - Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel
  • SREBRO - Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unincef Polska
  • BRĄZ - Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event

PR finansowy i relacje inwestorskie

  • BRĄZ - STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding

Media Relations

  • ZŁOTO - EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
  • SREBRO - Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
  • SREBRO - Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl

Employer Branding

  • ZŁOTO - MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
  • SREBRO - Impact Stories / Deloitte Poland
  • SREBRO - Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO, ING Bank Śląski

Content marketing - branded content

  • ZŁOTO - Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
  • SREBRO - Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM
  • BRĄZ - Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
  • BRĄZ - Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

Custom Publishing

  • ZŁOTO - Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations
  • SREBRO - ZłotyKalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
  • BRĄZ - ERC Inspiration Book / Planet Partners

Wsparcie Ukrainy

  • ZŁOTO - Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO - Butik Pełen Dobra / Port Łódź
  • BRĄZ - InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
  • BRĄZ - SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners

Kategorie sektorowe

Technologia, IT, telekomunikacja

  • ZŁOTO - Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska
  • SREBRO - Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
  • BRĄZ - Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency

Finanse

  • ZŁOTO - Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
  • SREBRO - Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Worldwide
  • BRĄZ - Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
  • BRĄZ - EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska

Uroda, higiena i wellness

  • ZŁOTO - „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
  • SREBRO - 1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland
  • SREBRO - Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL, Procter & Gamble

Moda i styl życia

  • SREBRO - YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
  • SREBRO - Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
  • BRĄZ - Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com

Sektor spożywczy

  • ZŁOTO - Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
  • BRĄZ - Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
  • BRĄZ - Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communincation

Kultura i media

  • ZŁOTO - MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel
  • BRĄZ - Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska

Medycyna i zdrowie

  • ZŁOTO - Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
  • BRĄZ - Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
  • BRĄZ - @JestemOpiekunem / MSL, Nutricia

Sport, turystyka i rekreacja

  • ZŁOTO - Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
  • BRĄZ - Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
  • BRĄZ - Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • ZŁOTO - Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
  • SREBRO - Znikający Mural / IMMOFINANZ
  • SREBRO - Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

Przemysł i infrastruktura

  • ZŁOTO - Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
  • SREBRO - „M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
  • BRĄZ - Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska

Motoryzacja i transport

  • ZŁOTO - Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
  • SREBRO - SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
  • BRĄZ - OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” – Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO

NGO i sektor publiczny

  • ZŁOTO - Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
  • SREBRO - Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
  • BRĄZ - Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland

Kategorie specjalne

Kreatywność

  • ZŁOTO - Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska

Efektywność

  • ZŁOTO - Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia

Research&Insight

  • ZŁOTO - Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

Tytanowy Spinacz: MSL

Nagroda redakcji rp.pl: Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk

Gwiazda PR: Małgorzata Mejer, Iga Świątek

ilustracjastrzałka

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk.
Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, PRESS, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Newseria, Pro4Media, Polska Agencja Prasowa, Conrego, Sotrender, Postmotive Studio, Upright Music, MSL, Grupa Komunikacja Plus, Prowly, Procontent, BeCommunications.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IAB Polska partnerem konkursu Genius Universitatis 2023
Wystartowała XI edycja najbardziej oczekiwanego konkursu marketingowego dla uczelni, który ma pokazać ich najlepsze reklamowe działania. IAB Polska po raz kolejny jest partnerem konkursu, w którego kapitule zasiada nasza przedstawicielka - Ewa Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji, IAB Polska.
Paradyż Designers: spotkanie z Rossaną Orlandi oraz Giovanną Castiglioni w Mediolanie
Wyjazd do Mediolanu i warsztaty z legendą designu Rossaną Orlandi oraz spotkanie z Giovanną, córką włoskiego mistrza wzornictwa Achille Castiglioniego czekają na autorów wyróżnionych projektów w konkursie Paradyż Designers. Prace konkursowe można przesyłać jeszcze do 17 lutego 2023.
Nabór do konkursu dyplomów FNC rozpoczęty
Dyplomy FNC to zestawienie najlepszych prac dyplomowych absolwentów uczelni artystyczno-projektowych organizowane przez FONT nie czcionka.
Nikon zdobywa trzy nagrody w plebiscycie Fotopolis
Nikon ma przyjemność poinformować, że w plebiscycie Fotopolis na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne 2022 roku, zdobył, aż trzy nagrody. Miejsce pierwsze w kategorii „Zaawansowany obiektyw roku” firma otrzymała za Nikon NIKKOR Z 400 mm f/4.5 VR S. Na drugiej pozycji w kategorii „Amatorski aparat roku” znalazł się Nikon Z 30, z kolei ostatnie miejsce...
Laureaci trzeciego etapu konkursu Tubądzin Design Awards w kategorii Cultureform
CultureFORM to kategoria specjalna konkursu Tubądzin Design Awards, która daje projektantom możliwość odniesienia się w swoich pracach do dziedzictwa kulturowego i historycznego. Międzynarodowe jury rozstrzygnęło jej trzeci etap. Wyłonieni twórcy reprezentują bardzo wysoki poziom, a ich prace przecierają szlaki w świecie designu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764