logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2022 z rekordową liczbą zgłoszeń

   15.09.2022, przeczytano 598 razy

Do jubileuszowej, 20. edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęło aż 445 zgłoszeń w 35 kategoriach. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu. Do kategorii głównych nadesłano 290 zgłoszeń, do kategorii sektorowych 114, a do kategorii specjalnych 41 zgłoszeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2022-z-rekordowa-liczba-zgloszen,397207,artykul.html

Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się kategoria – „Kampania społeczna”. Drugą najchętniej wybieraną kategorią był „PR produktu”. Wśród kategorii sektorowych najwięcej projektów zgłoszono do kategorii „Technologia, IT, telekomunikacja”, natomiast najczęściej wybieraną kategorią specjalną była „Kreatywność”.

W konkursie pojawiła się także nowa kategoria „Wsparcie Ukrainy”, w której zgłaszano projekty obejmujące zarówno taktyczne działania komunikacyjne realizowane samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi, jak również szerokozasięgowe kampanie społeczne. Całość dochodów ze zgłoszeń w tej kategorii, w kwocie 22 500 zł, zostanie przekazana Polskiej Akcji Humanitarnej na realizację celów charytatywnych związanych z przeciwdziałaniem skutkom działań wojennych na terytorium Ukrainy.

- Rekordowa liczba zgłoszeń do 20. edycji Złotych Spinaczy to świetna wiadomość zarówno dla ZFPR, organizatora konkursu, jak również dla całego grona jurorów i jurorek. To dowód na to, że branża PR w Polsce nieustannie się rozwija. Coraz większa liczba dobrze skonstruowanych, przemyślanych i efektywnych kampanii oraz projektów public relations, nadsyłanych do konkursu m.in. przez agencje, organizacje pozarządowe czy korporacje, a także zaufanie do prawie 100 ekspertów PR w gronie Jury, świadczy o sile i randze Złotych Spinaczy – mówi Przemysław Mitraszewski, Managing Partner Lighthouse, Prezes Zarządu ZFPR.

Od 14 września do 3 października będzie trwać I etap konkursu, podczas którego 98-osobowe Jury oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty, wykorzystując w tym celu dedykowaną platformę do głosowania online. Natomiast 7 października ogłoszone zostaną tegoroczne nominacje. Jurorzy będą oceniać projekty w sześciu grupach, a nad całością prac będzie czuwać Przewodniczący Jury – Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Grupa pierwsza z przewodniczącym Sebastianem Stępakiem, CEO MSL, oceni projekty z kategorii: Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Finanse, Motoryzacja i transport, Technologia, IT, telekomunikacja oraz Kreatywność.

Grupa druga, na czele z Magdaleną Brzezińską, Dyrektorką ds. Korporacyjnych, Grupa Żywiec, oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Event społeczny, Content marketing - branded content, Social media, Sektor spożywczy, NGO i sektor publiczny.

Przewodniczącym grupy trzeciej jest Łukasz Przybysz, Medioznawca, Politolog, Wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: Media Relations, PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Event komercyjny, Kultura i media.

Czwartej grupie przewodniczyć będzie Anna Cywińska, Dyrektorka Działu Korporacyjnego i Komunikacji, Grupa Spółek Danone w Polsce oraz Prezeska Fundacji Nutricia. Grupa oceni projekty z kategorii: PR korporacyjny, PR pro bono, Kampania społeczna, Medycyna i zdrowie, Research&Insight.

Przewodniczącą piątej grupy jest Justyna Gościńska-Bociong, Dyrektorka Komunikacji i Marki Korporacyjnej, Medicover. Jurorzy z tej grupy ocenią zgłoszenia w następujących kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Custom publishing, Uroda, higiena i wellness, Sport, turystyka i rekreacja oraz Efektywność.

Szósta grupa, pod przewodnictwem Anny Wiśniewskiej, Dyrektorki ds. Marketingu i Komunikacji, Spółki Biurowej Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej, oceni projekty zgłoszone w następujących kategoriach: Sustainability i CSR Communiactions, PR miejsca, miasta lub regionu, Wsparcie Ukrainy, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura, Moda i styl życia.

Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych Jury oceni w pięciu obszarach: WYZWANIE, DIAGNOZA, STRATEGIA, KREACJA, EFEKTYWNOŚĆ. W każdym z nich, projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów. Kryteria oceny dostępne są na stronie konkursu.

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, PRESS, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Pro4Media, Sotrender, Conrego, Upright Music, Postmotive Studio.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764