logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złote Spinacze kolejny rok z rzędu z rekordem zgłoszeń

   14.09.2023, przeczytano 354 razy
ilustracja

Do 21. edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęły aż 482 zgłoszenia w 35 kategoriach. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu. Do kategorii głównych nadesłano 309 zgłoszeń, do kategorii sektorowych 128, a do kategorii specjalnych 45 zgłoszeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-spinacze-kolejny-rok-z-rzedu-z-rekordem-zgloszen,401374,artykul.html

Spośród kategorii głównych największym zainteresowaniem cieszyła się kategoria – „Kampania społeczna”. Drugą najchętniej wybieraną kategorią była „ESG, Sustainability i CSR communications”. Wśród kategorii sektorowych najwięcej projektów zgłoszono do kategorii „Medycyna i zdrowie”, natomiast najczęściej wybieraną kategorią specjalną była „Kreatywność”.

- Branża public relations nieustannie się rozwija, a kolejny rok z rekordem zgłoszeń do Złotych Spinaczy, jest na to doskonałym dowodem. Cieszymy się, że swoje projekty zgłaszają nie tylko agencje PR, ale coraz częściej także fundacje, instytucje państwowe oraz firmy i korporacje. Świadczy to bowiem o wysokiej renomie tego największego konkursu branżowego w Polsce, a także dużym zaufaniu do grona jurorskiego, które dokonuje oceny i wyboru najlepszych projektów public relations -mówi Katarzyna Życińska, Wiceprezeska ZFPR, CEO 38 Content Communication.

Od 13 września do 3 października trwa I etap oceniania zgłoszeń konkursowych, podczas którego 106-osobowe Jury oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty, wykorzystując w tym celu dedykowaną platformę do głosowania online. Natomiast 9 października ogłoszone zostaną tegoroczne nominacje. Jurorzy będą oceniać projekty w sześciu grupach, a nad całością prac będzie czuwać Przewodnicząca Jury – Marta Jóźwiak, Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej, Google.

Grupa pierwsza z przewodniczącym Grzegorzem Szczepańskim, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland,  oceni projekty z kategorii: Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Walka z dezinformacją, Finanse, Motoryzacja i transport oraz Kreatywność.

Grupa druga, na czele z Anitą Ryng, Menadżerką ds. Relacji z Sektorem Publicznym, IKEA Retail, oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, PR miejsca, miasta lub regionu, Content marketing - branded content, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, NGO i sektor publiczny oraz Research&Insight.

Przewodniczącą grupy trzeciej jest Alicja Wysocka-Świtała, Partnerka Zarządzająca, Clue PR. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Event społeczny, Technologia , IT, telekomunikacja, Kultura i media oraz Medycyna i zdrowie.

Czwartej grupie przewodniczyć będzie Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji, Jeronimo Martins Polska. Grupa oceni projekty z kategorii: PR korporacyjny, Media Relations, Event komercyjny, Sektor spożywczy oraz Przemysł i infrastruktura.

Przewodniczącym piątej grupy jest Maciej Lasoń, Dyrektor ds. Komunikacji w Europie Wschodniej, Członek Zarządu, Unilever. Jurorzy z tej grupy ocenią zgłoszenia w następujących kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Social media, Custom publishing oraz Uroda, higiena i wellness oraz Efektywność.

Szósta grupa, pod przewodnictwem Aleksandry Chalimoniuk, Dyrektorki PR, OTCF, oceni projekty zgłoszone w następujących kategoriach: ESG, Sustainability i CSR communications, Kampania społeczna, PR pro bono, Moda i styl życia, a także Sport, turystyka i rekreacja.

Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych Jury oceni w pięciu obszarach: wyzwanie, diagnoza, strategia, kreacja, efektywność. W każdym z nich, projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów. Kryteria oceny dostępne są na stronie konkursu.

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte Polska
Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Thinktank, Postmotive Studio, Pro4Media, Sotrender, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Epson otrzymuje nagrodę Datamaster Lab Green Award 2023
Już trzeci rok z rzędu branża docenia działania firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju
Laureaci konkursu Super Gift Festiwalu Marketingu
Podczas targów Festiwal Marketingu – na których zaprezentowało się ponad 600 brandów gadżetów reklamowych, nie mogło zabraknąć także branżowego konkursu. Wystawcy zgłosili ponad 100 produktów do konkursu SUPER GIFT. Zwiedzający głosowali na gadżety, które najbardziej przypadły im do gustu w 7 kategoriach: do 5 zł, 5-20 zł, 20-50 zł, 50-100 zł, powyżej 100zł, Super...
Listy nominowanych w XX edycji Konkursu KTR
Ponad 100 osobowe jury oceniało 1141 prac nadesłanych przez 283 firmy w jubileuszowej XX edycji KTR. W KTR jury doceniało wyrazistą komunikację, niestandardowe i przełamujące konwencję idee oraz aktualność użytych narzędzi, mediów i tematów.
Ascensia ogłasza konkurs plastyczny i fotograficzny z okazji Światowego Dnia Cukrzycy 2023
Celem tegorocznego konkursu jest podnoszenie świadomości na temat cukrzycy i zwrócenie uwagi na prawdziwe życie diabetyków na całym świecie.
World Photography Organisation poinformowało, że nową przewodniczącą jury konkursu profesjonalnego została niezależna kuratorka i konsultantka ds. fotografii Monica Allende. Ogłoszono również skład jury Sony World Photography Awards 2024 oraz terminy zbliżającej się wystawy, która powróci do londyńskiego Somerset House w dniach od 19 kwietnia do 6 maja 2024...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764