logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2022 z rekordową liczbą zgłoszeń

   15.09.2022, przeczytano 462 razy

Do jubileuszowej, 20. edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęło aż 445 zgłoszeń w 35 kategoriach. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu. Do kategorii głównych nadesłano 290 zgłoszeń, do kategorii sektorowych 114, a do kategorii specjalnych 41 zgłoszeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2022-z-rekordowa-liczba-zgloszen,397207,artykul.html

Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się kategoria – „Kampania społeczna”. Drugą najchętniej wybieraną kategorią był „PR produktu”. Wśród kategorii sektorowych najwięcej projektów zgłoszono do kategorii „Technologia, IT, telekomunikacja”, natomiast najczęściej wybieraną kategorią specjalną była „Kreatywność”.

W konkursie pojawiła się także nowa kategoria „Wsparcie Ukrainy”, w której zgłaszano projekty obejmujące zarówno taktyczne działania komunikacyjne realizowane samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi, jak również szerokozasięgowe kampanie społeczne. Całość dochodów ze zgłoszeń w tej kategorii, w kwocie 22 500 zł, zostanie przekazana Polskiej Akcji Humanitarnej na realizację celów charytatywnych związanych z przeciwdziałaniem skutkom działań wojennych na terytorium Ukrainy.

- Rekordowa liczba zgłoszeń do 20. edycji Złotych Spinaczy to świetna wiadomość zarówno dla ZFPR, organizatora konkursu, jak również dla całego grona jurorów i jurorek. To dowód na to, że branża PR w Polsce nieustannie się rozwija. Coraz większa liczba dobrze skonstruowanych, przemyślanych i efektywnych kampanii oraz projektów public relations, nadsyłanych do konkursu m.in. przez agencje, organizacje pozarządowe czy korporacje, a także zaufanie do prawie 100 ekspertów PR w gronie Jury, świadczy o sile i randze Złotych Spinaczy – mówi Przemysław Mitraszewski, Managing Partner Lighthouse, Prezes Zarządu ZFPR.

Od 14 września do 3 października będzie trwać I etap konkursu, podczas którego 98-osobowe Jury oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty, wykorzystując w tym celu dedykowaną platformę do głosowania online. Natomiast 7 października ogłoszone zostaną tegoroczne nominacje. Jurorzy będą oceniać projekty w sześciu grupach, a nad całością prac będzie czuwać Przewodniczący Jury – Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Grupa pierwsza z przewodniczącym Sebastianem Stępakiem, CEO MSL, oceni projekty z kategorii: Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Finanse, Motoryzacja i transport, Technologia, IT, telekomunikacja oraz Kreatywność.

Grupa druga, na czele z Magdaleną Brzezińską, Dyrektorką ds. Korporacyjnych, Grupa Żywiec, oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Event społeczny, Content marketing - branded content, Social media, Sektor spożywczy, NGO i sektor publiczny.

Przewodniczącym grupy trzeciej jest Łukasz Przybysz, Medioznawca, Politolog, Wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: Media Relations, PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Event komercyjny, Kultura i media.

Czwartej grupie przewodniczyć będzie Anna Cywińska, Dyrektorka Działu Korporacyjnego i Komunikacji, Grupa Spółek Danone w Polsce oraz Prezeska Fundacji Nutricia. Grupa oceni projekty z kategorii: PR korporacyjny, PR pro bono, Kampania społeczna, Medycyna i zdrowie, Research&Insight.

Przewodniczącą piątej grupy jest Justyna Gościńska-Bociong, Dyrektorka Komunikacji i Marki Korporacyjnej, Medicover. Jurorzy z tej grupy ocenią zgłoszenia w następujących kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Custom publishing, Uroda, higiena i wellness, Sport, turystyka i rekreacja oraz Efektywność.

Szósta grupa, pod przewodnictwem Anny Wiśniewskiej, Dyrektorki ds. Marketingu i Komunikacji, Spółki Biurowej Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej, oceni projekty zgłoszone w następujących kategoriach: Sustainability i CSR Communiactions, PR miejsca, miasta lub regionu, Wsparcie Ukrainy, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura, Moda i styl życia.

Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych Jury oceni w pięciu obszarach: WYZWANIE, DIAGNOZA, STRATEGIA, KREACJA, EFEKTYWNOŚĆ. W każdym z nich, projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów. Kryteria oceny dostępne są na stronie konkursu.

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, PRESS, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Pro4Media, Sotrender, Conrego, Upright Music, Postmotive Studio.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kioski multimedialne w Jurajskiej z prestiżową nagrodą za dizajn
Zaprojektowane dla Galerii Jurajskiej kioski multimedialne DualAd zostały wyróżnione nagrodą A’Design Award & Competition, jedną z najbardziej prestiżowych w dziedzinie dizajnu. Za realizacją, którą można oglądać w Polsce tylko w częstochowskim centrum handlowym, stoi krakowska firma Digitall Concept.
„Dzieciństwo” - katalog zbiorów Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie otrzymał nagrodę European Design Award 2023
Wydany przez Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie katalog "Dzieciństwo" został nagrodzony srebrnym medalem za opracowanie graficzne w konkursie "European Design Awards 2023". Projekt graficzny wydawnictwa został stworzony przez Kamilę Schinwelską i Marcina Gwiazdowskiego ze studia Elipsy.
Agencje Dentsu Polska na podium
Agencje kreatywne oraz media & performance dentsu Polska kolejny rok z rzędu stanęły na podium podczas uroczystej gali i ogłoszenia wyników raportu - Agencje Reklamowe i Domy Mediowe. Dentsu Creative nagrodzone zostało tytułem - KREATYWNOŚĆ NAPĘDZANA TECHNOLOGIĄ, dentsu Media & Performance tytułem – KONSEKWENTNA STRATEGIA.
Poznaliśmy zwycięzców Young Design 2023
Za nami XVI edycja prestiżowego konkursu dla młodych projektantów Young Design organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. To kontynuacja wieloletniej tradycji, w ramach której instytucja zajmuje się promocją i wspieraniem polskiej sztuki użytkowej. Uznanie jury zyskały m.in. projekt narzędzia do materializacji emocji, system wspomagający montaż urządzeń...
ING Bank Śląski został uznany za najlepszy bank w mediach społecznościowych w tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier. Bank zajął także drugie miejsce w kategorii Złoty Bank, oceniającej wielokanałową jakość obsługi klienta oraz został wyróżniony w kategoriach: Konto osobiste, Kredyt Gotówkowy i Kredyt Hipoteczny, gdzie zajął trzecie miejsce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764