Znamy zwycięzców 21. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 97 nagród – 28 Złotych, 36 Srebrnych oraz 33 Brązowe Spinacze. W tym roku trzy agencje PR zdobyły tytuł „Najlepszego w konkursie” i odebrały podczas Gali Tytanowe Spinacze.
Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 8 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna.
O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 100-osobowe Jury, w skład którego weszli przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich byli: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska) oraz Grzegorz Szczepański (Hill & Knowlton), zaś pracom całego jury przewodniczyła Marta Jóźwiak (Google).
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, po raz pierwszy w historii, pierwsze miejsce zajęły ex aequo trzy firmy. Tytanowe Spinacze oraz tytuły „Najlepszego w konkursie” zdobyły agencje: 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Linkleaders, zaś trzecia była agencja Big Picture.
Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także Nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt „Wystarczy słowo, by zacząć zmianę” autorstwa Point of View oraz BNP Paribas Bank Polska.
Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:
Kategorie główne:
PR korporacyjny
ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company
PR produktu
SREBRO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
BRĄZ
Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
BRĄZ
Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
Issue management i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO
Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor
SREBRO
Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / PRCN Procontent
BRĄZ
Fest Issue / Pan Pikto, Going.
Advocacy i Public Affairs
ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
SREBRO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
BRĄZ
Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / PRCN Procontent
Kampania społeczna
ZŁOTO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
SREBRO
KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak'n'Roll
BRĄZ
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
PR pro bono
ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
SREBRO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
Employee experience i komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC
SREBRO
Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing
BRĄZ
BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age
Event komercyjny
ZŁOTO
25. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie
SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong
BRĄZ
Finał Predator Games 2023 / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
Event społeczny
ZŁOTO
„Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds
BRĄZ
Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360
BRĄZ
Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency
Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO
Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska
SREBRO
„5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska
ESG, Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO
Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar, McDonald’s Polska
SREBRO
Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR
BRĄZ
Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
PR miejsca, miasta lub regionu
ZŁOTO
W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits
SREBRO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
BRĄZ
Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom
Social media
ZŁOTO
#zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That
SREBRO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
SREBRO
Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group
Business-to-Business PR
ZŁOTO
Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska
SREBRO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
PR finansowy i relacje inwestorskie
BRĄZ
Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication
BRĄZ
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong
BRĄZ
Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics
Media Relations
ZŁOTO
9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl
SREBRO
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD
BRĄZ
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
Employer Branding
ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski
BRĄZ
Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)
Content marketing - branded content
ZŁOTO
Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide
SREBRO
Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska
BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix
Custom Publishing
ZŁOTO
Bravo x Netflix / MSL, Netflix
BRĄZ
Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl
BRĄZ
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites
Walka z dezinformacją
ZŁOTO
Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
BRĄZ
Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
BRĄZ
Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
SREBRO
Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication
BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
Finanse
ZŁOTO
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong
SREBRO
Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX
SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski
SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong
Sektor spożywczy
SREBRO
Dobry Skład / 24/7Communication Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
BRĄZ
Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
BRĄZ
Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl
Moda i styl życia
SREBRO
Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse
SREBRO
Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol
Kultura i media
ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
BRĄZ
KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ - KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska
BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
BRĄZ
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD
Sport, turystyka i rekreacja
SREBRO
SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie
SREBRO
XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex
SREBRO
Matura z WF / Przestrzeń
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
BRĄZ
VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland, Super Super Studio
Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
SREBRO
#rePETujemy - butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA
BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company
Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
SREBRO
Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska
SREBRO
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
SREBRO
To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative
SREBRO
Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD
Kategorie specjalne:
Kreatywność
ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
Efektywność
ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
Research&Insight
ZŁOTO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
Tytanowe Spinacze: 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL
Nagroda Redakcji rp.pl: Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View oraz BNP Paribas Bank Polska
Źródło: Związek Firm Public Relations