logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze 2023 rozdane!

   09.12.2023, przeczytano 2000 razy
ilustracja

Znamy zwycięzców 21. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 97 nagród – 28 Złotych, 36 Srebrnych oraz 33 Brązowe Spinacze. W tym roku trzy agencje PR zdobyły tytuł „Najlepszego w konkursie” i odebrały podczas Gali Tytanowe Spinacze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-2023-rozdane%21,402407,artykul.html

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 8 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna.

O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 100-osobowe Jury, w skład którego weszli przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich byli: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska) oraz Grzegorz Szczepański (Hill & Knowlton), zaś pracom całego jury przewodniczyła Marta Jóźwiak (Google).

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, po raz pierwszy w historii, pierwsze miejsce zajęły ex aequo trzy firmy. Tytanowe Spinacze oraz tytuły „Najlepszego w konkursie” zdobyły agencje: 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Linkleaders, zaś trzecia była agencja Big Picture.

Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także Nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt „Wystarczy słowo, by zacząć zmianę” autorstwa Point of View oraz BNP Paribas Bank Polska.

ilustracjastrzałka

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

PR korporacyjny

ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate

BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company

PR produktu

SREBRO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

BRĄZ
Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub

BRĄZ
Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants

Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO
Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor

SREBRO
Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / PRCN Procontent

BRĄZ
Fest Issue / Pan Pikto, Going.

Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP

SREBRO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki

BRĄZ
Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / PRCN Procontent

Kampania społeczna

ZŁOTO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

SREBRO
KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak'n'Roll

BRĄZ
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

PR pro bono

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

SREBRO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO
FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC

SREBRO
Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing

BRĄZ
BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age

Event komercyjny

ZŁOTO
25. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie

SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

BRĄZ
Finał Predator Games 2023 / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

Event społeczny

ZŁOTO
„Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds

BRĄZ
Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360

BRĄZ
Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency

Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO
Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska

SREBRO
„5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska

ESG, Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO
Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar, McDonald’s Polska

SREBRO
Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR

BRĄZ
Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO
W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits

SREBRO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

BRĄZ
Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom

Social media

ZŁOTO
#zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That

SREBRO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

SREBRO
Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group

Business-to-Business PR

ZŁOTO
Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska

SREBRO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak

BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina

PR finansowy i relacje inwestorskie

BRĄZ
Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication

BRĄZ
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

BRĄZ
Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics

Media Relations

ZŁOTO
9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl

SREBRO
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD

BRĄZ
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti

BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina

Employer Branding

ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie

SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski

BRĄZ
Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)

Content marketing - branded content

ZŁOTO
Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide

SREBRO
Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska

BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

Custom Publishing

ZŁOTO
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

BRĄZ
Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl

BRĄZ
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites

Walka z dezinformacją

ZŁOTO
Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

BRĄZ
Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

BRĄZ
Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

SREBRO
Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication

BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

Finanse

ZŁOTO
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

SREBRO
Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX

SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski

SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

Sektor spożywczy

SREBRO
Dobry Skład / 24/7Communication Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub

BRĄZ
Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants

BRĄZ
Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl

Moda i styl życia

SREBRO
Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse

SREBRO
Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol

Kultura i media

ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

BRĄZ

KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ - KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska

BRĄZ

Bravo x Netflix / MSL, Netflix

Medycyna i zdrowie

ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP

SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

BRĄZ
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD

Sport, turystyka i rekreacja

SREBRO
SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie

SREBRO
XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex

SREBRO
Matura z WF / Przestrzeń

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie

SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate

BRĄZ
VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland, Super Super Studio

Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak

SREBRO
#rePETujemy - butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA

BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company

Motoryzacja i transport

ZŁOTO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki

SREBRO
Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska

SREBRO
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti

NGO i sektor publiczny

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

SREBRO
To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative

SREBRO
Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD

Kategorie specjalne:

Kreatywność

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

Efektywność

ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

Research&Insight

ZŁOTO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

Tytanowe Spinacze: 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL

Nagroda Redakcji rp.pl: Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View oraz BNP Paribas Bank Polska

Źródło: Związek Firm Public Relations

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte Polska

Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Thinktank, Postmotive Studio, Pro4Media, Sotrender, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego, K+Group, Prowly, PRCN, 38 Content Communication.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania „Teraz Mnie Widzisz?” z nagrodą Biura Reklamy TVP
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon została wyróżniona nagrodą Biura Reklamowego TVP w kategorii Odpowiedzialność Społeczna. Akcja Złota Mowa Reklamowa zorganizowana została po raz dziewiąty i jak co roku ma na celu wyróżnienie najlepszych kreacji reklamowych, które odznaczają się nie tylko formą wyrazu, lecz także najwyższymi standardami...
Aspirin C z nagrodą w konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023
Digitalowa kampania reklamowa produktu Aspirin C, do której agencja MullenLowe Warsaw przygotowała strategię i kreację, otrzymała nagrodę w międzynarodowym konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023 w kategorii Precision Marketing Campaign & Activaction.
Cover Awarts 2023: trwają zgłoszenia do konkursu
Zgłoszenia do Cover awArts 2023, organizowanych przez Decybele Dizajnu są już na półmetku. Coroczny konkurs na najlepszą okładkę i oprawę graficzną albumu muzycznego odbywa się już po raz jedenasty, a jego zwieńczeniem ponownie będzie prezentacja zwycięskich projektów na wystawie, połączonej z rozdaniem nagród – kultowych już statuetek Cover awArts, a w tym roku...
Kolejna nominacja dla kampanii „Nic co ludzkie nie jest nam obce”
Poznaliśmy nominację do Youtube Works Award. Wśród wyróżnionych kreacji wideo znalazła się kampania Fundacji Avalon “Nic co ludzkie nie jest nam obce” realizowana na przełomie 2022/2023 wraz z Agencją Nie Do Ogarnięcia.
Group One z największą liczbą nominacji w Youtube Works Awards 2023
Poznaliśmy shortlistę YouTube Works Awards 2023. W tym roku najwięcej nominacji otrzymały agencje Group One, których realizacje zostały wytypowane do nagrody za najlepsze kampanie wideo aż 8 razy. O statuetki powalczą: Change Serviceplan, GONG, Game Changer, Mediaplus, Media Republic oraz Salestube.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764