MJCC i McDonald’s triumfowały w dwóch kategoriach: Employer Branding i Research&Insights. Zwycięska strategia powstała w pierwszej połowie 2017 roku w oparciu o kompleksowe badania pracowników i kandydatów McDonald’s. Jej podstawą są działania z obszaru marketingu treści, a głównym celem – przełamanie stereotypów nt. pracy w McDonald’s i poprawa efektywności działań zatrudnieniowych firmy.
– Praca przy tym projekcie była dużym wyzwaniem: sytuacja na rynku pracy w sektorze gastronomicznym nie jest dla pracodawców łatwa, a konkurencja jest ogromna. Kilkumiesięczny projekt badawczy dał nam jednak solidne podstawy do pracy – mieliśmy możliwość dogłębnie poznać potrzeby kandydatów i pracowników firmy, a później przełożyć je na działania, dzięki którym McDonald’s staje się dla nich jeszcze lepszym miejscem pracy. Przyglądaliśmy się wszystkim etapom kontaktu z firmą jako pracodawcą, stąd duża skuteczność kampanii. Nie był to tylko marketing rekrutacyjny, ale prawdziwy, kompleksowy employer branding – tłumaczy Adrian Juchimiuk, partner w MJCC.
„Złote Spinacze” to kolejne nagrody w dorobku obu firm; wcześniej kampania była wyróżniana w konkursach PRCH Retail Awards, Siła Przyciągania, HR Dream Team, EB Kreator, EB Stars, EB Excellence Awards, a także w Konkursie Biuletynów Firmowych. To czyni z „Witamy w zespole” najczęściej nagradzaną kampanią EB w tym roku w Polsce.
Jak dodaje Tomasz Polewczyński odpowiadający w McDonald’s za obszar EB: - Podeszliśmy do działań na rynku pracy strategicznie i widzimy, że to przynosi wyniki. Zwiększyliśmy spływ aplikacji, udało się nam też poprawić postrzeganie marki pracodawcy. Nie ograniczyliśmy się do działań promocyjnych; przez ostatnie półtora roku zmienialiśmy się również wewnętrznie. W kolejnych latach będziemy tę pracę kontynuować i wierzymy, że dzięki temu uda się nam przekonać kolejne osoby, że McDonald’s jest świetnym miejscem pracy.
„Złote Spinacze” to prestiżowy konkurs branży PR organizowany przez Związek Firm Public Relations, w którym nagradzane są działania komunikacyjne najlepsze na polskim rynku.
MJCC to agencja specjalizująca się w strategicznym employer brandingu. Wśród jej klientów znajdują się korporacje z różnych branż: FMCG, nowych technologii, bankowości czy outsourcingu. Przez jedenaście lat istnienia firma była wielokrotnie nagradzana w branżowych konkursach.
Sieć McDonald’s (spółka i jej franczyzobiorcy) jest jednym z największych pracodawców w Polsce. Obecnie zatrudnia ponad 24 000 osób. Wśród pracowników są zarówno studenci, jak i osoby dojrzałe, a także osoby z niepełnosprawnością czy młode matki, łączące pracę z wychowaniem dzieci. Firma jest otwarta na różne grupy społeczne, a każdy z pracowników ma gwarantowaną umowę o pracę i taką samą szansę na awans.
Źródło: MJCC