logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2022 z rekordową liczbą zgłoszeń

   15.09.2022, przeczytano 226 razy

Do jubileuszowej, 20. edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęło aż 445 zgłoszeń w 35 kategoriach. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu. Do kategorii głównych nadesłano 290 zgłoszeń, do kategorii sektorowych 114, a do kategorii specjalnych 41 zgłoszeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2022-z-rekordowa-liczba-zgloszen,397207,artykul.html

Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się kategoria – „Kampania społeczna”. Drugą najchętniej wybieraną kategorią był „PR produktu”. Wśród kategorii sektorowych najwięcej projektów zgłoszono do kategorii „Technologia, IT, telekomunikacja”, natomiast najczęściej wybieraną kategorią specjalną była „Kreatywność”.

W konkursie pojawiła się także nowa kategoria „Wsparcie Ukrainy”, w której zgłaszano projekty obejmujące zarówno taktyczne działania komunikacyjne realizowane samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi, jak również szerokozasięgowe kampanie społeczne. Całość dochodów ze zgłoszeń w tej kategorii, w kwocie 22 500 zł, zostanie przekazana Polskiej Akcji Humanitarnej na realizację celów charytatywnych związanych z przeciwdziałaniem skutkom działań wojennych na terytorium Ukrainy.

- Rekordowa liczba zgłoszeń do 20. edycji Złotych Spinaczy to świetna wiadomość zarówno dla ZFPR, organizatora konkursu, jak również dla całego grona jurorów i jurorek. To dowód na to, że branża PR w Polsce nieustannie się rozwija. Coraz większa liczba dobrze skonstruowanych, przemyślanych i efektywnych kampanii oraz projektów public relations, nadsyłanych do konkursu m.in. przez agencje, organizacje pozarządowe czy korporacje, a także zaufanie do prawie 100 ekspertów PR w gronie Jury, świadczy o sile i randze Złotych Spinaczy – mówi Przemysław Mitraszewski, Managing Partner Lighthouse, Prezes Zarządu ZFPR.

Od 14 września do 3 października będzie trwać I etap konkursu, podczas którego 98-osobowe Jury oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty, wykorzystując w tym celu dedykowaną platformę do głosowania online. Natomiast 7 października ogłoszone zostaną tegoroczne nominacje. Jurorzy będą oceniać projekty w sześciu grupach, a nad całością prac będzie czuwać Przewodniczący Jury – Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Grupa pierwsza z przewodniczącym Sebastianem Stępakiem, CEO MSL, oceni projekty z kategorii: Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Finanse, Motoryzacja i transport, Technologia, IT, telekomunikacja oraz Kreatywność.

Grupa druga, na czele z Magdaleną Brzezińską, Dyrektorką ds. Korporacyjnych, Grupa Żywiec, oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Event społeczny, Content marketing - branded content, Social media, Sektor spożywczy, NGO i sektor publiczny.

Przewodniczącym grupy trzeciej jest Łukasz Przybysz, Medioznawca, Politolog, Wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: Media Relations, PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Event komercyjny, Kultura i media.

Czwartej grupie przewodniczyć będzie Anna Cywińska, Dyrektorka Działu Korporacyjnego i Komunikacji, Grupa Spółek Danone w Polsce oraz Prezeska Fundacji Nutricia. Grupa oceni projekty z kategorii: PR korporacyjny, PR pro bono, Kampania społeczna, Medycyna i zdrowie, Research&Insight.

Przewodniczącą piątej grupy jest Justyna Gościńska-Bociong, Dyrektorka Komunikacji i Marki Korporacyjnej, Medicover. Jurorzy z tej grupy ocenią zgłoszenia w następujących kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Custom publishing, Uroda, higiena i wellness, Sport, turystyka i rekreacja oraz Efektywność.

Szósta grupa, pod przewodnictwem Anny Wiśniewskiej, Dyrektorki ds. Marketingu i Komunikacji, Spółki Biurowej Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej, oceni projekty zgłoszone w następujących kategoriach: Sustainability i CSR Communiactions, PR miejsca, miasta lub regionu, Wsparcie Ukrainy, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura, Moda i styl życia.

Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych Jury oceni w pięciu obszarach: WYZWANIE, DIAGNOZA, STRATEGIA, KREACJA, EFEKTYWNOŚĆ. W każdym z nich, projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów. Kryteria oceny dostępne są na stronie konkursu.

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, PRESS, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Pro4Media, Sotrender, Conrego, Upright Music, Postmotive Studio.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konkurs „Roca One Design Challenge” już 15 października
Wielkimi krokami zbliża się IV edycja organizowanego przez firmę Roca konkursu „Roca One Day Design Challenge”. W tym roku odbędzie się on 15 października, w formule online. Na młodych projektantów i architektów czeka wyjątkowe wyzwanie zaprojektowania innowacyjnych produktów do przestrzeni łazienkowej oraz atrakcyjne nagrody. Szczegóły zadania...
Startuje 5-ta edycja konkursu animacji reklamowej Timecode Akcja Animacja
4 października ruszyła piąta edycja konkursu TIMECODE AKCJA ANIMACJA, którego celem jest umożliwienie zaistnienia w branży kreatywnej zdolnym twórcom i twórczyniom animacji reklamowej. Konkurs odbywa się pod hasłem CSR, a jego organizatorem jest dom produkcyjny Timecode Film Production.
100 tys. zł trafi do ilustratorki książki dla dzieci wybranej w konkursie Piórko
Sieć sklepów Biedronka już po raz ósmy zorganizowała konkurs „Piórko” na najlepszą książkę dla dzieci. Rysunki do zwycięskiej książki o żabie Brerep wykona Silvia Pizzati, debiutująca ilustratorka, do której trafiła właśnie nagroda 100 tys. zł. Wydawnictwo za kilka tygodni trafi na sklepowe półki. Piórko to jedna z najważniejszych inicjatyw Biedronki promujących...
„Pierwsza pomoc ludzkości” nagrodzona w konkursie Golden Drum
"Pierwsza Pomoc Ludzkości" zrealizowana przez VMLY&R dla BNP Paribas Bank Polska oraz Polskiego Czerwonego Krzyża została nagrodzona dwiema statuetkami w konkursie Golden Drum.
World Photography Organisation ogłosiła skład jury konkursu Sony World Photography Awards 2023, nowe nagrody oraz daty wystaw. W konkursie pojawi się nowa nagroda w wysokości 5000 dolarów USA za wsparcie środowiskowych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Zorganizowana zostanie także indywidualna wystawa prac Fotografa Roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764